***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

نمازجمعه شهر باغستان    15  مهر 1401 -   سالروز  آغاز امامت امام مهدی (عج) - «  امامت امام مهدی و گام دوم انقلاب اسلامی»

گروه : آخرین اخبار / صفحه اول / ویژه / شناسه : 11635 /16 مهر 1401 - 6:30

http://www.isarpress.ir/?p=11635

صفحه نخست  اخبار / ادبیات پایداری / انتشار : 16 - مهر - 1401 - ۰۶:۳۰ /کد خبر : 17374

https://hamaseh27.ir/%da%af%d8%a7%d9%85-%d8%af%d9%88%d9%85-%d8%a7%d9%86%d9%82%d9%84%d8%a7%d8%a8-%d8%b2%d9%85%db%8c%d9%86%d9%87-%d8%b3%d8%a7%d8%b2-%d8%b8%d9%87%d9%88%d8%b1-%d8%b9%d8%b8%d9%85%d8%a7%db%8c-%d9%88%d9%84%d8%a7/

گام دوم انقلاب زمینه ساز ظهور عظمای ولایت و بستر ساز دولت مهدوی (عج)  است وحفظ جمهوری اسلامی بعنوان بزرگترین معروف تکلیف اساسی منتظران ظهور میباشد !

نماز جمعه پرشکوه شهر باغستان در سالروز آغاز امامت امام مهدی (عج) در جمعه 15 مهرماه ۱۴٠۱ در مسجد امام جعفر صادق«ع» صادقیه باغستان پس از ایراد خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه توسط حجه الاسلام والمسلمین مسعود سرافراز امام جمعه محترم شهر باغستان باحضور نمازگزاران باغستانی ، جمعی از کارکنان فراجا و دکتر حسین حق وردی نماینده مردم باغستان ، شهریار ، قدس و ملارد در مجلس یازدهم برگزار شد. سخنران پیش از خطبه های این هفته دکتر سید جواد هاشمی فشارکی با موضوع : «  امامت امام مهدی و گام دوم انقلاب اسلامی» بود.

* دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در آغاز ضمن تبریک سالروز آغاز امامت امام مهدی(عج) گفت : 1184 مین سالگرد طلوع سپهر اخرین امامت و ولایت امام حاضر و ناظر منتظر بر شما عاشقان منتظران ظهورش مبارک باشد . در دوران غیبت صغری برای ارتباط با امام و جلوگیری از انحراف شیعیان چهار نایب از سوی امام مهدی معرفی شد .که بعد از 69 سال پایان ‌پذیرفت و اینک 1.115 سال دوره غیبت کبری است ، که آن امام همام در پس غیبت بوده و در انتظار ظهور هستند .

* ایشان درخصوص مهمترین هدف تمامی پیامبران افزود استقرار حکومت دینی هدف تمامی پیامبران الهی بوده چنانچه خداوند متعال در آیه 25 سوره حدید می‌فرماید: «ما رسولان خود را با دلایل روشن فرستادیم، و با آنها کتاب آسمانی و میزان نازل کردیم؛ تا مردم قیام به عدالت کنند. و در آیه 124 سوره بقره نیز خداوند به حضرت ابراهیم فرمود: « من تو را امام و پیشوای مردم قرار دادم.»

* وی درخصوص هدف غایی دین مبین اسلام اظهار داشت : اسلام دین کامل فردی و اجتماعی بوده و بخشهایی از ایات الهی برای اداره جامعه اسلامی می باشد . و پیامبر (ص) نیز برهمین اساس حکومت اسلامی را در مدینه تشکیل دادند که دوران شالوده‌ریزی نظام اسلامی و ساختن یک الگو و نمونه از حاکمیت اسلام برای همه زمان‌ها و دوران‌های تاریخ انسان و همه مکان‌ها می باشد . در غدیر خم امامت و وصایت پیامبر الهی به امام علی و فرزندانش در اطاعت امت از حاکم اسلامی انقال یافت ولی در ثقیفه با شورای بدعتگزاری در انحراف ، حکومت از صالحان به غاصبان جامعه اسلامی انتقال یافت . البته حضرت علی(ع) با الگوگیری از حکومت نبوی، حاکمیت علوی را شکل می‌دهد و چهار سال و نه ماه حکمرانی جامعه اسلامی را برپا میکنند و بعد از شهادت امام علی (ع) امام حسن(ع) نیز چندماهی حکومت می‌نماید. ولی معاویه با فریب و نیرنگ و ارعاب ، سبب عدم یاری مسلمین از امام حسن  (ع) شد که امام ناچار به پذیرش صلح و واگذاری جکومت می شوند .

* ایشان درخصوص جایگاه امامت بیان داشت : رسالت همه پیامبران الهی به خاتم الانبیا (ص) منتقل و تمامی رسالت پیامبر (ص) بجز وحی به امام علی (ع) در عید غدیر منتقل و سپس به 11 امام بعد وی منتقل شده است . چرا که مشیت الهی بر این بوده است که زمین هیچگاه از حجت الهی خالی نباشد . موید این مطلب نیز حدیث موثقی از امام حسن عسکری علیه السلام است که از پدرانش نقل شده: زمین هیچ گاه از حجت خدا بر خلق ، تا روز قیامت خالی نخواهد بود .

