***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

استاد راهنما:  دکتر محمد  فشارکی

 

https://ganj.irandoc.ac.ir/#/articles/0c5835365c5145c4c0f21f9b6a92b9c9

 

 

بررسی نگرش مدرسان دوره کارشناسی مدارک پزشکی در مورد برنامه درسی این دوره : سال 1373


 پارسای داخل کشور

 کارشناسی ارشد

 1373

 رشته: علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی (علم اطلاعات و دانش‌شناسی)

 پدیدآور: اباذر حاجوی استاد راهنما: محمد فشارکی

 دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران، دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی

چند برگ نخستتمام‌متن

دراین پژوهش نگرش مدرسان دوره کارشناسی مدارک پزشکی در مورد برنامه درسی این دوره در سه دانشگاه علوم پزشکی با روش توصیفی مورد بررسی و مطالعه قرار گرفت . اطلاعات مورد نیاز تحقیق با کمک پرسشنامه که جهت مدرسان سه دانشگاه علوم پزشکی تهیه شده جمع‌آوری گردیده است . اطلاعات گردآوری شده پس از استخراج با استفاده از جداول و نمودارهای آماری مناسب مورد تحلیل قرار گرفته است . این پژوهش نشان می‌دهد که بیشترین آموزش دراین مقطع تحصیلی را فارغ‌التحصیلان کارشناسی مدارک پزشکی به عهده دارند (0763 درصد) و این امر خود مبین این واقعیت است که تربیت نیروی انسانی کارشناسی ارشد آموزش مدارک پزشکی به منظور تامین کادر هیات علمی دانشگاههای علوم پزشکی فوق‌العاده ضرورت دارد. این پژوهش نشان می‌دهد که برنامه درسی مقطع کارشناسی مدارک پزشکی نیاز به تجدیدنظر دارد و این امر بویژه در مورد دروس تخصصی و کارآموزی از اهمیت فوق‌العاده برخوردار است . ضمنا" نیاز به افزایش واحد درسی مدیریت مدارک پزشکی کاملا" محسوس است . جهت بهره‌مندی از نتایج این پژوهش شایسته است پیشنهاد تجدیدنظر در دروس تخصصی و کارآموزی و همچنین افزایش واحد درسی مدیریت مدارک پزشکی به شورایعالی برنامه‌ریزی منعکس گردد.

 

 

https://ganj.irandoc.ac.ir/#/articles/0c5835365c5145c4c0f21f9b6a92b9c9

 

 

 

 

 

 

 

 

پایگاه اطلاعات علمی ایران (گنج)، دستاورد کاربرد فناوری اطلاعات در خدمات مدیریت اطلاعات علم و فناوری در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) است. پیشینه این بخش از خدمات ایرانداک به دهه چهل بازمی‌گردد که کار گردآوری، سازمان‌دهی،‌ و اشاعه اسناد علمی و فناورانه در مرکز اسناد علمی آغاز شد. هر چند اکنون بیشترین داده‌های روزآمد گنج از پایان‌نامه‌ها و رساله‌هاست*، ولی قلمرو مدیریت اطلاعات علم و فناوری بسیار گسترده بوده و طرح‌های پژوهشی، پایان‌نامه‌ها،‌ رساله‌ها، پیشنهاده‌ها، پروانه‌های اختراع، گزارش‌های دولتی، همایش‌های علمی، نشریه‌های علمی، مقاله‌های علمی، ناشران علمی، و روزنامه‌ها و همچنین کتاب‌شناسی‌ها، واژه‌نامه‌ها، و فهرست‌های مستند نام‌ها را در بر داشته است. کار پایگاه اطلاعات علمی ایران، نخستین بار در سال 1370 در رایانه‌های «مین‌فریم» و محیط نرم‌افزار «سی‌دی‌اس‌آی‌اس‌‌آی‌اس» شروع شد. در سال 1373 این پایگاه با فناوری «دایال‌آپ» در شبکه‌ای با نام «صبا» از دور در دسترس کاربران قرار گرفت. سال 1378 بود که اینترنت به ایرانداک وارد شد و دسترسی به گنج نیز در وب فراهم شد. از آن پس‌ با پیشرفت فناوری اطلاعات، این پایگاه نیز قابلیت‌های تازه‌ای یافته است و در گذر زمان، نسخه‌های گوناگونی از آن با فناوری‌های روز به‌کار رفته‌اند. این پایگاه هم‌اکنون مرجع بسیاری از پژوهشگران ایران و جهان است و روزانه بیش از ده هزار کاربر، ده‌ها هزار جست‌وجو در آن انجام می‌دهند. این سامانه بنیان سامانه‌های دیگری در ایرانداک همچون سامانه همانندجو، سامانه پیشینه پژوهش، و برخی از داشبوردهای رصدخانه پژوهش و فناوری نیز هست.