***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

محمدعلی فشارکی، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس تهران


خبر: ۱۲۲۸۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۴
عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس تهران با بیان اینکه باید از ظرفیت تفسیر المیزان در آموزش مبانی قرآنی استفاده کنیم تاکید کرد یکی از مهمترین روش‎ها که همان روش نبوی است، آموزش قرآن بر اساس سور مفصل است.

گروه فعالیت‌های قرآنی: عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس تهران با بیان اینکه باید از ظرفیت تفسیر المیزان در آموزش مبانی قرآنی استفاده کنیم تاکید کرد: یکی از مهمترین روش‎ها که همان روش نبوی است، آموزش قرآن بر اساس سور مفصل است.


به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) محمدعلی فشارکی، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس تهران چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه، در مراسم پایانی جشنواره شیوه‎های نوین آموزش قرآن کریم در قم، با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‎های علمی المیزان در آموزش‎ مبانی قرآنی اظهار کرد: در مقدمه کتاب شریف تفسیر المیزان، مرحوم علامه به طور دقیق به مبحث تاریخ تفسیر اشاره کرده است.


عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت معلم تهران افزود: علامه با استدلال در این مقدمه بیان می‎کند که چیزی به اسم تاریخ تفسیر نداریم و اگر می‎خواهیم به آن بپردازیم باید با عنوان تاریخ تطبیقی از آن یاد کنیم؛ وی در این مقدمه بیان می‎دارد که ۱۴ قرن از این حقیقت محض که توسط مفسران حقیقی قرآن، یعنی اهل‌بیت(ع) بیان شده است غافل بوده‎ایم.


عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس تهران، عنوان کرد: المیزان بر اساس یک روش نوین تنظیم شده است که این روش نوین ریشه در روش اصیل اهل‌بیت(ع) و پیامبر(ص) در صدر اسلام دارد و در واقع همان شیوه‌ای است که مسلمانان از آن غفلت کرده بودند زیرا قرن‎ها بود که مکتب اهل‌بیت(ع) از سوی کسانی که خود را از این معارف محروم ساخته بودند، انکار شده بود.


وی با بیان این مطلب که نباید تعلیم و تفسیر را از یکدیگر جدا دانست، گفت: باید این سوال را مطرح کرد که چه کسی یا چه کسانی از این تفکیک سود می‎برند؟ پیامبر اکرم در عملی اساسی و محوری در همه اعصار و قرون، برای رفع معضلات همه عصرها در روش تفسیر و حفظ و تعلیم راه چاره را در این کلمات نورانی قرآن به ما ارایه کرده‎اند که «و اعلموا ان فیکم رسول اللّه»؛ رسول‎الله را همیشه باید در بین امت اسلامی دید و باید مشکلاتمان را به ایشان عرضه کنیم.


لسانی فشارکی عنوان کرد: باید این حقیقت محض را پذیرفت که هیچ چاره دیگری چون رجوع به اسوه حسنه الهی نداریم و باید در همه امور به ایشان و معارف قرآنی و نبوی و اهل‌بیتی(ع) مراجعه کنیم.


وی افزود: یکی از مهمترین روش‎ها که همان روش نبوی است، آموزش قرآن بر اساس سور مفصل است که در این جا از سوره «ق» شروع به آموزش قرآن می‎کنیم؛ نه اینکه از آیات و سور دیگر غافل شویم بلکه باید بخش‌بندی و طبقه‌بندی درستی در زمینه آموزشی انجام دهیم.


این مدرس قرآن اظهار کرد: در این روش آموزشی، سور مفصل را به عنوان محدوده اولیه آموزشی بر می‎گزینیم که در این رابطه آثار بسیاری نصیب آموزش دهنده و آموزش گیرنده خواهد شد.


ویدر خاتمه تاکید کرد: روشمند شدن آموزش قرآن در شکل نوین آن نیز باید منطبق بر روش‎های پیامبر(ص) و ائمه طاهرین(ع) باشد.




http://iqna.ir/fa/news/1228996/استفاده-از-ظرفیت‌های-المیزان-در-آموزش-قرآن-مفصلات-محور-مناسب-برای-آموزش-قرآن-

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۱۸