***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

نماز جمعه شهر زاهدان - 29 مهرماه ۱۴٠۱ - دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

منتشر شده در ایثار پرس : گروه : آخرین اخبار / صفحه اول / ویژه / شناسه : 11767 / 30 مهر 1401 - 12:18

http://www.isarpress.ir/?p=11767

منتشر شده در حماسه 27 :صفحه نخست  اخبار / انتشار : 30 - مهر - 1401 - ۱۲:۱۸ / کد خبر : 17392

https://hamaseh27.ir/%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d9%88-%d8%a8%d9%84%d9%88%da%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d9%85%d8%b8%d9%87%d8%b1-%d9%88%d8%ad%d8%af%d8%aa-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%b3%d9%84%d8%a7/

سیستان و بلوچستان مظهر وحدت ایران اسلامی بوده، و لازمست درگام دوم انقلاب بعنوان الگوی وحدت مذاهب اسلامی در جهان اسلام ایفای نقش نماید!

نماز جمعه پرشکوه شهر زاهدان در سالروز پیمان صلح امام حسن مجتبی (ع) در جمعه 29 مهرماه ۱۴٠۱ در مصلی قدس زاهدان به امامت آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان برگزار شد . علاوه بر میز خدمت ، رئیس گمرگ استان درجایگاه پاسخگویی مسولان ، به سوالات جمع آوری شده از مردم توسط مجری پاسخ دادند . سپس سخنران پیش ازخطبه های این هفته دکتر سید جواد هاشمی فشارکی با موضوع : « شرحی بر جهاد تبیین ، با نگرشی بر صلح امام حسن (ع) تا گام دوم انقلاب » بود. سپس خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه ایراد و آنگاه نماز جمعه با حضور نمازگزاران زاهدانی برگزار شد.

* دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در آغاز درخصوص پیشینه حکومت اسلامی گفت : حکومت اسلامی ثمره نهایی آخرین دین الهی توسط آخرین پیامبر الهی ایجاد و در زمان امامت امام علی (ع) نیز پنج سال برپاشد و بعد از شهادت آن امام ، امام حسن مجتبی نیز چند ماهی حاکم اسلامی بودند ولی بدلیل زر و زور و تزویر توسط معاویه ، امت با امام زمان خویش همراهی نکرده و آن امام مظلومانه صلح را به جهت حفظ اسلام پذیرفتند و پس از آن مسلمانان از حکمرانی صالحان بی بهره شدند .

*ایشان درخصوص تلاشها برای تداوم حکومت اسلامی چنین گفت : پس از امام حسن (ع) ، همه ائمه هدی (ع) و علمای تراز اول اسلامی برای جاری شدن احکام اسلام در جامعه تلاش داشته اند ولی بعد چهارده قرن با روشنگریهای امام راحل ؛ بیداری ملت مسلمان ایران را بهمراه آورد و انقلاب اسلامی ناباورانه در 22 بهمن 57 با اراده الهی به پیروزی منجر شد و این نعمت و امانت بزرگ الهی نصیب ما شده است .

* وی درخصوص هنگامه اعلام جهاد تبیین اظهار داشت :  طی بیش از چهار دهه انواع تهدیدات و تحریمها علیه  ملت و کشور شکل گرفته و اینک در جنگ ترکیبی با استفاده از همه مولفه های قدرت علیه کشور و بصورت جنگ تمام عیار ، تمامی باطل در برابر تمامی حق شکل گرفته است . جنگ شناختی توسط لشکر تحریف و انحراف و نفاق جدید علیه کشور در حال وقوع است ولی ملت مسلمان ایران با مقاومت و تلاش در حال گذار از پیچ تاریخی هستند . ودر چنین شرایط حساسی در بهمن 1400 ، رهبر انقلاب فرمان جهادتبیین را صادر کردند .

