***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

در نمازجمعه حسن اباد فشاپویه - 2 اردیبهشت 1401 

منتشر شده در ایثار پرس - حماسه 27 - ...

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

گروه : آخرین اخبار / صفحه اول / ویژه / شناسه : 10363 /02 اردیبهشت 1401 - 21:53

http://www.isarpress.ir/?p=10363

صفحه نخست  اخبار / ادبیات پایداری /انتشار : 2 - اردیبهشت - 1401 - ۲۱:۴۴ /کد خبر : 16959

https://hamaseh27.ir/wp-admin/post.php?post=16959&action=edit

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در نمازجمعه حسن آباد فشاپویه:

حوادث تاریخی دوران امام علی (ع) دارای شدید ترین بی بصیرتی های مسلمین بوده ، و برای دوران جمهوری اسلامی عبرتها و عرصه وسیعی برای جهاد تبیین در گام دوم انقلاب  دارد .

درآستانه سالروز شهادت امام علی (ع) ، 2 اردیبهشت 1401 نمازجمعه بخش فشاپویه در مصلی حسن اباد به امامت حجت الاسلام میثم درگاهی برگزار شد .  سخنران این مراسم دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی بود ، وی در میان دو نماز با ذکر مصادیق مظلومیت های امام علی (ع) و ضرورت عبرت گیری آن درجهاد تبیین در گام دوم انقلاب اسلامی را تبیین کرد .

امام علی (ع) مظهر انسان کامل و بی عیب

دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی در آغاز سخن ضمن عرض تسلیت شهادت امیرمومنان ؛ علی (ع) بیان داشت: آن امام همام دارای صفات و کمالات الهی و دومین شخصیت انسان کامل و بی نقص ، بدور از گناه و خطا ، نخستین مرد ایمان اورده به پیامبر ، حیات بخش اسلام به شمشیر ذوالفقارش ؛ سپرجان پیامبر، نخستین جانشین پیامبر ، نخستین امام شیعیان  ؛ نخستین مظلوم و نخستین شهید محراب می باشد . آیه ولایت ؛آیه اولی الامر و ایات زیادی در شان وی بوده وحدیث نبوی منزلت درخصوص جایگاه خاص وی می باشد.زندگانی ۶۳ ساله امام (ع) با برکات فراوان و فراز و نشیب‌های زیادی همراه بود.

تبیین شرایط جامعه مسلمین

وی شرایط دوران امام علی (ع) را چنین تبیین کرد : علیرغم امر الهی و نصب آن حضرت توسط پیامبر (ص) و بیعت مسلمین ، حق وی غصب می شود ، مسلمانان کج رو ، با امام (ع) سه جنگ جمل ، صفین و خوارج نهروان میکنند ؛ بنای سب امیرالمومنین توسط معاویه گذاشته میشود و ۶۰ سال بر منابر به امام معصوم لعن میکردند ؛ با فتنه خوارج ، امام علی علیه السلام به شهادت می رسد ، با خبر شهادت امام علی (ع) مردم از حضور وی در مسجد متعجب میشوند ؛ پیکر امام شبانه دفن میشود و 100 سال قبر امام علی (ع) مخفی بوده است ! و... همه این موارد از نشانه های مظلومیت آن امام همام در برابر فتنه های دشمنان و انحراف و بی بصیرتی مسلمین می باشد . چه شد که اینهمه ایات و سفارشات پیامبر در حق او چنین شد؟‌ فرماندهان جنگ روانی معاویه و لشگر تحریف چه بر سر مسلمین آوردند که انان به انحراف کشیده شدند واز امام خویش دست کشیدند و به جبهه نفاق پیوستند .

ادله بی بصیرتی جامعه زمان امام علی (ع)

دکتر هاشمی فشارکی در ادامه ادله خود چنین گفت :  غیر از آیات زیادی در وصف اهل بیت ، نزول دو ایه از سوی خداوند درابلاغ جانشینی امام علی (ع) و نصب آن حضرت توسط پیامبر (ص) و بیعت کردن مسلمین با امام علی (ع) ؛ متاسفانه در سقیفه ،بدعت گذاری میکنند ، و فرد دیگری به خلافت انتخاب میکنند . مسلمین علیرغم شنیدن روایات پیامبر (ص) و شاهد واقعه غدیر ، اعتراض نمی کنند و بسیاری حتی انرامی پذیرند !

