***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

دکتر سید سهراب هاشمی فشارکی نورولوژیست و عضو تیم جراحی صرع بیمارستان پارس

۱۶:۵۶-۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

۵۶۰۲۲۶۶

نظر دادن

اشتراک گذاری

دانلود PDF

برای اولین بار در ایران صورت گرفت؛

کارگذاری الکترودهای مغز به منظور شناسایی محل دقیق تشنج

نخستین جراحی کارگذاری الکترودهای مغزی به منظور بهبود مبتلایان به صرع مقاوم به درمان در بیمارستان پارس کلید خورد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سید سهراب هاشمی فشارکی نورولوژیست و عضو تیم جراحی صرع بیمارستان پارس در جمع خبرنگاران، با اشاره به انجام جراحی تخصصی کارگذاری الکترودهای مغزی آن هم برای نخستین بار در ایران که هم ‌اکنون در بیمارستان پارس تهران آغاز شد، گفت: طی این جراحی محل دقیق تشنج‌های مغزی در بیمار به راحتی شناسایی می‌شود به گونه‌ای که با این روش همه درمان‌های به روز و تخصصی مربوط به عارضه تشنج مغزی با بررسی وضعیت بیمار دقیق‌تر از گذشته تجویز و موفقیت‌آمیز می‌شود.

 

وی افزود: این جراحی تنها برای آن دسته از بیمارانی که کانون تشنج در آنها مشخص است صورت می‌گیرد و در بیمارانی که به علت ماهیت بیماری‌شان این کانون قابل تشخیص نیست انجام نمی‌گیرد.

 

این نورولوژیست در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه اغلب بیماران در طی روز یا هفته دفعات مکرری را دچار حملات صرع می‌شوند، در بسیاری از کشورها این دسته از بیماران با روش‌های جراحی در قالب مشارکت‌ تیم‌های مختلف جراحی انجام می‌گیرد در حالی که در کشور ما به علت کمبود امکانات چنین عملی پیش از این امکان‌پذیر نبوده ،  البته در این جراحی فعلا دو بیمار با مشکل حملات صرع روزانه و مکرر کاندید انجام جراحی شده‌اند.

 

هاشمی فشارکی اظهار داشت: جراحی کارگذاری الکترودهای مغزی هم اکنون در بیمارستان پارس با حضور متخصصان اعصاب داخلی، جراح، متخصص بیهوشی، پرستار و روانپزشک انجام می‌شود.

 

انتهای پیام/

 

 

 

https://www.yjc.news/fa/news/5602266/%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%BA%D8%B2-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D9%86%D8%B8%D9%88%D8%B1-%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%85%D8%AD%D9%84-%D8%AF%D9%82%DB%8C%D9%82-%D8%AA%D8%B4%D9%86%D8%AC