* وی همچنین درخصوص شکل گیری نهضت اسلامی توسط ایمه هدی اظهار داشت : بعد از صلح امام حسن (ع) ، اسلام ناب تبدیل به نهضت شد و تلاش برای بازگرداندن حاکمیت جامعه مسلمین به خاندان پیامبر(ص) صورت می پذیرد . امام حسین(ع) برای احیای دین جدش و قراردادن حکومت دینی در مسیر صحیح ، پا به میدان جهاد گذاشت و حماسه عاشورا را رقم خورد.امام سجاد(ع) نیز با زنده نگه داشتن نهضت امام حسین (ع) ، امامت را در ذهن مردم بازسازی کرد . امام باقر(ع) و امام صادق(ع) با جهاد علمی ، مردم را با امامت و مصداق روشن امام و حاکم دینی آشنا کردند . اما امام کاظم(ع) را هارون زندانی می‌کند و در همان زندان شهید می‌نماید . مامون از ترس نامشروع بودن حکومتش ، ولایتعهدی امام هشتم(ع) را تحمیل می کند .دردوران امام جواد(ع) ، امام هادی (ع) و امام عسکری (ع) عرصه را بر آن امامان تنگ میکنند ولی امامان شیعیان را از طریق وکیلان برای آمادگی عصر غیبت آماده میکنند و نهایتا امام مهدی (عج) از نظرها غایب میشوند تا بازگشته و حکومت واحد جهانی و عدالت گستر را برجهان حاکم خواهد کرد .

* ایشان درخصوص شکل گیری نهضت های اسلامی توسط علما گفت : در عصر غیبت کبری نیز فقها که جانشین حجت خدا بر زمین بوده اند ، همین راه احیای نهضت اسلامی در مبارزه با نظام ظالم حاکم و تلاش برای برقرار نظامی مبتنی براحکام اسلامی را رفته‌اند. علمای زیادی تلاش کرده اند بخصوص در یکصد ساله اخیر سید جمال الدین اسد ابادی، میرزا کوچک خان، شیخ محمد خیابانی، شیخ فضل الله نوری، سید حسن مدرس، سید محمد باقر صدر، اقبال لاهوردی اهل سنت، و... مبارزات ارزنده ای داشته اند ولی اکثرا به شهادت رسیدند. و نهضت هایی مانند مشروطه، نهضت ملی نفت، و... به نتیجه کامل نرسیدند .

* دکتر هاشمی فشارکی درخصوص حکومت جمهوری اسلامی بیان داشت : بعد از ۱۴قرن، تنها پرچمداری امام خمینی در انقلاب اسلامی بعد از ۱۵سال در بهت وحیرت جهانیان معجزه آسا به ثمر نشست حکومت اسلامی برقرار یافته است و علیرغم همه فتنه ها و جنگ و تحریم  جمهوری اسلامی طی عمر شریف بیش از جهار دهه خویش دستاوردهای درخشان سیاسی ، فرهنگی ، اجتماعی ؛ نظامی و ..... گسترده و برکات زیاد معنوی داشته است ، وعلیرغم همه ضعفها ، چهار دهه راه کمال و پیشرفت مایه مباهات و عزت ملت وکشور ایران بوده ومایه افتخار می باشد .

* ایشان درخصوص بزرگترین معروف چنین بیان داشت : امروز بزرگ ترین معروف حکومت دینی است و لذا حمایت از جمهوری اسلامی حمایت از بزرگترین معروف هستی می باشد و بر اساس همین موضوع امام خمینی حفظ نظام را از اوجب واجبات اعلام کردند و یا آیت الله العظمی جوادی آملی فرموده اند بر همه ما واجب عینی است که این نظام را حفظ بکنیم. و اگر معاذ الله کمترین آسیبی ببینید تمام لعنت های گذشته دامنگیر ما میشود، الی یوم القیامة هر مسلمانی که بیاید لعنتش دامنگیر ماست. ویاشهید سلیمانی در وصیت خود نوشته است امروز قرارگاه حسین‌بن‌علی، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می مانند. اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمی‌ماند.

* وی درخصوص بزرگترین منکر اظهار داشت : امروز بزگترین منکر امریکای جنایتکار و شیطان بزرگ ، اسراییل وحشی و غده سرطانی در جهان اسلام ، غربیهای مکار و منافقین وجیه المنظر داخلی و خارجی می باشد . که براساس اصل تبری علاوه بر برائت قلبی از انان ، بایستی لعن و نفرینشان کرده و با طرحها و برنامه های آنان بشدت مخالف کرده و آنها را افشا نمود . شناخت دشمنان ظهور ، دورى از فتنه‌هایی که اینان بپا میکنند و شبهه‌هاى کفرآمیزی که منتشر میکنند ، بسیار حساس بوده وبایستی از انان پرهیز کنیم .