وی دومین شاهد بی تفاوتی مسلمین صدر اسلام را چنین برشمرد :  دستگاه خلافت غاصب برای بیعت اجباری از حضرت علی (ع) دو روز بعد از تدفین پیامبر (ص) ، به خانه آن امام حمله کردند و ضمن به اتش کشیدن درب خانه و ضرب و شتم دختر پیامبر خدا ؛ امام را برای بیعت به سوی مسجد کشیدند وعاقبت هم دختر پیامبر به شهادت می رسند ؛ ولی اتفاق خاصی در میان مسلمانان رخ نمیدهد !

ایشان سومین شاهد بی تفاوتی مسلمین را چنین ذکر کرد :  فدک که در جنگ خیبر به ملکیت پیامبر(ص) در آمده و ایشان آن را به حضرت فاطمه(س) بخشیده بود، اما خلیفه غاصب برگه فدک را از حضرت فاطمه گرفت و پاره کرد و غصب کردند . و شاهدان واقعه اعتراضی نمیکنند !

دکتر هاشمی فشارکی ؛ اتفاق عجیب در مسلمین را چنین بیان کرد :  مسلمانان بی بصیرت با امام (ع) سه جنگ میکنند ؛ که اولین جنگ ( جمل ) از سوی مسلمین پیمان شکن و ناکثان به رهبری طلحه و زبیر و عایشه صورت میگیرد . و نهایتا با کشته شدن  ۱۳-۱۰  هزار نفر مسلمان باغی علیه امام زمان خویش ؛ با پیروزی سپاه امام علی علیه السلام پایان یافت !

وی ؛ بی بصیرتی مسلمین را درجنگ دوم چنین دانست :  دومین جنگ در صفین توسط معاویه متظاهر به اسلام علیه امام  رخ میدهد و در حالیکه مالک اشتر تا نزدیک خیمه معاویه پیش رفته بود ، با مکر معاویه در قران بر نیزه  کردنش سبب میشود ؛ سپاهیان اسلام به قران ناطق فشار اوردند و امام (ع) ناچارا ، حکمیت را پذیرفتند !

ایشان درخصوص سومین جنگ مسلمین با امام معصوم را چنین بیان کرد :  سومین جنگ نیز خوارج نهروان یا مارقین  با امام (ع) داشتند؛ مسلمانان ظاهر بین متحجر که به صرفا اعمال عبادات ظاهری اهتمام داشتند ! و از امام درخواست توبه از کفرصلح با معاویه و نقض حکمیت کردند وچون امام عهد شکنی را نپذیرفتند ، گروه سومی تشکیل دادند و امام علی(ع) در منطقه‌ای به نام نهروان ناچار به جنگ با این گروه شد و آنان را شکست داد.

دکتر هاشمی فشارکی ؛ هفتمین اتفاق عجیب در مسلمین را چنین بیان کرد :  بنای سب امیرالمومنین توسط معاویه گذاشته میشود و ۶۰ سال حکمرانان و پیروان بنی‌امیه بر آن امام نیکی ها ناسزا و لعن می فرستادند ومسلمانان بر منابر بر می شنیدند و اعتراض نکردند و حتی بعضا همراه شدند !

ایشان درخصوص هشتمین مساله اندوه گین را چنین ذکرکرد : با فتنه خوارج ، با بدعت حرمت شکنی مسجد و رهبر جامعه اسلامی  ، امام علی علیه السلام در محراب مسجد کوفه به شهادت می رسند و نخستین شهید محراب میشوند . نتیجه این قتل  محروم کردن جامعه اسلامی از حکمرانی آن امام عادل (ع) میشود !

وی درخصوص نهمین مساله بهت آور را چنین ذکرکرد : وقتی خبر شهادت امام علی (ع) در هنگام نماز در محراب مسجد در شهر کوفه پیچید ؛ اغلب مسلمانان کوفه گفتند : علی درمسجد چکار داشته ؟ مگر علی نماز هم می خواند! که نشان از تبلیفات دشمنان دارد !

