برنامهریزی برای بازمهندسی و ناحیهبندی واحدهای دانشگاهی اصفهان
دکتر محمد جعفری فشارکی مدیرگروه تحصیلات تکمیلی رشته حقوق هم اظهار کرد:
سرپرست دانشگاه آزاد استان اصفهان خبر داد؛
برنامهریزی برای بازمهندسی و ناحیهبندی واحدهای دانشگاهی اصفهان
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: «طرح بازمهندسی و ناحیهبندی واحدهای دانشگاهی این استان در حال برنامهریزی است.»
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اصفهان، پیام نجفی صبح امروز در جلسه هماندیشی مدیران گروه و رؤسای دانشکدههای دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) که با حضور اعضای هیئترئیسه دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: «هدف ما باید تربیت نسلی کارآفرین و توانمند باشد و این امر با کمک و مشارکت استادان دانشگاه محقق خواهد شد.»
وی افزود: «اگر امروز در این جلسه حضور داریم به این سبب است که معتقدیم با همکاری، اتحاد، برادری و برابری میتوانیم روزبهروز در مسیر موفقیت با سرعت گام برداریم؛ زیرا دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان دارای توانمندی و ظرفیتهای بالایی است و توانسته اثرگذاری مثبت خود را در دانشگاههای کشور بهخوبی نشان دهد.»
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) برگزاری جلسات توجیهی دانشجویان جدید را یادآور شد و خاطرنشان کرد: «برگزاری چنین جلساتی باید متناسب با شرایط دانشگاه و نسل ورودی دانشجویان باشد و حضور استادان علوم تربیتی و روانشناسی در این جلسهها برای نخستین بار نهتنها نشان از توانمندی علمی آنان دارد بلکه اثربخشی سخنان آنان تا مدتها محسوس خواهد بود.»
دبیر هیئتامنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: «باید برنامهریزی و مشارکت سرلوحه هر اقدامی در دانشگاه باشد؛ زیرا وظیفه دانشگاه تربیت نسل آیندهساز کشور است ازاینرو باید با نگاه بلندمدت و با شناسایی نیازهای جامعه به تربیت دانشجویان همت گماریم.»
نجفی تصریح کرد: «طرح بازمهندسی و ناحیهبندی واحدهای دانشگاهی استان در حال برنامهریزی است تا بتوانیم یک توازن مناسب در رشتهها، استادان و دانشجویان برقرار کنیم؛ ازاینرو و با توجه به این طرح در آینده با کمبود نیروی کار در یکرشته و بیکاری در رشته دیگر مواجه نخواهیم بود.»
دغدغهها متعلق به یک رشته و گروه نیست
در ادامه جلسه اکبر پیرستانی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) گفت: «هدف از این جلسه همفکری و هماندیشی بهمنظور پیشبرد اهداف دانشگاه است و امیدوارم بتوانیم با تعامل و همکاری در مسیر تعالی دانشگاه گام برداریم.»
وی افزود: «دغدغهها صرفاً متعلق به یک گروه و رشته نخواهد بود؛ بلکه همه با هم باید درصدد رفع موانع باشیم؛ زیرا دغدغهها عموماً مشترک است و بیتوجهی به آن در کار دانشگاه اختلال ایجاد خواهد کرد.»
در ادامه این نشست، رؤسای دانشکدهها و مدیران گروه به ارائه نظر خود پرداختند.
ارتقای کیفیت آموزشی
غلامحسین عبد یزدان رئیس دانشکده پرستاری و مامایی واحد اصفهان عنوان کرد: «باید نیازهای اولیه دانشکدهها بهسرعت و به دور از بوروکراسی اداری تأمین شود؛ زیرا در رشتههای پزشکی و پیراپزشکی سرعت و کیفیت در کنار یکدیگر مقبول خواهد افتاد.»
مجید دلشاد رئیس دانشکده فنی و مهندسی نیز گفت: «در این دانشکده در مهر ماه امسال حدود هزار و 100 دانشجو داریم ازاینرو لزوم تأمین امکانات و ارتقای کیفیت آموزشی باید در اولویت کاری ما قرار گیرد.»
محمد جعفری فشارکی مدیرگروه تحصیلات تکمیلی رشته حقوق هم اظهار کرد: «از انتصاب دکتر نجفی به سمت ریاست دانشگاه بسیار خرسندیم چون با محیط و شرایط دانشگاه آشناست و امیدواریم شاهد موفقیتهای روزافزون دانشگاه باشیم.»
وی افزود: «رشته حقوق از افتخارات و برندهای این دانشگاه است و توجه هرچه بیشتر به این رشته سبب رشد روزافزون اعتبار دانشگاه میشود.»
