***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

وی پس از تحصیلات کلاسیک به حوزه علمیه قم عزیمت و به مدت هفت سال از محضر آیات عظام نوری، اعتمادی، ستوده و فشارکی(ره) کسب فیض کرد

 

ورامین - خبرگزاری مهر: مراسم بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین شیخ فضل الله کریم(ره) امام جمعه فقید قرچک در این منطقه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این مراسم شب گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین، ائمه جمعه شهرهای قرچک و خیرآباد، امام جمعه موقت ورامین، جمعی از علما و روحانیون، مسئولان و رؤسای ادارات شهرستان و تعداد کثیری از ارادتمندان آن مرحوم و علاقه مندان به روحانیت شیعه در مصلای نماز جمعه قرچک برگزار شد.

دراین مراسم، پس از مداحی و سخنرانی، شرکت کنندگان با حضور بر مزار شیخ فضل الله کریم، به شخصیت وی ادای احترام کردند.

حاج فضل الله کریم در سال ۱۳۱۸در قلهک تهران به دنیا آمد و در سوم دیماه ۱۳۷۸به دیار باقی شتافت و از جمله فعالیتهای وی می توان به مدیریت حوزه علمیه لبنان و فعالیتهای تبلیغی و عام المنفعه بسیار اشاره کرد.

وی پس از تحصیلات کلاسیک به حوزه علمیه قم عزیمت و به مدت هفت سال از محضر آیات عظام نوری، اعتمادی، ستوده و فشارکی(ره) کسب فیض کرد و هفت سال نیز در حوزه علمیه نجف اشرف در محضر آیات عظام خویی، حکیم، صدر، شاهرودی، فانی، قزوینی، راستی کاشانی و امام امت دروس کفایه و خارج فقه و اصول را فراگرفت.

شیخ کریم مبلغ دین اسلام در شهرهای لبنان

پس از آن به لبنان رفت و چهار سال در شهرهای "بعلبک"، "نبی شیث" و شهرکهای جنوب لبنان به نامهای "ناقورهو رامیه" فعالیتهای تبلیغ در دین اسلام را بر عهده داشت و در شهر بیروت عهده دار یک مدرسه علمیه بود که در آن مدرسه دروس کلاسیک و حوزوی تدریس می ‌شد که فارغ التحصیلان آن مدرسه علمیه هم اکنون در لبنان به تبلیغ اسلام اشتغال دارند.

وی در لبنان با آیت‌الله امام موسی صدر(ره) نیز در ارتباط بود.

شیخ فضل‌الله کریم(ره) در سال ۱۳۵۱به ایران عزیمت کرد و در تهران به فعالیتهای مذهبی مشغول شد و در سال ۱۳۵۳به دستور حضرت آیت‌الله گلپایگانی(ره) برای تبلیغ در شهر قرچک ورامین که یکی از محرومترین نقاط کشور بود، حضور یافت و در سال ۱۳۶۰با حکم حضرت امام خمینی(ره) به امامت جمعه این شهر منصوب شدند.

این عالم ربانی در مدت حضور خود در شهر قرچک ورامین مجسد جامع این شهر را تجدید بنا و دهها مؤسسه خیریه و عام المنفعه برای رفع نیاز مستمندان و ایتام منطقه تأسیس کرد.

این شیخ بزرگوار در کنار جوششهای مردمی مردم همیشه در صحنه قرچک با پشتیبانی از ولایت مطلقه فقیه شرکت فعالی داشت و در فراز و نشیب‌های انقلاب به خصوص در هشت سال دفاع مقدس افزون بر ۴۰بار حضور در جبهه‌های حق علیه باطل با درایت و صبری خاص وظایف مهم سیاسی و مذهبی خود را ایفا کرد و همواره سعی در ایجاد وحدت و همدلی بین مردم و مسئولان داشت.

وی در سال ۱۳۷۸به علت بیماری بازنشسته شد و در سوم دی ماه سال ۱۳۸۳در شب ولات با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به دیار حق شتافت و جسم شریفش در مسجد جامع قرچک مدفون گشت.

فعالیتهای ارزنده شیخ فضل الله کریم در شهر قرچک

از جمله خدماتی آن مرحوم در شهر قرچک انجام داد می توان به برگزاری نماز عبادی سیاسی جمعه در شهر قرچک، بازسازی مسجد جامع شهر، احداث مجموعه خیریه درمانگاه دارالشفاء حضرت مهدی(عج)، مرمت و بازسازی امامزاده‌های اطراف قرچک از جمله امامزاده ابراهیم(ع) و تأسیس موسسه خیریه زینبیه(س) اشاره کرد.

همچنین تأسیس مکتب قرآن و اهل‌بیت ثقلین، احداث مخابرات، احداث خانه عالم، مسلمان شدن چندین نفر به دست وی، تجلیل از شهدا و خانواده‌های آنها، تشویق جوانان برای شرکت در کلاسهای حوزوی، افتتاح دفتر تبلیغات اسلامی و ساختن چندین مرکز زیربنایی با کمک خیرین همچون مدرسه و ادارات از دیگر فعالیتهای شیخ کریم در زمان حیاتش بود.

کد خبر 1431165

  •  
  •  

 

 

https://www.mehrnews.com/news/1431165/%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D9%85-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%D8%B4%DB%8C%D8%AE-%D9%81%D8%B6%D9%84-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%DA%A9%D8%B1%DB%8C%D9%85-%D8%B1%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D9%82%D8%B1%DA%86%DA%A9-%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%D8%AF

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۴/۱۲