***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

اینترنت و نام مبارک حضرت مهدی(عج)

سه شنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۸، ۰۴:۳۹ ب.ظ

نویسنده:دکتر سید منصور هاشمی فشارکی


مثلاً در موتور جستجوگر google پس از تایپ نام مبارک "مهدی"، شما با 000/710/1 عدد سایت روبرو هستید و در کتابخانه الکترونیک google‌)e-library) به نام سه کتاب در مورد مهدویت بر میخورید.

در موتور جستجوگر ‌Yahoo‌، پس از تایپ نام مبارک ‌mahdi‌، به تعداد 000/920/2 عدد سایت میرسید که تحت عناوین:

)imam mahdi) / (al-mahdi) (emam mahdi)

به مهمترین عناوین زیر مجموعه کلمه mahdi اشاره میکند و در کتابخانه الکترونیک این موتور جستجوگر (e-liberary240 عنوان کتاب وجود دارد و بر اساس گزارشی که کتابخانه الکترونیک این موتور جستجوگر بیان میکند، روزانه 5 میلیون نفر مراجعه کننده، به کتابخانه الکترونیک ‌e-library موتور جستجوگر ‌Yahoo‌، برای مطالعه کتب مهدویت مراجعه میکنند.

نکته جالب آن است که در این کتابخانه، با 240 عنوان کتاب، تنها یک کتاب تحت نام "مهدیدر آخرالزمان"، نوشته "الخدی" ‌al-khudi‌، که یک مسلمان سنی مذهب است؛ نوشته شده؛ و مابقی یا اسم نویسنده ندارند، و یا توسط نویسندگان مسیحی و یا یهودینوشته شدهاند! که بحث در مورد این کتابخانههایالکترونیک و این کتابهایمربوط به مهدویت را به مقالهایجداگانه ارجاع میدهیم.

در سایر موتورهایجستجوگر نیز با بیش از یک و نیم میلیون سایت، در مورد مهدویت، تحت عناوین اصلی، مانند: 

 mahdi sudani/ mahdi wheel / emam mahdi

 Imam mahdi / al mahdi / ya mahdi / mahdi mohammad / mahdi Caesar

روبرو خواهید شد.

حال یک جوان از میان 000/700/1 یا 000/900/2 سایت وابسته به موتورهایجستجوگریکه انتخاب کرده است، به کدام سایت مراجعه کند و کدام سایت بر اطلاعات علمی و عشق و علاقه او به مهدویت میافزاید و به کدام سایت مراجعه کند، که خطر گرداب هلاکت در آن نباشد.

قبل از آنکه به سایتهای دشمنی با حضرت ولی عصر(علیهالسلام) که نابود کننده جوانان هستند بپردازیم، لازم است هشداریمهم به جوانان و نوجوانان عزیزمان بدهم و آن این است که هر مطلبی را که از اینترنت به دست میآورید و یا ترجمه میکنید، صحیح و واقعی نیست؛ هرگز تصور نکنید مطالب یک سایت، یعنی آخرین اطلاعات روز و اطلاعاتی محکم و مطمئن؛ با کمال تأسف عدهای از جوانان بر این باورند.

ثبت یک سایت اینترنتی در آمریکا و یا انگلستان، دلیلی بر صحت مطالب آن سایت نیست؛ مخصوصاً مطالبی که در مورد مذهب اسلام و خاصه مذهب تشیع و مهدویت است؛ جنگ و مهدیستیزیدر اینترنت، آنقدر وسیع است که حتی سایتهایمرجع و دایرة المعارفهایمشهور و علمی مانند:

(Wikepeda) (Encatra) (Britanica) (Your encyclopedia)

مملو از دهها مطلب غیر واقعی و کذب است که خود داستانی جداگانه و مقالاتی جداگانه را میطلبد و شما چه توقعی از سایتهای دیگر دارید؟!

هشدار بعدیآن است که به صرف داشتن پسوند ‌eda هر سازمان آموزشی در آمریکا و یا پسوند ‌ac هر سایت دانشگاهی نیز نمیتوان به مطالب موجود در آن، در مورد مهدویت اعتماد کرد و بر اساس مطالب موجود در آن سایت، اعتقادات مذهبی و پایههایایمانی خود را پایهگذاری کرد، لذا بر جوانان عزیز لازم و ضروری است قبل از آنکه به وادیمیلیونها سایت مربوط به مهدویت مراجعه نمایند، معرفتی صحیح به امام زمان خویش داشته باشند و درخت اعتقادات خویش را در زمین معارف و روایات اهل بیت عصمت و طهارت(علیهمالسلام) محکم کنند تا طوفانهای ویرانگر عقاید و افکار باطل نتوانند ایشان را از پای درآورند.