ایشان درخصوص دهمین مساله مظلومیت امام (ع) در میانه مسلمانان  را چنین ذکرکرد :  دفن شبانه امام از بیم دشمنی های بنی امیه بنابر وصیت خود امام و 100 سال مخفی بودن قبر امام علی (ع) بوده است !

پیامدهای تاثیر مخرب عملیات روانی

دکتر هاشمی فشارکی ؛ درخصوص جمع بندی موارد بالا چنین گفت : امپراطوری رسانه ای معاویه با عملیات روانی ؛ بعلاوه جهالت و بی بصیرتی مسلمانان سبب عدم تشخیص حق و باطل و انتخاب غلط در عدم یاری حق شد و نهایتا ظلالت و گمراهی شان را بهمراه داشت . وهمین رویه ادامه یافت تا اینکه امام حسن (ع) نیز بعلت بی یاور بودن ؛ صلح نامه را امضا نمود و امام حسین (ع) با معدودی توانست قیام کند و نهایتا در عاشورا به شهادت رسید و بقیه امامان نیز با محصوریت داشته وبه شهادت رسیدند و اخرین خیره الهی از نظرها غایب شدند. یعنی امامانی که ارکان هدایت وارکان بلاد بوده و هستند ، مسلمین از حکمرانی انان محروم گشتند . ونهایتا بیش از سیزده قرن مسلمین از حکمرانی صالحان محروم بوده و دچارآسیب ها و مشکلات عدیده شده اند .

انفجار نور بعد از سیزده قرن

دکتر هاشمی فشارکی در ادامه گفت : بعد از سیزده قرن محرومیت و مبارزه ؛ درکمال ناباوری و بهت جهانیان انقلاب شکوهمند اسلامی ایران ؛ به رهبری امام راحل و پیروی قاطبه ملت ایران و عنایت الهی بساط نطام ظالم و ستم شاهی برچیده شد و نظام مردم سالاری دینی برقرارگردید . علیرغم همه دشمنان بشریت پیروز میدان شد و در طول عمر با برکتش ، با وجوه انبوه فشارها و فتنه ها و جنگ و تحریم ؛توانسته است ؛ مقاوم و پویا راه خویش را شتاب بخشد و دستاوردهای بی نظیری وبرکات فراوانی ،که غیر قابل مقایسه با اقدامات پیش از انقلاب است را بهمراه آورده است . 

گام دوم انقلاب اسلامی ، درتکاپوی جبران خلا سیزده قرن پس از حکومت علوی (ع) و افق نورانی آینده تمدن نوین اسلامی است !

وی در ادامه چکیده ای از بیانیه گام دوم انقلاب را تشریح کرده و چنین گفت : بیانیه ای که رهبر انقلاب در چهلمین سالگرد انقلاب خطاب به ملت ایران صادر کردند ، با مضامین دقیق مجمل گذشته ، حال و اینده و تبیین راهبردهایی برای اینده  انقلاب ؛  در ورود انقلاب به دومین مرحله خود سازی،  جامعه پردازی و تمدن سازی می باشد . این بیانیه  شروع انقلاب از نقطه صفر را توضیح داده و دستاوردهای بزرگ انقلاب را با عنوان برکات انقلاب ذکر کرده اند ، که انرا عظیم، درخشان و بی نظیر و افتخار افرین دانسته و همچنین در آن علل عمده مشکلاتی را که هم اکنون کشور دچار آن میباشد را نیزبیان نموده، تلاشهای دشمنان خارجی و داخلی و نیز چالشها وعیوب درونی کشور نیز بیان شده است ودر نهایت برای کشور در گام دوم هفت سرفصل توصیه راهبردی، رهنمود های عملیاتی و اجرایی بسیار مهم و راهگشا برای شرایط کشورتبیین و توصیه شده است. این بیانیه یک سند راهبردی برای کشور بوده،  که برای اینده انقلاب ؛ راهبرهای هفت گانه در موضوعات »علم و پژوهش »؛ »معنویّت و اخلاق» ؛ »اقتصاد با رویکرد اقتصاد مقاومتی »، »عدالت و مبارزه با فساد »، »استقلال و آزادی» ؛ »عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن » و  »سبک زندگی » در گام دوم انقلاب ، برای جبران خلا حکمرانی نظام اسلامی ناب در طول سیزده قرن پس از حکومت امام علی (ع) و نیز تحقق تمدن نوین اسلامی ارایه شده است، که بایستی مورد توجه واهتمام همه احاد ملت و بخصوص مدیران ادارات شهر قرارگرفته بنحویی که بعنوان چراغ فروزان در برنامه ریزی های سالانه ادارات وبخشهای مختلف جامعه ساری وجاری شود . وانقلابیون نیز بایستی همواره انرا رصد کرده و مطالبه نمایند.