* ایشان درخصوص اقدامات منکر بیان داشت : با توجه به اینکه بزرگترین معروف نظام اسلامی می باشد ، لذا هر حرکت در تضعیف نظام منکر تلقی میشود ، حتی اعتراضات و شورشهای ساده نیز بغی علیه نظام اسلامی و بزرگترین منکر تلقی میشود و غیر قابل قبول می باشد. حتی نشرمطالب یاس اور ضربه به نظام تلقی میشود و بایستی اجتناب شود. همچنین سکوت خواص و عوام نیز از بی تعهدی انان در شناخت معروف و منکر بوده و بی قیدی به احکام اسلامی آنان را در درک شناخت حساس زمانه را می رساند .

* وی درخصوص آشوبهای اخیر گفت : کسانی که به هر نحویی در این اشوبها نقش داشته اند ولو اینکه برخی بدون غرض و مرض و احساساتی عمل کرده باشند ؛ در واقع بغی علیه نظام اسلامی داشته اند و گناه کبیره ای را مرتکب شده اند . همچنین نخبگان و صاحب منصبانی که در این جریانات موضوع گیری نکرده و ساکت بوده اند ، به تکلیف خود عمل نکرده و انان نیز از مظلوم که نظام جمهوری اسلامی است ، دفاع نکرده و جفا کرده و گنهکارند .

* ایشان درخصوص بزرگترین منادی معروف بیان داشت : بزرگترین معروف حاکم الهی به نیابت ازامام زمان و رهبر انقلاب اسلامی و ولی فقیه است و پرچمدار اسلام ناب در جهان و بزرگ مبارز با استکبار و شیاطین هستند و وظیه ما حمایت وپیروی از پرچمدار نیابت امام عصر در جهان می باشد . 

* ایشان درخصوص اراده الهی بر تشکیل حکومت مهدوی گفت : دولت جهانی حضرت مهدی(عج) براساس اراده الهی ، سرنوشت بشریت است ، چراکه براساس ایه وَ نُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ" اراده الهی بر پیشوایی امام منتظر بر جهان است و بهترین و والاترین نیاز جهان امروز است ، بقیه الله خیرا لکم . وآن زمان نزدیک است به شرطی که «إِنَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ؛ در حقیقت‏ خدا حال قومى را تغییر نمى‏‌دهد تا آنان حال خود را تغییر دهند». / مردم باید برای ظهور آماده شوند، امام مهدی(عج) غایب شدند .

* وی درخصوص وظایف شیعیان در عصر غیبت بیان داشت :  اولین وظیفه شناخت و معرفت نسبت به امام است . زیرا براساس حدیث امام صادق(ع) درباره گفتار پیامبر اسلام که نقل فرموده اند : «مَنْ مَاتَ وَ لَیسَ لَهُ إِمَامٌ فَمِیتَتُهُ مِیتَةٌ جَاهِلِیةٌ؛ هر فردی که بمیرد در حالی که امامی نداشته باشد، مرگش، مرگ جاهلی است» و علاوه بر شناخت ظاهری امام ، ما وظیفه داریم  شرایط عصر ظهور را به درستی بشناسیم و شبهاتی که علیه امام (عج) و افراد کذابی که میخواهد ظهور را به انحراف بشکانند ، مانند حجتیه ای ها و خشکه مذهبی ها متحجر و اسلام امریکایی و اسلام رحمانی و گروههای عرفان کاذب را بدرستی بشناسیم و در دام انان نیافتیم . و دومین وظیفه ما اطاعت ازاقوال و سیره امام (ع) می باشد. چنانچه همواره در دین مبین اسلام ایمان بهمراه عمل صالح (آمنوا و عمل الصالحات) امده است. بر همین اساس ، یکی از وظایف ما امر به معروف و نهی از منکر می باشد ؛ که هدف نهضت امام حسین (ع) بوده است . یعنی علاوه بر ایمان زبانی ، در عمل نیز بایستی پیرو آن امامان نیز باشیم . و وظیفه سوم شیعیان ، منتظر ظهور بودن است چراکه انتظار فرج بزرگترین اعمال است . زیرا بقیه الله خیرا لکم می باشد و دولت جهانی حضرت مهدی(عج) سرنوشت نهایی بشریت بوده که اراده الهی بر تحقق آن در آخرالزمان است . ودر روایات مختلف بیان شده که امامی که از صلب امام عسکری زاده خواهد شد ؛ جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد و طومار نظام سلطه را برخواهد چید. و براین اساس نیز همواره برای سلامتی و فرج امام (عج) دعا می کنیم .

* ایشان درخصوص بستر سازی ظهور چنین تبیین کرد: امام زمان (عج)  12 قرن امامت دارند و منظر ظهورند . وعلیرغم استغاثه پدران ما ؛ بدلیل عدم فراهم بودن شرایط آن امام ظهور نکرده اند، چراکه مردم برای حکومت امام معصوم(ع) آماده نبودند،لکن امروز این توفیق برای ما هست که هم برای ظهور تلاش کنیم و هم جز منتظران عملی باشیم . امروز وظیفه ما این است که ظهور را نزدیک و زمینه حکومت جهانی حضرت بقیه الله الاعظم(عج) را محقق کنیم . تکلیف و راهبرد شیعه در عصر غیبت، زمینه سازی برای ظهور است .در دعای عهد ؛ عهد می بندیم که «... مَا عِشْتُ مِنْ أَیامِی عَهْدا وَ عَقْدا وَ بَیعَةً لَهُ فِی عُنُقِی ...» این عهد فقط شخصی نیست بلکه جامعه باید چنین راهی را در پیش بگیرد. و زمینه پذیرش امام زمان را داشته باشد و زیر ساختهای جامعه نیز فراهم باشد .

* دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در پایان در خصوص زمینه سازی ظهور عظمای ولایت بیان داشت :  براساس بیان برخی از علما که می فرمایند همانطور که ابتدا غیبت صغری و بعد غیبت کبری رخ داده است ، ظهور صغری نیز بعنوان مقدمات ظهور حضرت رخ داده است . امروز وظیفه ما این است که زمان ظهور را نزدیک کرده و زمینه حکومت جهانی حضرت بقیه الله الاعظم(عج) را فراهم کنیم ، تکلیف شیعه در عصر غیبت، زمینه سازی برای ظهور است . و ان شالله بر اساس این دعا فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَریباً کَلَمْحِ الْبَصَرِ ، به حق ایشان به ما گشایشى ده فورى و نزدیک مانند چشم بر هم زدن و گام دوم انقلاب نیز هدف غایی اش زمینه سازی ظهور عظمای ولایت است . این تلاشهایی که صورت میگیرد ، در راستای فراهم سازی بستر ظهور می باشد . وخدا ان شالله ما را مشمول این دعا اللّهُمَّ إنّا نَرغَبُ إلَیکَ فی دَولَةٍ کَریمَةٍ تُعِزُّ بِهَا الإِسلامَ وأهلَهُ وتُذِلُّ بِهَا النِّفاقَ وأهلَهُ قرارداده و جز منتظران واقعی حضرت (عج) که همانا زمینه سازان ظهورش می باشد قراردهد .

**************** پیوست ****************

باغِستان شهری است با فاصله کمی در جنوب غرب شهر تهران و در بخش مرکزی شهرستان شهریار از استان تهران قرار دارد. و در سال 1383 از شهرداری تهران منفک شده ودارای اراضی سرسبز،مستعد و حاصلخیز،باغات و مزارع، مناظر زیبا ، قدمتی تاریخی مربوط به دوره آهن ، برخوردار از صنایع مختلف و دارای بزرگترین شهرک صنعتی شهرستان شهریار می باشد.

جمعیت باغستان براساس سرشماری 1395 با احتساب محلات دهشاد بالا ، دهشاد پایین ،بادامک ، قلعه بهاء ، کوی سازمان 22 بهمن ،  ورامینک جمعا 113549 نفر بوده است . و مردم باغستان تعداد 109 شهید دفاع مقدس و مدافع حرم تقدیم انقلاب اسلامی نموده اند .

صنایع باغستان شامل کارخانه‌های صنایع مخابرات ایران، داروسازی، کمپوت‌سازی، سردخانه، انبار وزارت نیرو، کارخانه‌های ماکارونی، خمیرمایه، مرغ‌داری و لبنیات و تولیدی تجهیزات ورزشی بی اف تی اسپرت می‌باشد .

مکان های زیارتی شامل مزار شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم و شهدای گلنام و بخصوص مزار شهید حاج یدالله کلهر قائم مقام لشکر ۱۰ سیدالشهدا (س)

اثار تاریخی باغستان شامل پل آجری آبرسان ورامینک ، قلعه دهشاد با پیشینه قریب ۲۰۰ سال در روستایی به همین نام در ده کیلومتری شرق شهریار ، تپه ده ‌مویز مربوط به دوره سلجوقیان روستای ده مویز و .... می باشد .

********************************

💠 اطلاعیه ستاد نمازجمعه شهرباغستان

┈┈••بسمه تعالی••┈┈•

✍️  امام باقر(ع):  نمازجمعه سنتی است از پیامبر اسلام، بشارتی است برای مؤمنان و توبیخی است برای منافقان. (وسایل الشیعه، ج ۶ روایت۷۶۰۲)

برنامه نمازجمعه شهر باغستان @snjbaghestan1

🗓مورخ ۱۵ مهرماه ۱۴۰۱🗓 🔹شروع برنامه ساعت ۱۱:۳۰🔹

🎙 خطیب: حجه الاسلام والمسلمین مسعود سرافراز (امام جمعه)

https://jomebaghestan.blog.ir/

🎙 سخنران: دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

عضو شورای راهبردی جبهه گام دوم انقلاب و استاد دانشگاه امام حسین(ع)

🔹قاری و مؤذن: آقای محمد وظیفه

🔹مجری: آقای حسین شاکری

🔹مکبر: آقای مجتبی کاشی

🕌 مکان : مسجد امام جعفر صادق«ع» صادقیه

موقعیت :  https://maps.google.com/maps?q=35.647440,51.133300&ll=35.647440,51.133300&z=16

♦️ یاد آوری : حتی الامکان ماسک و مهر شخصی همراه داشته باشید.