* ایشان درخصوص ادله ضرورت جهاد تبیین گفت : چهار دلیل برضرورت جهاد تبیین توسط امام خامنه ای بیان شده است ؛ نخست تحریف واقعیت ها است . " امروز یک سیاست قطعیِ رسانه‌های معاند جمهوری اسلامی و معاند اسلام این است که مخدوش واقعیّتها را تحریف کنند ، در تحریف واقعیّتها و دروغ‌پردازی ؛ خبر‌های مربوط به جمهوری اسلامی را با انواع و اقسام دروغ‌ها -دروغ‌های حرفه‌ای ، دروغ‌هایی که نشسته‌اند آمیخته میکنند و چهره‌ی زشت و فاسد رژیم طاغوت را بزک میکنند و آرایش میدهند، و هزاران جنایت و خیانتی را که آن‌ها کردند پوشیده نگه میدارند."و دوم کتمان کردن نکات مثبت می باشد : "در مورد انقلاب، چهره‌ی امام را، دستاوردهای 40 ؛ پیشرفتها، از نقاط مثبت، نقاط قوّت، مطلقاً نشانه‌ای در این مجموعه‌ی امپراتوری رسانه‌ای غرب شما مشاهده نمیکنید؛ کتمان حقایق."است و سومین مساله بزرگنمایی ضعف های داخل کشور است ؛ بگونه ای که "یک نقطه‌ضعف کوچک را صد برابر بزرگ میکنند و نشان میدهند."تا ایجاد بدبینی کنند . چهارمین دلیل نیز وجود دیکتاتوری رسانه ای درجهان مدعی دروغین ازادی بیان است که حتی " تحمّل اسم شهید سلیمانی را ندارند،." لذا چاره ای جز جهاد تبیین در برابر هجمه های دشمن ( جنگ ترکیبی همه جانبه  صف آرایی تمامی کفر در برابر حق ) ؛ همانند ویروس همه جا گسترده شده است و جهادتبیین جامعه را در برابر تهدیدات مهلک مصون میکند .

* وی در خصوص اهمیت جهاد تبیین چنین گفت : در حالیکه دشمن با لشکر تحریف و انحراف بدنبال پیاده سازی مدل اسلام وهابی بنام اسلام رحمانی یعنی اسلام بی خاصیت می باشد و همچنین بدنبال سیطره یاس و نامیدی برمردم و بخصوص جوانان می باشد ، جهادتبیین کشور و ملت را در برابر تهدیدات مهلک مصون می کند و موتور پیشران کشور در برابر امواج دشمنان می باشد .

* دکتر هاشمی فشارکی درخصوص روش ایجابی جهاد تبیین بیان داشت : امام المسلمین فرمان فریضه جهاد تبیین ؛ که بر همه فرض عینی و فوری است؛ را در سال گذشته اعلام نموده اند . لذا ما بایستی جهاد تبیین ایجابی داشته باشیم . یعنی به بیان کارهای درست و ارزشمند انقلاب و نظام بپردازیم . به این مفهوم که دستاوردهای عظیم انقلاب در حوزه های مختلف را بیان کنیم . با هدف ایجاد روحیه و امید به اینده در برابر هدف دشمنان که بدنبال سلب روحیه و امید و می باشند .

* ایشان در خصوص روش ایجابی جهاد تبیین در حوزه استان سیستان  اظهار داشت : استان عزیز سیستان و بلوچستان در پیش از انقلاب در یک محرومیت شدید در زندگی مردم در تامین نیازهای ضروری دست وپا می زد،  دانش اموزان درکپر تحصیل میکردند ولی پس از انقلاب کلاسهای زیادی ساخته شد و با نهضت سواد اموزی،  سطح سواد ۳٠ پرصدی مردم دو ونیم برابر شد.  در اکثر شهرها مراکز دانشگاهی ایجاد شد. تعداد پزشکان ۱۴ برابر، تعداد بیمارستانها سه برابر، اب لوله کشی روستاها ۲۵ برابر، راههای استان پنج برابر، برق، مخابرات، پوشش صدا وسیما بشدت افزایش یافت، گاز ازهیچ به دوشهر و بسرعت در حال توسعه است،  بهداشت ودرمان از اندک به زیاد،  امنیت بسیار زیاد، مردم در اداب مذهب کاملا ازادند و در سرنوشت تعیین مدیران شهر و روستا نقش  دارند و مبنای اغلب امور براساس دین مبین اسلام است.  واگر انقلاب نشده بود هیچگاه چنین رشدی را شاهد نمی بودیم. و فساد و مواد مخدر و نا امنی بنیان های زندگی شیعه و سنی در استان را متلاشی میکرد. ( شرحی از این موضوع در پیوست یک ارایه شده است )

* وی در خصوص روش پدافندی جهاد تبیین گفت : دومین روش جهاد تبیین پدافندی و واکنشی با هدف خنثی سازی تحریف دشمنان داشته باشیم . دشمن هماکنون دنبال تطهیر رژیم پهلوی ، لزوم زانو زدن در برابر امریکا ؛ تحریف جنگ تحمیلی ، تحریف امام خمینی و تخریب دولت انقلابی ؛ و جنگ شناختی و تاثیر بر باورها در دستور کار دشمنان انقلاب قرار دارد  .