جهاد تبیین در برابر جنگ ترکیبی و زمینه سازی ظهور مهدوی (عج)

دکتر هاشمی فشارکی در انتهای سخن خویش گفت : حوادث تاریخی دوران امام علی (ع) دارای شدید ترین بی بصیرتی های مسلمین بوده ، و برای دوران جمهوری اسلامی عبرتها و عرصه وسیعی برای جهادتبیین در گام دوم انقلاب  دارد . و  از انجا که در عصرحاضر ، جریان تحریف و انحراف ، بدنبال قلب واقعیت های جامعه؛ شبهه افکنی ، تهاجم فرهنگی وترویج سبک غربی ، تشدیدمعظلات اجتماعی و مشکلات اقتصادی و.... و در نهایت بدنبال مایوس سازی از نظام وانقلاب می باشند ، وهمچنین دشمن بصورت جنگ ترکیبی ؛ همه روشها و ابزارها را به میدان تهاجم آورده ؛  لذا مومنین نیز بایستی براساس تکلیف عینی بودن جهاد تبیین ؛ در همه رده های سنی ؛ در حد استطاعت به تولید و نشر مطالب صحیح اهتمام وبا جریان تحریف و انحراف مقابله کنند . دشمنان مانع بیداری اسلامی و مانع ظهورند ولی آرمان گام دوم انقلاب زمینه سازی ظهور مهدوی است ، لذا شایسته است همگان اهداف گام دوم انقلاب را محقق سازد . ان شالله  همگی در ساختن تمدن نوین اسلامی سهم داشته و با عبرت اموزی از تاریخ صدر اسلام و از سربازان بصیر انقلاب بوده ؛ در مهیا سازی بستر و زمینه سازی ظهور امام مهدی (عج) باشیم .

**************************

لازم به یاد اوریست حسن‌آباد، مرکز بخش فشاپویه شهرستان ری در استان تهران و در ۵ کیلومتری فرودگاه بین‌المللی امام خمینی قرار دارد و یکی از مهم‌ترین شهرک‌های صنعتی کشور یعنی شهرک صنعتی شمس‌آباد در این منطقه واقع شده است. (اطلس گیتاشناسی استان‌های ایران، تهران: ۱۳۸۳خ ) جمعیت ان طبق سرشماری سال ١۳۹۵ ، ۲۰،۴۵۱ نفر می باشد .

هسته اولیه شهر : با احداث قلعه و کاروانسرا در مجاورت جاده قدیم قم- شهرری هسته اولیه شهر پایه گذاری می شود . بدنبال شکل گیری قلعه و احداث کاروانسرا ، زمینه برای کوچ و استقرار طوایف و عشایر به این منطقه فراهم شده و پایه های اولیه شهر حسن آباد با استقرار جمعیت در این دوره شکل می گیرد . از دلایل اصلی استقرار جمعیت دراین شهر و روستاهای اطراف علاوه بر ایجاد فرصتهای یکجا نشینی و نزدیکی به شهرری میتوان به وجود اراضی مستعد کشاورزی و عبور رودخانه کرج از این محدوده اشاره نمود . این پتانسیل ها در طول زمان باعث گسترش سکونتگاههای شهری و روستایی درمنطقه شده و اقتصاد و اشتغال جمعیت و خانوارهای ساکن را به سمت کشاورزی و دامداری هدایت کرده است. (شورای اسلامی حسن اباد )

بخش فشاپویه به مرکزیت شهر حسن آباد در فاصله 32 کیلومتری جنوب غربی شهرستان ری قرار داشته و شامل 2 دهستان ، یک شهر ، 34 پارچه آبادی میباشد .