🌷ستاد برگزاری نمازجمعه باغستان   https://eitaa.com/snjbaghestan1

 

******************************************* 

سخنرانی دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در مصلی های کشور / نماز جمعه

استان البرز       : کرج  (5 نوبت ) -  شهرجدید هشتگرد ؛ مهستان - کوهسار - گرمدره - اشتهارد  - ماهدشت

استان اصفهان   : نائین - کوهپایه  سجزی - تودشک

استان تهران      :  ورامین (2  نوبت ) - شهر جدید پرند (2  نوبت ) – دماوند - رودهن و آبعلی- اسلام شهر - شهر قدس -  چهار دانگه - رباط  کریم - ملارد - باقر شهر- آبسرد دماوند -  حسن آباد فشاپویه - باغستان - ...

استان سمنان    : گرمسار  آرادان

استان کرمانشاه :  اسلام آباد غرب - کنگاور

استان گرگان     :  علی آباد

استان لرستان   :   ازنا 

استان مازندران :  بابل

استان مرکزی     :  خمین

استان همدان     :  ملایر 

دمشق               : زینبیه

                          و .......

*******************************************************

درصورت تمایل : روی تیتر موارد زیر بزنید ؛ مشروح مطالب آن باز شده و میتوانید مطالعه نمایید ....

***********39************ 

گام دوم انقلاب زمینه ساز ظهور عظمای ولایت و بستر ساز دولت مهدوی (عج) است وحفظ جمهوری اسلامی بعنوان بزرگترین معروف تکلیف اساسی منتظران ظهور میباشد !

نمازجمعه شهر باغستان  –  15  مهر 1401 -   سالروز  آغاز امامت امام مهدی (عج) - «  امامت امام مهدی و گام دوم انقلاب اسلامی»

***********38************ 

استان البرز الگوی موفق نظام امام و امت استانی بوده و شهر کرج نیز باید به الگوی نظام مدیریت شهر اسلامی

در تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب مبدل گردد !

نمازجمعه شهر کرج   –  8  مهر 1401 -   نهمین سالروز حکم رهبر انقلاب مبنی بر انتصاب نماینده ولی فقیه در استان البرز - « نمازجمعه شهر ؛ تجلی نماد رابطه بی بدیل امام و امت با نگرشی بر جهاد تبیین »

***********37************ 

شهر نائین با سابقه معماری غنی ، شایسته است پیشگام در ترویج سبک زندگی اسلامی و مروج ارزشهای دفاع مقدس در گام دوم انقلاب گردد !

نمازجمعه شهر نایین  – ۱ مهر 1401 -  سالروز دفاع مقدس - « فرهنگ دفاع مقدس با نگرشی بر جهادتبیین در گام دوم انقلاب »

***********36************ 

اسلام آباد غرب نقش بی بدیلی در دوران دفاع مقدس داشته و شایسته است در ایام اربعین حسینی بعنوان شهر راهیان کربلائی و کانون پشتیبانی این نهضت جهانی درگام دوم انقلاب واقع گردد!

نمازجمعه شهر اسلام آباد غرب – 25 شهریور 1401 –  روز قبل از اربعین حسینی  -  «  اربعین حسینی و  رسالت عاشقان حسینی مبتنی بر جهاد تبیین در گام دوم انقلاب اسلامی » 

***********35************ 

اربعین حسینی ، بزرگترین رزمایش جهانی آمادگی لشکریان منتظر امام مهدی (عج) بوده و والاترین ظرفیت جهادتبینی امت جهانی را داراست ! 

نمازجمعه شهر ماهدشت  – 18 شهریور 1401 – در شور اعزامهای اربعین حسینی  -  شکوه اربعین و فرصت های جهاد تبیینی

***********34************

اربعین حسینی ، رود خروشان پاک کنندگی دلهای محبین و سیل بنیان کن فتنه های دشمنان بوده  

و زمینه ساز تشکیل امت واحده در گام دوم انقلاب خواهد بود !

نمازجمعه شهر اشتهارد (کرج) – 11 شهریور 1401 – در استانه اربعین حسینی  -  « اربعین حسینی و فتنه‌ های صدر اسلام تا فتنه های صدر عراق »

***********33************

مهمترین میوه شیرین انقلاب ؛ تغییر دولت ستم شاهی به جمهوری اسلامی بوده و در گام دوم انقلاب ؛ بایستی بسرعت آفت زدایی شده و بستر ساز دولت جهانی مهدوی (عج) گردد !

نمازجمعه شهر گرمدره (کرج) - 4 شهریور 1401 - هفته دولت : « نگرشی بر بیانیه گام دوم انقلاب و مشخصه های ادارات تراز گام دوم انقلاب اسلامی» 

***********32************

کودتای ننگین 28 مرداد تلخ ترین پیامدهای قرن را برای ملت بهمراه داشت و انقلاب اسلامی نه تنها کشور را از ضلالت نجات داد، بلکه به اوج سعادت و نور رسانده و جهانی شدن را در گام دوم انقلاب رقم خواهد زد !