*ایشان درخصوص روش پیش دستانه جهاد تبیین بیان داشت : سوم روش جهاد تبیین پیش دستانه با هدف پیشگیری قبل انتشار ویروس دشمن باشیم .فضا سازی عمومی اقدامات اتی پیش از شروع تخریب دشمنان و قبل ازفعال شدن دشمن داشته باشیم . و صحنه جامعه را اشباه و اقناع سازیم ، پیش از مجال یافتن توپخانه دشمن می باشد . مثلا اگر قرار است، مبارزه با مفاسد اجتماعی یا اصلاحات اقتصادی؛ یا مبارزه با سبک زندگی غربی صورت گیرد،  پیش از ان، فواید ان تشریح شده و ابهامات رفع شده و زمینه شبهه پراکنی فراهم نشود. همچنین مساله سازی در انتخابات سال آتی در دستور کار دشمنان است ؛ که بایستی از هم اکنون تدابیری را فراهم کرد.

* وی در خصوص سیستان الگوی وحدت  گفت : استان سیستان و بلوچستان با همزیستی و همدلی اهل سنت و شیعه ، مظهر وحدت در جمهوری اسلامی ایران بوده ، و لازمست با تلاش و همت مسولان بعنوان الگوی وحدت مذاهب اسلامی در جهان اسلام ایفای نقش نماید!

* دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در پایان درخصوص بستر سازی ظهور را چنین تبیین کرد:   امروز ما وارث ثمره حکومت اسلامی صدر اسلام هستیم و این توفیق برای ما هست که هم حکومت اسلامی را صیانت کرده و هم به جهان معرفی کرده  و هم برای ظهور تلاش کنیم و جز منتظران عملی باشیم . تکلیف و راهبرد شیعه در عصر غیبت ، زمینه سازی برای ظهور و فراهم سازی زمینه پذیرش امام زمان و نیز زیر ساختهای جامعه هم فراهم باشد  امروز وظیفه ما درگام دوم انقلاب اسلامی این است که ظهور را نزدیک و زمینه حکومت جهانی حضرت بقیه الله الاعظم (عج) را محقق کنیم .