ناصر حسنپور مدیر گروه مقطع کارشناسی رشته معماری عنوان کرد: «وجود هزار و 600 دانشجو در مقطع کارشناسی رشته معماری و استقبال روزافزون از این رشته بهعنوان یکی از قدیمیترین و پرافتخارترین رشتههای این دانشگاه نیازمند توجه بیشتر به دغدغههای اعضای هیئتعلمی و استادان حقالتدریس این رشته است.»
تأمین مواد اولیه کلینیک دندانپزشکی دستخوش بروکراسی اداری نشود
مهرداد برکتین معاون تحصیلات تکمیلی دانشکده دندانپزشکی واحد اصفهان نیز گفت: «در این دانشکده یک کلینیک تخصصی داریم که ازیکطرف با بیماران و از طرف دیگر با دانشجویان مرتبط است؛ ازاینرو تقاضامندیم سرعت در تأمین مواد اولیه کلینیک دستخوش بوروکراسی اداری نشود زیرا کیفیت آموزش را دچار افت و رکود میکند.»
فرزانه تقیان معاون آموزشی دانشکده تربیتبدنی هم خاطرنشان کرد: «رشد چشمگیر دانشجو در مهر امسال نباید باعث ضعف در ارائه خدمات در نیمسالهای بعدی شود؛ ازاینرو با برنامهریزی و تأمین امکانات، باید رشد و ارتقای کیفیت آموزشی ملاک و هدف ما باشد.»
حسین حیدری تبریزی مدیرگروه تحصیلات تکمیلی زبان انگلیسی بیان کرد: «رشد روزافزون دانشجویان این رشته و بازنشستگی برخی استادان و کارکنان، نباید خدماترسانی ما را با اختلال مواجه سازد؛ زیرا وظیفه ما ارائه بهترین خدمات آموزشی به دانشجویان در تمام رشتههاست.»
مسعود رستمی مدیرگروه دوره کارشناسی زبان انگلیسی نیز گفت: «فضای کاری در این گروه آموزشی بسیار لذتبخش و فراموش ناشدنی است و همه همکاران با وجود سختی کار، عاشقانه به امر آموزش و پژوهش مبادرت میورزند.»
مسعود علیمرادی رئیس دانشکده علوم انسانی و حقوق عنوان کرد: «از بهروزرسانی تأسیسات دانشکده علوم انسانی در کمترین زمان ممکن قدردانی میکنم و امیدوارم با توجه به ورود حجم بالای دانشجو به این دانشکده در اسرع وقت نیروهای کارشناس بیشتری به دانشکده تزریق شود.»
امکانات دانشکده مهندسی عمران بهروز شود
محمدصادق بیرژندی مدیرگروه رشته مهندسی عمران خاطرنشان کرد: «در این گروه آموزشی با 16 عضو هیئتعلمی توانستهایم افتخارات متعددی را برای دانشگاه به ارمغان آوریم؛ ازاینرو چون با سایر دانشگاههای کشور در حال رقابت هستیم، لازم است که امکانات دانشکده و رشته دائماً در حال بهروزرسانی باشد تا در این مسیر دچار توقف نشویم.»
غلامرضا منشئی رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی نیز اظهار کرد: «پیشنهاد میشود دفتر برنامهریزی مجدداً در دستور کار قرار گیرد تا با توجه به حجم بالای ورودی دانشگاه و پیشبینی نیازهای دانشکدهها این دفتر بتواند با برنامهریزی دقیق سرعت ارائه خدمات را به طرز چشمگیری افزایش دهد.»
اکبر اعتباریان رئیس دانشکده مدیریت هم بیان کرد: «انتظار میرود دوران شکوفایی دانشگاه مجدداً با حضور دکتر نجفی تکرار شود و اگر میخواهیم دانشگاه با سرعت بیشتری در مسیر موفقیت حرکت کند باید نیروهای دانشگاه بازمهندسی شده و با تمرکززدایی و تفویض اختیار از نیروهای موجود به بهترین نحو بهرهبرداری شود تا رضایت دانشجو در همه حال حاصل شود.»
الهام داوری دولتآبادی مدیرگروه مقطع کارشناسی رشته پرستاری نیز گفت: «باید تلاش کنیم تا امید را گسترش دهیم و انگیزههای درون سیستم را ارتقا دهیم تا بتوانیم در مسیر تعالی دانشگاه بیشازپیش گام برداریم.»
انتهای پیام/4117/4103/4062/
https://www.ana.press/news/430443/%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B1%DB%8C%D8%B2%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D9%85%D9%87%D9%86%D8%AF%D8%B3%DB%8C-%D9%88-%D9%86%D8%A7%D8%AD%DB%8C%D9%87-%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D9%88%D8%A7%D8%AD%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86