نمازجمعه شهر بابل (مازندران) - 28 مرداد 1401 - « عبرتهای کودتای 28 مرداد 1332 ، با نگرشی به جهاد تبیین در گام دوم انقلاب »

***********31************

نهضت حسینی و انقلاب اسلامی تاثیرات متقابلی بر یکدیگر داشته و هر دو راستای اسلام ناب محمدی

و زمینه ساز ظهور و قیام امام مهدی اند !

نمازجمعه شهرکوهسار (کرج) - 21 مرداد 1401 - « تاثیر متقابل نهضت حسینی و انقلاب اسلامی ، با نگرشی به جهاد تبیین در گام دوم انقلاب »

***********30************

مراسم عزاداریهای عاشورای حسینی بایستی

همه اهداف نهضت امام حسین (ع) را درگام دوم انقلاب اسلامی تبلور بخشند.

نماز جمعه شهر تودشک ( اصفهان ) - 14 مرداد 1401 

در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی  -  «از نهضت عاشورا ، تا گام دوم انقلاب ؛  بانگرشی به جهاد تبیین و مسایل روز »

***********29************

شهر تاریخی ( پیشینه معبد آناهیتا و...) و مذهبی ( امامزاده ابراهیم و شهدای والامقام ) کنگاور ؛

قابلیت مبدل شدن به قطب گردشگری تعالی بخش درگام دوم انقلاب را داراست !

نماز جمعه شهر کنگاور  ( کرمانشاه ) - 7 مرداد 1401

در استان ورود به محرم : « از نهضت امام حسین ع، تا گام دوم امام خامنه ای ؛ بانگرشی به جهاد تبیین و مسایل روز »

***********28************

غدیر استمرار سلسله نبوت در سلسله امامت بوده

و ولایت فقیه ثمره و تجلی رسالت انبیای الهی و امامت شیعه اثنی عشری در عصر حاضر است .

نماز جمعه شهر جدید هشتگرد ( مهستان )  - 24 تیر 1401 - بمناسبت عید غدیر  : از غدیر علوی تا غدیر انقلاب اسلامی

***********27************

جهاد تبیین موتور پیشران کشور برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب

جهت مصون سازی در برابر همجمه های جنگ شناختی دشمنان است !

نماز جمعه  شهر جدید پرند ( تهران)  - 17 تیر 1401  - چیستی و چرایی جهاد تبیین در گام دوم انقلاب اسلامی

***********26************

برچیده شدن طومار نظام سلطه امریکا برجهان با زوال حقوق بشر امریکایی نزدیک بوده

و حقوق بشر انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب جهانی خواهد شد.

نمازجمعه ورامین  ( تهران) - 10 تیر 1401 -  به مناسبت روز افشای حقوق بشر امریکایی  : زوال حقوق بشر امریکایی در گام دوم انقلاب

***********25************ 

جهاد تبیین ، موتور پیشران کشور برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب

در برابر امواج تهدیدات نرم دشمنان خارجی و داخلی است !

نمازجمعه شهرقدس  (تهران ) - 27 خرداد ۱۴۰۱ - شرحی بر جهاد تبیین در گام دوم انقلاب 

***********24************ 

پرند ، شهر محصول بعد از انقلاب باید حاوی مشخصه های شهردوران انقلاب اسلامی

و بخصوص مسجد محوری درگام دوم انقلاب باشد و زمینه های جلوه گری سبک غربی نباید میسر باشد !

نمازجمعه شهر پرند  (تهران ) - 20 خرداد 1401  - میلاد رضوی و گام دوم انقلاب اسلامی

***********23************ 

سیمای شهر زادگاه امام خمینی باید تجلی گر ابعاد زندگی امام خمینی

و نماد نهضت امام (ره) در گام دوم انقلاب بوده و قطب خمینی شناسی در جهان گردد !

نمازجمعه شهر خمین ( مرکزی) - 13 خرداد 1401 -  سالگرد رحلت امام خمینی  - ازنهضت امام خمینی تا گام دوم امام خامنه ای 

************22*********** 

گام دوم انقلاب اسلامی درامتداد جهاد علمی و فرهنگی امام صادق (ع) می باشد .

 مصلی شهرستان ازنا  ( لرستان )  -جمعه 6 خرداد 1401 - شهادت امام صادق (ع) - از نهضت امام صادق (ع) تا گام دوم انقلاب اسلامی

************21*********** 

سبک زندگی رمضانی مولد و مقوم سبک زندگی گام دومی است !

در نماز جمعه آبسرد دماوند ( تهران ) -  15 اردیبهشت 1401 -  عید فطر - سبک زندگی رمضانی و سبک زندگی گام دومی

************20************ 

حوادث تاریخی دوران امام علی (ع) دارای شدید ترین بی بصیرتی های مسلمین بوده ،

و برای دوران جمهوری اسلامی عبرتها و عرصه وسیعی برای جهاد تبیین در گام دوم انقلاب دارد .