*****خبطه های نماز جمعه *****

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان گفت: یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی اطاعت مستمر خداوند متعال، همراهی با جماعت مومنان و مقابله با منحرفان است.
امام جمعه زاهدان به قرائت و تفسیر فرازی از دعای مکارم اخلاق امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه پرداخت و افزود: ایشان در این فراز بیان می‌کنند "وَ اسْتِقْلَالِ الْخَیْرِ وَ إِنْ کَثُرَ مِنْ قَوْلِی وَ فِعْلِی ، وَ اسْتِکْثَارِ الشَّرِّ وَ إِنْ قَلَّ مِنْ قَوْلِی وَ فِعْلِی ، وَ أَکْمِلْ ذلک لِی بِدَوَامِ الطَّاعَةِ ، وَ لُزُومِ الْجَمَاعَةِ ، وَ رَفْضِ أَهْلِ الْبِدَعِ ، وَ مُسْتَعْمِلِ الرَّاْیِ الْمُخْتَرَعِ" خداوندا به من توفیق بده تا گفتار و کردار خوبم را اندک شمارم هر چند که زیاد باشد و گفتار و رفتار بدم را زیاد شمارم هر چند که اندک باشد و همه این امور را به دوام اطاعتم از حضرتت و همراهی با مومنان و دست برداشتن از اهل بدعت و کسانی ک در دین انحراف ایجاد می‌کنند کامل کن.
آیت‌الله محامی به بیان چند نکته برگرفته از این فراز پرداخت و اظهار داشت: نکته اول این است که باید به خود نگاهی متواضعانه داشته و دچار غرور و خودپسندی نشویم و انجام کار خوب را وظیفه خود بدانیم و در مقابل اگر کار بد یا حرف بدی زدیم آن را بزرگ بشماریم.
وی ادامه داد: طرف مقابل این است که کار خیر مردم را حتی اگر کم باشد زیاد شمرده و کار بد مردم حتی اگر زیاد باشد را کم شمارید و اگر نگاه انسان این باشد که خود را بدهکار مردم و جامعه بداند صفا و صمیمیت بر جامعه حکم فرما خواهد شد.
نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: چنین نگاهی آثار متفاوت دارد و موتور محرکی است برای انجام کارهای خوب بیشتر و نیز ایجاد بازدارندگی نسبت به انجام کارهای بد و در ادامه نیز سطح انتظار از مردم پایین آمده و رضایت‌مندی بالا می‌رود.
امام جمعه زاهدان عنوان کرد: امام سجاد(ع) مجموعه‌ای از فضائل اخلاقی را از خداوند درخواست کرده اما در این قسمت عرض می‌کند خدایا همه اینها را هم که به من بدهی هنوز نقصی در کارم هست و نعمت‌هایی که عنایت می‌کنی را کامل کن با بندگی مستمر، همراهی با جماعت مومنان و راندن کسانی که در دین انحراف ایجاد می‌کنند.
آیت‌الله محامی ادامه داد: مهم است که انسان همواره در مسیر بندگی خداوند متعال باشد و بندگی به مقدار کم اما مستمر بهتر از بندگی به مقدار زیادی است که منقطع شود.
وی گفت: همراهی با جماعت مومنان از دیگر درخواست‌های امام سجاد(ع) است زیرا دست خدا با جمعیت مومنان است و ما هم باید در میان سیل خروشان مردم مومن همراهی کنیم و این همراهی تاثیرگذار و راهگشای مردم را در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و همچنین در خنثی کردن فتنه‌ها مشاهده کرده‌ایم.
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان بیان داشت: کسب توفیق در برابر کسانی که در دین انحراف ایجاد می‌کنند از خواسته‌های دیگر امام‌سجاد(ع) است و چنین موضعی مهم است و باید این افراد را از خود رانده و در برابر آن‌ها موضعی قاطعانه بگیریم.
امام جمعه زاهدان خاطر نشان کرد: تاکید دوگانه امام سجاد(ع) بر همراهی با جماعت مومنان و موضع قاطعانه در برابر منحرفان نشان دهنده اتحاد، انسجام، یکدستی و یگانگی جامعه اسلامی و مصداق تولی و تبری است و اینکه وظیفه داریم در مسیر حق باشیم و در برابر باطل موضع بگیریم.
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان یکی از راه‌های تحصیل و حفظ تقوای فردی و اجتماعی را تلاش برای حفظ و تقویت وحدت و انسجام جامعه اسلامی دانست و گفت: وحدت، اتحاد و انسجام جامعه اسلامی یک نیاز فوری، ضروری، زیربنایی، راهبردی و همیشگی برای جهان اسلام عموما، برای نظام جمهوری اسلامی ایران خصوصا و برای مردم استان بالاخص می‌باشد.
امام جمعه زاهدان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در روز میلاد پیامبر اکرم(ص) در جمعه هفته گذشته عنوان کرد: ایشان در بخشی از فرمایشات بر وحدت، اتحاد و انسجام امت اسلامی تاکید داشته و بیان می‌فرمایند " امت اسلامی باید درس وحدت را از پیغمبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) بگیرند زیرا وحدت مایه آرامش جامعه اسلامی، خوشنودی پیامبر‌ و عزت جامعه اسلامی است و در مقابل اختلاف سبب ذلت جامعه اسلامی و موجب ناراحتی پیامبر خواهد بود زیرا بر اساس آیه ۱۲۸ سوره مبارکه توبه "عَزیزٌ عَلَیهِ ما عَنِتُّم" آنچه امت اسلام را به زحمت بیندازد بر پیامبر سخت و ناگوار است و در