مطالبی که در این مقاله آورده میشود، حاصل مطالعه بیش از هزار سایت عربی، انگلیسی و فارسی است. همهیاین میلیونها سایت در مورد حضرت مهدی، سایتهایسالمی نبوده و مهمترین نمونههایمهدیستیزیو جنگ اینترنتی با حضرت مهدی(علیهالسلام) عبارتند از:

1- سایتهایمتعدد به زبانهایعربی، فارسی و انگلیسی، که در این سایتها با بیان اینکه در جلسات معنویو مذهبی آنان، شما به آن درجه از خلوص میرسید که میتوانید امام زمان (علیهالسلام) را مشاهده کنید.

من با برخی از افرادیکه در این سایت وارد شده و اجازه شرکت در این مجالس را داشتهاند، مصاحبهایانجام دادهام. این افراد بیان میکنند که با استفاده از رقص نورهایی، با رنگهایگوناگون، و دادن قرصهایخاص (از نوع توهم زا و روانگردان)، در حین سینهزنی، در متن نوحه سینهزنی، صدایی مشابه موسیقی پاپ شنیده میشود و به فرد توهمی دست میدهد، که فرد تصور میکند به محضر حضرت مهدی(علیهالسلام) شرفیاب شده است.

آنچه مسلم و یک اصل غیر قابل انکار است، این است که مدعیان این مجالس جز کذابان و دروغگویان، کسان دیگرینیستند، که با این نقشه و ترفند، قصد لوث کردن نام مبارک امام زمان (علیهالسلام) و تشرفات به محضر آن حضرت را دارند، تا تیشه به اساس اعتقاد به حضور حضرت مهدی(علیهالسلام) در میان بشر بزنند و این اعتقاد و حقیقت ناب را پوچ و بی اساس معرفی کنند.

2-دسته دوم از سایتها، سایتهایوابسته به برخی از فرقههایضاله مانند: بهائیت، گیجاریو ... است. این سایتها به دلایل نامعلومیفقط به زبان انگلیسی بوده، در حالی که مخاطبان اصلی سایت را شیعیان ایران و عراق تشکیل میدهند. در این سایتها اصلاً بحث تبلیغ مذهبی نیست، بلکه از فقر و عدم پیشرفت مادیجوانان تحصیل کرده صحبت به میان می‌‌آید.

در این سایتها از افرادینام برده میشود که در مدت کوتاهی، پس از پیوستن به این فرقهها، صاحبِ خانه، اتومبیل و ... شدهاند؛ این یک روش قدیمی استعمار برای به دام انداختن نخبگان جامعه، در گرداب تباهی است، در حالی که شما بسیاریاز اعضایاین فرقههایضاله را که پدران و اجداد آنها به این فرقهها رو آوردهاند و در زیر خط فقر و بدبختی، در کشورهایگوناگون به گدایی زندگی میکنند، به راحتی میتوانید بیابید.

3- سایتهایی که حضرت مهدی(علیهالسلام) را با چهرهایخونریز به نمایش میگذارند. این سایتها تماماً به زبان انگلیسی بوده و مخاطبان آنها افراد غیر مسلمانند، در این سایتها نه تنها به امام مهدی(علیهالسلام) حمله میکنند، بلکه نمایش زشتی از شیعه را برپرده میآورند، که البته و با کمال تأسف، برخی از رفتار ناآگاهانه شیعیان به این مسائل دامن میزند.

در تعداد زیادی از این سایتها، عکسهایی از افرادی را که پیراهنهایخود را در آوردهاند و در حال زنجیر زدن هستند و یا در کنار آن، افرادیکه در حال قمه زدن هستند، به نمایش میگذارند و حتی منظره بسیار ناراحت کنندهتر عکسهایی است از کودکان شیرخوار و یا با سن کم، در آغوش مادرانشان، نشان میدهند که توسط مادر، سر بچه با چاقو مجروح شده و خون زیادیاز آن رفته است؛ بعد در تفسیر این عکسها بیان میکنند که این افراد، همان منتظران ظهور مهدی(علیهالسلام) هستند، این افراد کسانی هستند که اعتقاد دارند اگر حضرت مهدی(علیهالسلام) ظهور کنند، ویرا یاریخواهند داد و از سربازان او هستند.