در نمازجمعه حسن اباد فشاپویه  (تهران ) - 2 اردیبهشت 1401  - شهادت امام علی (ع) - از جکومت علوی تا گام دوم  خامنه ای

************19************ 

گام دوم انقلاب اسلامی ، درتکاپوی جبران سیزده قرن حکمرانی ناصالحان

و ترسیم افق درخشان آینده انقلاب اسلامی است !

نمازجمعه باقرشهر ( تهران ) - 26 فروردین 1401 - میلاد امام حسن (ع) - از صلح امام حسن (ع) تا گام دوم انقلاب 

************18************ 

ماه رمضان فرصت بی نظیر در اصلاح سبک زندگی و زمینه ساز تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب است !

سخنرانی در نماز جمعه شهر دماوند ( تهران ) - 19 فروردین 1401 - اغاز ماه رمضان  - سبک زندگی اسلامی درگام دوم انقلاب 

************17************ 

روز ولادت جمهوری اسلامی والاترین عید ملی ، میلاد نخستین حکومت الهی ثمره انقلاب اسلامی

و سرآغاز حکومت جهانی مستضعفین درگام دوم انقلاب است !

ر نمازجمعه شهر ملارد ( تهران ) -  12 فروردین 1401  -  روز جمهوری اسلامی : کارگزاران جمهوری اسلامی در گام دوم انقلاب 

************16************ 

بهار گام دوم انقلاب اسلامی ؛ زمینه ساز بهار مهدوی (عج)  

 نماز جمعه علی اباد گرگان - جمعه نخست سال 1401 - 5 قروردین 1401 - بهار طبیعت و بهار انقلاب اسلامی

************15************ 

گام دوم انقلاب در امتداد نهضت مهدویت و تسهیل گر و زمینه ساز ظهور مهدویست!

 نمازجمعه  رودهن و آبعلی - روز نیمه شعبان  - 27 اسقند 1400 - از میلاد امام مهدی تا زمینه سازی حکومت مهدوی در گام دوم انقلاب

************14************ 

جهاد تبیین مقوم فراگیری راهبردهای 7 گانه گام دوم انقلاب با راهبری فرمانده قرارگاه فرهنگی نمازجمعه می باشد .

نمازجمعه شهر رباط کریم  ( تهران)  - 20 اسفند 1400 = نقش جهاد تبیین در گام دوم انقلاب اسلامی

https://javadfesharaki.blog.ir/1400/12/21/%D8

-************13************ 

»اسلام شهر» اسما و عملا قابلیت الگوی شهر اسلامی در گام دوم انقلاب را

براساس »تـوصیه هفتم رهبر انقلاب مبنی سبک زندگی اسلامی« دارا ست!

نمازجمعه اسلام شهر ( تهران ) - 6 اسفند 1400 - سبک  زندگی اسلامی درگام دوم انقلاب 

http://www.isarpress.ir/?p=9371

************12************

ستاد نمازجمعه بایستی بعنوان ستادمردمی ؛ مطالبه گرتحقق گام دوم انقلاب باشد!

سخنرانی در نمازجمعه شهر چهار دانگه  (تهران ) -   29 بهمن 1400 - ابعاد گام دوم انقلاب اسلامی

http://www.isarpress.ir/?p=9259

************11************

شهر تعالی بخش درگام دوم انقلاب با محوریت امام جمعه بعنوان فرمانده قرارگاه فرهنگی شهر است .

 نماز جمعه 15 بهمن 1400  شهر ملایر  ( همدان ) - نماز جمعه قرارگاه و قلب فرهنگی شهر

************10************

بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب در سال سوم چراغ فروزان آینده

در نمازجمعه کرج -  8 بهمن 1400  - گام دوم انقلاب در سومین سال صدور بیانیه گام دوم

************9************

تحلیل انتخابات خرداد1400 و انتظارات از دولت منتخب در گام دوم انقلاب

 نمازجمعه ورامین  - 11 تیر 1400 - تحلیل انتحابات 1400 در شرایط کرونا

************8************

 .از : " بهار طبیعت"، تا : "بهار انتخابات 1400 " 

مصلی شهر کوهپایه اصفهان در 13 فروردین 1400  - روز جمهوری اسلامی : دستاوردهای جمهوری اسلامی 

************7************

************7************

ضرورت “پشتیبانی” و “مانع زدایی” مسئولان از کوچکترین کارگاه خانگی تولیدی تا بزرگترین کارخانه “تولیدی”

سخنرانی  در نخستین  نماز جمعه شهر سجزی  ( اصفهان ) در شروع سال 1400 - درسهای بهار طبیعت در زندگی  

https://javadfesharaki.blog.ir/1400/01/11/%D8%B6%D8%B1%D

************6************

دستاوردهای چله اول انقلاب و راهبردهای رهبر انقلاب براساس بیانیه گام دوم انقلاب

چهارشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۹، ۰۹:۵۰ ب.ظ

درمصلی ارادان ( سمنان ) - مسجد جامع شهر 

 با حضور حجت الاسلام 'جلیل شریفی نیا' ؛ امام جمعه  شهر آرادان و مردم شریف آرادن  - دستاوردهای انقلاب اسلامی

https://javadfesharaki.blog.ir/1399/11/15/%D8%AF%D8%B3%D8%

************5************

چالشهای چله اول انقلاب وراهبردهای  گام دوم انقلاب براساس بیانیه گام دوم انقلاب

 در مصلی گرمسار  ( سمنان ) مسجد جامع گرمسار- به امامت حجت الاسلام سیدعلیرضا آرامی امام جمعه گرمسار- ۱۳بهمن ۱۳۹۹ - گام  دوم انقلاب  اسلامی

https://javadfesharaki.blog.ir/1399/11/15/%DA%86%D8%A7%D

************4************

تببین مولفه های قدرت ملی ؛ و ضرورتها و الزامات مجلس شایسته همگام با انقلاب در گام دوم انقلاب

