***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

صحبت با کودکان بی‌فایده نیست!

شنبه, ۶ شهریور ۱۴۰۰، ۰۵:۲۷ ق.ظ

دکتر احمد فشارکی

صحبت کردن با کودک، مهمترین گام در آموزش زبان به حساب می‌آید. هرچند ممکن است برخی تصور کنند که صحبت با کودکی که نمی‌تواند پاسخ آنان را بدهد بی‌فایده است.

احمدفشارکی، متخصص کودک و نوزادان، در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: دیر به حرف افتادن کودک تا حدودی امری ارثی قلمداد می‌شود. اما نمی‌توان نقش عوامل محیطی و چگونگی برخورد والدین با کودکان را نادیده گرفت. مطالعات نشان می‌دهد والدین، به ویژه مادران، نقش بی‌نظیری در رشد کلامی فرزندان خود دارند.

وی افزود: عوامل متعددی در رشد مثبت یا منفی زبان کودک تأثیر دارند. برخی از این عوامل درونی و برخی بیرونی هستند.

دکتر فشارکی گفت: از عوامل درونی می‌توان به شنوایی طبیعی، دستگاه سالم گویایی، هوش کافی، نداشتن بیماری مزمن و برخورداری از تعادل عاطفی اشاره کرد.

همچنین عوامل بیرونی شامل وجود محبت، پذیرش و امنیت، روابط سالم خانوادگی، تشویق کودک برای انجام فعالیت‌هایی درخور استعداد وی، امکانات مناسب هستند.

این متخصص کودک و نوزادان خاطر نشان کرد: پژوهش‌های مختلف نشان داده‌اند که رشد تکلم دختران، سریع‌تر از پسران است و دختران به طور متوسط کمی زودتر از پسران سخن گفتن را آغاز می‌کنند.

دکتر فشارکی اذعان داشت: کیفیت ارتباط والدین با کودکان، میزان وقتی که به وی اختصاص می‌دهند و نوع سرگرمی‌هایی که خانواده برای صرف اوقات فراغت خود دارند نیز در رشد تکلم کودک موثر است.

انتهای پیام/

 

 

https://www.yjc.news/00JtMi

 

برچسب ها:آموزش ، کودک ، ارث ، رشد ، مادر

 

 

https://www.yjc.news/fa/amp/news/4741060