در این سایتها چنان تبلیغ میکنند که یک بیننده ساده خیال میکند، این جمع، گروهی از افراد بدون تمدن، و خشن و بی ترحم هستند که حاضرند با خودشان اینطور رفتار کنند، پس با دشمنانشان چگونه رفتار خواهند کرد.

غرب در بحث نمایش چهرهایخونریز از حضرت، آنقدر پیش رفته است که این مسئله را به شکل فیلم نیز در آورده است.

بیشتر جایتأسف دارد که این اعتقاد در بین عامه مردم ما نیز وجود دارد و جملهایکه به شوخی گفته میشود: بیا تا جایشمشیر امام زمان (علیهالسلام) را ببوسم؛ از همین ذهنیت منشاء میگیرد. در حالی که امام(علیهالسلام) ظهور میکنند تا راحتی، آسایش و رفاه را گسترش بدهند.

4- سایتهایی که بحث مهدویت را نه برای شیعه، بلکه برای برادران اهل سنت بیان میکنند؛ این سایتها تماماًبه زبان عربی و انگلیسی هستند. نکته جالب توجه اینکه آنقدر احادیث در مورد حضرت مهدی(علیهالسلام) و ظهور ایشان متواتر و فراوان است، که مهدویت در بین اهل سنت، به عنوان یک اعتقاد اساسی ریشه دارد و کسانی که در بین اهل سنت ادعایمهدویت کردهاند، کم نیستند؛ در این سایتها که اصلاً با تشیع در ارتباط نیستند، بلکه به مهدیستیزیدر اعتقادات برادران اهل سنت میپردازند؛ با کسانی مانند "محمد المهدیسودانی" و یا "بن لادن" بر میخورید که هیچگونه ارتباطی با تشیع ندارند. این افراد کسانی هستند که تشیع را دشمن اصلی خودشان میدانند و در تعداد بسیار زیادیاز این سایتها به اسامیافرادیبر میخورید که خودشان را جانشین "محمد المهدیسودانی" و یا پیرو او میدانند؛ مانند "میشل شار واکسی" که خود را سی و هفتمین جانشین محمد المهدیسودانی نامیده و هم اکنون در عراق فعالیت میکند و یا سایتهایی که بنلادن را به عنوان پیش قراول و یا خود مهدیمعرفی میکنند و حتی برخی از این سایتها، برخی عکسهای قدیمی را که منسوب به حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه وآله) است، با عکس بن لادن مقایسه میکنند.

این سایتها، اگرچه در بین شیعیان هیچ جایگاهی ندارد، اما میتوانند به شدت در میان اهل سنت تأثیر گذار باشند؛ چون در این سایتها، از این افراد به عنوان پرچمدار مبارزه با ظلم و استعمار نام برده میشود و این افراد را کسانی معرفی میکنند که قصد دارند با جهاد خود، یک حکومت جهانی اسلامیرا ایجاد کنند.

 این مسئله میتواند به شدت در بین جوانان حقیقتجو، اما کم تجربه و کم مطالعه، ایجاد جذابیت کند. 

دشمن در پس پرده این فرقهها، آتش اختلاف بین شیعه و سنی و ایجاد جنگ فرقهایو شیعه کشی را ترغیب میکند، که اگر به این سایتها مراجعه کنید، این مطالب را در مییابید و با کمال تأسف برخی از نمونههایآن را در عراق و ... میتوانیم مشاهده کنیم.

اینک جهان تشنهیمعارف الهی و معرفی واقعی حضرت مهدی(علیهالسلام) است، به اعتراف سایت yahoo روزانه 5 میلیون نفر مراجعه کننده به کتابهایمهدویت، فقط در ‌e-library (کتابخانه الکترونیک) این موتور جستجوگر است؛ ما برای رفع تشنگی این انسانها چه کردهایم آیا دادن آب به تشنه یک وظیفه نیست؟

 

http://marshenanfesharak.blogfa.com/post/7