 

نماز جمعه شهر کرج - بهمن 1398 

با موضوع  تببین مولفه های قدرت ملی ؛ و ضرورتها و الزامات مجلس شایسته همگام با انقلاب در گام دوم انقلاب

https://paydarymelli.ir/fa/news/56649/%D8

************3************

دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی 

در حوزه منطقه ای ؛ با تاکید بر تاثیر بر روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه و افق های پیش رو

   سخنرانی در مصلی زینبیه سوریه - بهمن 1397

https://javadfesharaki.blog.ir/1397/11/25/%D8%B3%D8%AE%D

************2************

دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی  و رسالت سازمانها و نهادها

 نمازجمعه کرج در مصلی کرج  جمعه, ۱۴ دی ۱۳۹۷ 

https://javadfesharaki.blog.ir/1397/10/14/%D8%B3%D8%

************1************

ابعاد فاجعه منای  سال 1394 

Related image

 نماز جمعه کرج - بمناسبت سالگرد واقعه غمبار منا در حج  - 19 شهریور 1395

https://javadfesharaki.blog.ir/1397/02/31/%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%B1%D8%A%D8%

*********** - *************

************************

سخنرانی دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در مساجد کشور

 

https://javadfesharaki.blog.ir/1400/09/08/%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-

************************

سخنرانی در همایشها و مراکز دیگر :

https://javadfesharaki.blog.ir/category/%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B3%DB%8C%D8%AF%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C/

************************

************************************

بیش از 620 یادداشت  منتشر شده  :

https://javadfesharaki.blog.ir/page/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1%D8%B4%D8%AF%D9%87%202

********************************************

220 مطلب با موضوع «سخنرانی-سیدجوادهاشمی فشارکی» ثبت شده :

https://javadfesharaki.blog.ir/category/%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B3%DB%8C%D8%AF%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C/

*****************

فعالیتهای دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در خصوص گام دوم انقلاب اسلامی

https://javadfesharaki.blog.ir/1400/09/12/%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5-%DA%AF%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D9%88%D9%85-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C

*****************

فعالیتهای علمی دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در خصوص معماری و شهرسازی اسلامی

https://javadfesharaki.blog.ir/1400/09/10/%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D9%84%D9%85%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5-%D9%85%D8%B9%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%88%D8%B4%D9%87%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C

*****************

فعالیتهای دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در خصوص دفاع مقدس و مقاومت

https://javadfesharaki.blog.ir/1400/09/13/%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5-%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%B9-%D9%85%D9%82%D8%AF%D8%B3-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%88%D9%85%D8%AA

*****************

670 عنوان یادداشت منتشر شده در سایتهای خبری و جراید :

https://javadfesharaki.blog.ir/page/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1%D8%B4%D8%AF%D9%87%202

*****************

•     سوابق : 
http://javadfesharaki.blog.ir/page/Resumes

*****************

•    فعالیتها در زیر ارائه شده :
http://javadfesharaki.blog.ir/page/2S

*****************

•    فهرست کتب منتشر شده :


http://javadfesharaki.blog.ir/page/کتب-هاشمی-فشارکی

*****************

•    چکیده اطلاعات کتب :
http://javadfesharaki.blog.ir/category/کتب-سید-جواد-هاشمی-فشارکی/

*****************

•    پایان نامه های دفاع شده : 
http://javadfesharaki.blog.ir/category/%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C

*****************

•    مقالات پذیرفته شده در نشریات و ارایه شده در همایشها  :
•    http://javadfesharaki.blog.ir/category/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C/

*****************

•     یادداشت های انتشاریافته در نشریات و خبرگزاریها :                               
http://javadfesharaki.blog.ir/page/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1%D8%B4%D8%AF%D9%87

*****************

•    ادامه یادداشتهای منتشر شده در رسانه ها:  
http://javadfesharaki.blog.ir/page/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1%D8%B4%D8%AF%D9%87%202

*****************

•     اختراعات ثبت شده :     
   http://javadfesharaki.blog.ir/category/%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%DB%8C%D8%AF%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C/
  *****************       

    •      سخنرانی ها 


http://javadfesharaki.blog.ir/category/%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B3%DB%8C%D8%AF%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C

*****************

•    مصاحبه ها :
http://javadfesharaki.blog.ir/category/%D9%85%D8%B5%D8%A7%D8%AD%D8%A8%D9%87-%D8%B3%DB%8C%D8%AF%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C

*****************