***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

طراحی آستان مطهر ائمه بقیع (ع) فصل نوینی از تجلی معماری اسلامی

منتشر شده در خبرگزاری ایثار پرس 

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی :

http://www.isarpress.ir/?p=7498

گزارش جلسه هیات داوران جشنواره طراحی آستان مطهر ایمه بقیع (ع) :

طراحی آستان مطهر ائمه بقیع (ع) فصل نوینی از تجلی معماری اسلامی

دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی دبیر جشنواره طراحی آستان مطهر ائمه بقیع (ع) گفت : بعد از اعلام فراخوان مسابقه طراحی برای طراحی و ارسال اثار به دبیرخانه جشنواره و پایان مهلت ارسال اثار در تاریخ  13مهر 1400، نخستین جلسه هیات داوران و کمیته برگزاری مراسم در تاریخ 18مهر 1400برگزار شد . نخست اینجانب بعنوان دبیر جشنواره گزارشی از نحوه ثبت نام و ثبت اثار در سامانه جشنواره بقیع به نشانی  https://baqifestival.ir/  ارایه گردید، سپس گزارشی از تعداد اثار واصله در دو بخش گروهی و انفرادی و کلیاتی از کیفیت وکمیت آثار دریافتی و نیز نمایش ومرور برخی از آثار ارایه گردید . سپس حضار راجع به معیارهای داوری آثار،  چگونگی داوری و نحوه جمع بندی و انتخاب برگزیدگان بحث نمودند ، آنگاه راجع به چگونگی تنظیم و صفحه بندی و چاپ کاغذی آثار در قطع آ یک و نمایش طرحها برای جلسه داوری صحبت کردند و مقرر شد داوری اثار در یک نوبت در روز پنج شنبه 22 مهرماه از صبح تا عصر صورت گیرد . در پایان جلسه همچنین راجع به برگزاری مراسم که در دوم ابان 1400 همزمان با سالروز میلاد اخرین پیامبر الهی (ص)  و میلاد اخرین امام بقیع (ع)  میباشد ، صحبت شده و هماهنگی های اولیه صورت گرفت . دبیر جشنواره گزارشی از هماهنگی های تالار مراسم و اسکان داوران و برگزیدگان در مجموعه آستان قدس رضوی در مشهد مقدس گزارشی ارایه نمود ، لکن  با توجه به شرایط بیماری کرونا و مشکل تهیه بلیط در این ایام شلوغ ، گزینه پیشنهادی آستان حرم رضوی در مشهد مقدس منتفی و مقرر شد مراسم اختتامیه در تهران برگزار شود و مقدمات هماهنگی سخنرانان، مدعوین و....  صورت پذیرد.

دکتر هاشمی فشارکی در پایان بیان داشت که این مسابقه سرآغاز و تمرینی برای تجلی هویت هنر و معماری اسلامی درمعماری زیارتگاه ها با تلفیق معماری ایرانی با شرایط محیطی و هم پیوندی با نقاط ارزشمندپیرامونی بخصوص با حرم نبوی (ص) بوده و ان شالله زمینه سازی برای امادگی بازسازی حرم مطهر چهار امام بقیع(ع) برای مطالبه گری جهان اسلام را بهمراه داشته باشد .

این جشنواره با محوریت سازمان بسیج عمران و معماری، قطب علمی معماری اسلامی ،  بنیاد معماری انقلاب اسلامی، و با مشارکت و حمایت دانشکده معماری دانشگاه سوره و شهرداری تهران و سایر نهادها و دانشکده های معماری ؛ در حال برگزاری می باشد.

 

http://www.isarpress.ir/?p=7498

http://www.isarpress.ir/1400/07/19/%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%a2%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d9%85%d8%b7%d9%87%d8%b1-%d8%a7%d8%a6%d9%85%d9%87-%d8%a8%d9%82%db%8c%d8%b9-%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%84-%d9%86%d9%88%db%8c%d9%86%db%8c/