******************

*********************

سخنرانی دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در مصلی های کشور : ( کرج -  گرمسار - ملایر - ورامین -اسلام شهر-  کوهپایه - سجزی  - آرادان - چهار دانگه -  رباط کریم - زینبیه - علی اباد گرگان - ملارد - رودهن و آبعلی - دماوند - باقر شهر- حسن آباد - .... ) در نشانی زیر : 

https://javadfesharaki.blog.ir/1400/09/08/%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C%20%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%20%D8%B3%DB%8C%D8%AF%20%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF%20%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C%20%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C%20%D8%AF%D8%B1%20%D9%85%D8%B5%D9%84%DB%8C%20%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1

 

Related image

 

*****************

230 مطلب با موضوع «سخنرانی-سیدجوادهاشمی فشارکی» ثبت شده :

https://javadfesharaki.blog.ir/category/%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B3%DB%8C%D8%AF%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C/

*****************

فعالیتهای دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در خصوص گام دوم انقلاب اسلامی

https://javadfesharaki.blog.ir/1400/09/12/%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5-%DA%AF%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D9%88%D9%85-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C

*****************

فعالیتهای علمی دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در خصوص معماری و شهرسازی اسلامی

https://javadfesharaki.blog.ir/1400/09/10/%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D9%84%D9%85%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5-%D9%85%D8%B9%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%88%D8%B4%D9%87%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C

*****************

فعالیتهای دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در خصوص دفاع مقدس و مقاومت

https://javadfesharaki.blog.ir/1400/09/13/%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5-%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%B9-%D9%85%D9%82%D8%AF%D8%B3-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%88%D9%85%D8%AA

*****************

650 عنوان یادداشت منتشر شده در سایتهای خبری و جراید :

https://javadfesharaki.blog.ir/page/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1%D8%B4%D8%AF%D9%87%202

*****************

•     سوابق : 
http://javadfesharaki.blog.ir/page/Resumes

*****************

•    فعالیتها در زیر ارائه شده :
http://javadfesharaki.blog.ir/page/2S

*****************

•    فهرست کتب منتشر شده :
http://javadfesharaki.blog.ir/page/کتب-هاشمی-فشارکی

*****************

•    چکیده اطلاعات کتب :
http://javadfesharaki.blog.ir/category/کتب-سید-جواد-هاشمی-فشارکی/

 

*****************

•    پایان نامه های دفاع شده : 
http://javadfesharaki.blog.ir/category/%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C

*****************

•    مقالات پذیرفته شده در نشریات و ارایه شده در همایشها  :
•    http://javadfesharaki.blog.ir/category/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C/

*****************

•     یادداشت های انتشاریافته در نشریات و خبرگزاریها :                               
http://javadfesharaki.blog.ir/page/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1%D8%B4%D8%AF%D9%87

*****************

•    ادامه یادداشتهای منتشر شده در رسانه ها:  
http://javadfesharaki.blog.ir/page/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1%D8%B4%D8%AF%D9%87%202

*****************

•     اختراعات ثبت شده :     
   http://javadfesharaki.blog.ir/category/%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%DB%8C%D8%AF%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C/


  *****************            

•      سخنرانی ها : 
http://javadfesharaki.blog.ir/category/%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B3%DB%8C%D8%AF%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C

*****************

•    مصاحبه ها :
http://javadfesharaki.blog.ir/category/%D9%85%D8%B5%D8%A7%D8%AD%D8%A8%D9%87-%D8%B3%DB%8C%D8%AF%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C

*****************

نشانی سایتهای منتشر شده خبر مذکور

http://www.isarpress.ir/?p=10363

 

https://hamaseh27.ir/wp-admin/post.php?post=16959&action=edit

 

http://www.isarpress.ir/1401/02/02/%d8%ad%d9%88%d8%a7%d8%af%d8%ab-%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%ae%db%8c-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%85-%d8%b9%d9%84%db%8c-%d8%b9-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b4%d8%af/

 

https://javadfesharaki.blog.ir/1401/02/02/%D8%AD%D9%88