امیرالمومنین(ع) معیار شناخت حق از باطل است
حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی مطلبی فشارکی در گفتگو
کد خبر: 349072
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵
مدیر مدرسه علمیه حجت بن الحسن(ع) تهران:
امیرالمومنین(ع) معیار شناخت حق از باطل است
حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حجت بن الحسن(ع) تهران با تاکید بر این که حضرت علی(ع) معیار شناخت حق از باطل است، تصریح کرد: همراهی امیرالمؤمنین(ع)، همراهی نور است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی مطلبی فشارکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با تبریک ایام ولادت حضرت علی(ع)، گفت: یکی از ویژگی های آن حضرت، ولادت ایشان در کعبه می باشد و این فضیلتی است که مخصوص علی(ع) است. چرا که آن حضرت نخستین کسی بود که به پیامبر(ص) ایمان آورد و در هیچ امری مخالفت پیامبر(ص) را نکرد و تقریباً آن حضرت در همه جنگهایی که پیامبر اکرم(ص) شرکت داشت، حاضر بود، جز جنگ تبوک که به دستور آن حضرت در مدینه ماند.
وی افزود: نحوه ی ولادت امیرالمومنین(ع)، در حقیقت از کرامات ایشان محسوب شده و از جایگاه ویژه آن حضرت در نزد خداوند سبحان و در عالم هستی و در بین اهل بیت (علیهم السلام) خبر میدهد.
مدیر مدرسه علمیه حجت بن الحسن(ع) تهران با بیان اینکه منزلت علی(ع) نزد خداوند متعال بسیار والاست، اظهار داشت: ابن عباس از پیامبر اکرم(ص) نقل می کند که فرمودند «در شب معراج جمله ای را دیدم که بر روی درب بهشت نوشته شده بود؛ لا إله إلا الله، محمد رسول الله، علی ولی الله، الحسن و الحسین صفوه الله، فاطمه خیره الله، علی باغضیهم لعنه الله؛ هیچ خدایی جز الله نیست، محمد فرستاده¬ی خداست و علی هم دوست صمیمی خدا. حسن و حسین برگزیدگان خدا هستند، فاطمه برگزیده¬ی خداست، لعنت خدا بر کسانی که بغض ایشان را دارند».
وی ادامه داد: حدیث منزلت از احادیث مشهور نبوى و مورد قبولِ عالمان شیعه و سنّى است. پیامبر اکرم(ص) خطاب به حضرت على (ع)فرمود «أنتَ مِنّى بِمَنزلةِ هارونَ مِنْ مُوسى، اِلّاأنـّه لانَبىَّ بَعدى». با توجه به انبوه روایاتی که در بیان عظمت وجودی حضرت علی(ع) وجود دارد، هیچ تردیدی نیست که بهترین مسیر برای شناخت حق امیرالمؤمنین(ع) است.
حجت الاسلام والمسلمین فشارکی با اشاره به روایت «علیٌّ مع الحق، والحق معه»، افزود: معیار شناخت حق از باطل علی(ع) است، و همراهی امیرالمؤمنین(ع)، همراهی نور است.
وی در پایان تصریح کرد: بعد از پیامبر(ص) هیچ کس به اندازه علی(ع)، دلسوز اسلام نبود. آن حضرت برای جلوگیری از ضربه زدن دشمنان به اصل اسلام ناب محمدی(ص)، ضمن اینکه به خلفا مشورت و کمک می داد، اهتمام خاصی به حفظ وحدت امت اسلامی داشتند، لذا آن حضرت چون دلسوز اسلام بود و به خاطر این که زحمات پیامبر(ص) از بین نرود، از حق خلافت خودشان گذشتند.
اخبار مرتبط
-
نماینده مجلس
ادامه لغو عمره عربستان را به چالش مالی می کشاند
-
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم:
قرآن چاپ ایران هیچ مشکلی ندارد/ افراد مفسد و ضد قرآن ایران را متهم نکنند
-
رئیس شورای حوزه علمیه تهران:
ارتقاء علمی حوزه در گرو آموزش پژوهش محور است
-
مدیر سابق حوزه علمیه امام رضا(ع):
ماموریت اصلی طلاب پرورش روح بشر است
"استاد هادی" حوزه علمیه امام رضا(ع) منصوب شد
ماموریت های مدیر جدید حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران
-
مدیر موسسه آموزش عالی قاسم بن الحسن(ع):
معتکفین فرصت سوزی نکنند
-
استاد حوزه علمیه تهران:
جوانان از فرصت گرانبهای اعتکاف غفلت نکنند
-
امام جمعه ورامین:
زندگی امیرالمومنین(ع)، بهترین الگوی تربیتی خانواده هاست
کتاب "سیاست و حکومت در نهج البلاغه" رونمایی می شود
-
معاون تهذیب حوزه علمیه تهران:
اعتکاف، آب حیات بخش در کویر غفلتهاست
-
مدیرمدرسه امام محمدباقر(ع) تهران:
اعتکاف رهبانیت و دوری از جامعه نیست
-
مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج) تهران:
عبادت تنها بر روی سجاده تعریف نمیشود
-
مدیر مدرسه علمیه حجت بن الحسن(ع) تهران:
امیرالمومنین(ع) معیار شناخت حق از باطل است
-
مدیر مدرسه علمیه بقیة الله(عج):
اعتکاف، سدی محکم در برابر تهاجم فرهنگی است
-
با حضور دادستان کشور؛
یازدهمین اجتماع مدافعان حرم برگزار میشود
-
دبیر ستاد برگزاری مراسم شهید مطهری:
شهید مطهری فرزند برومند حوزه است
-
استاد حوزه علمیه تهران:
عدالت علوی گمشده دنیای امروز است