مقابل هر چه باعث آرامش جامعه اسلامی باشد دشمنان را ناراحت خواهد کرد و اگر قدرت جامعه اسلامی از بین برود دشمن خوشحال می‌شود.
آیت‌الله محامی اظهار داشت: مقام معظم رهبری وحدت را به معنای تعامل و همکاری برای رسیدن به اهداف عالیه مشترک جامعه اسلامی و به معنای تعامل و همکاری همه آحاد جامعه اسلامی از هر مذهب و قومی در برابر دشمن مشترک جامعه اسلامی دانسته اند و همچنین به معنای تعامل و همکاری برای رسیدن جامعه اسلامی به جایگاه شایسته در جهان امروز و کسب قدرت و جایگاه واقعی خود در میان قدرت‌های امروزی و دفاع از منافع و به تعبیر ایشان امروز ضروری ترین کار اقدام عملی برای تحقق وحدت در جامعه اسلامی است.
وی گفت: آنچه مقام معظم رهبری فرمودند ناظر به همه جهات اسلام است اما نکته مهم و راهبردی برای ما در استان این روزها اهمیت خود را بیشتر نشان می دهد.
آیت‌الله محامی خاطر نشان کرد: حوادث اخیر در زاهدان نباید سبب شود که دشمن شاد شویم و اختلاف، تفرقه، نفرت و کینه در جامعه رواج پیدا کند که خواسته دشمن همین است و ما باید برای حل مسئله و ترمیم این فضا تدبیر کنیم تا همان وحدت، انسجام و همکاری که بین مردم در استان حاکم بود همچنان مستحکم بماند و حاکم باشد.
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: در ایامی که گذشت بر اساس معارف دینی، آیات، روایات، سیره پیامبر اکرم(ص) و فرمایشات امامین انقلاب که ما را به اتحاد و فضای اخوت و برادری در جامعه اسلامی دستور می‌دهند تلاش شد تا اقداماتی صورت بگیرد.
آیت‌الله محامی تلاش در راستای کاهش التهاب و جلوگیری از ایجاد التهابات جدید را از جمله تلاش‌های صورت گرفته عنوان کرد و گفت: همه مسئولان و اطراف قضایا نگران بروز التهاب‌های دیگری بودند و برای کاهش التهاب و جلوگیری از ایجاد التهاب جدید تلاش دسته جمعی صورت گرفت.
وی ادامه داد: جلوگیری از دوقطبی سازی و تندروی تندروها از دیگر تلاشهای صورت گرفته بود زیرا دشمن به‌ بهانه‌های مختلف به دنبال ایجاد فضای دو قطبی در جامعه است.
امام جمعه زاهدان دعوت همگان به عقلانیت، پرهیز از برخورد احساسی و تلاش برای اجرای عدل و انصاف را از دیگر تلاش های صورت گرفته عنوان کرد وبیان داشت: خوشبختانه این تلاش نتیجه بخش بود و گر چه با تاخیر اما همه به این نتیجه رسیدند که باید به دنبال بررسی جامع و منصفانه قضایا باشند.
وی ادامه داد: باید تلاش شود که حق همه اطراف احقاق شود چه نیروی انتظامی، چه شهدا،
چه مجروحان، جان باختگان، مال باختگان و حتی کسی که ناامنی را تحمل کرده باید حقش احقاق شود.
وی گفت: اگر کسی تخلف کرده باید با متخلف برخورد قاطع و بازدارنده شود تا دیگر کسی چنین خطایی نکند و تدبیر پیشگیرانه شود که در وقایع مشابه شاهد چنین درگیری‌هایی در جامعه نباشیم.
نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌ و بلوچستان عنوان کرد: در حوادث اخیر از اقدام و دخالت برخی در خارج استان ولو با نگاه دلسوزانه اما به علت عدم اطلاع صحیح از وقایع و عدم آشنایی با فضا و فرهنگ استان و در نتیجه اتخاذ تصمیم‌های متفاوت جلوگیری شد تا نگاهی متعادل به مسائل استان داشته و مدیریت کار توسط مسئولان و بزرگان خود استان انجام بگیرد.
امام جمعه زاهدان افزود: خوشبختانه این اقدامات فی‌الجمله نتیجه بخش بوده و در این اواخر بنابر پیشنهادی که در همان روزهای ابتدایی ارائه شد کمیته تحقیق و تفحص راه اندازی و انجام شد و حتی شعبه ویژه رسیدگی در دستگاه قضا ایجاد و هر کس شکایتی دارد بر اساس قانون سیستم قضایی رسیدگی خواهد کرد و مردم می توانند از این مسیر برای احقاق حق خود پیگیر باشند.
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان به بیان توصیه‌ای پرداخت و خاطر نشان کرد: به صاحبان تریبون و کسانی که سخنان آن‌ها در بخشی از جامعه تاثیرگذار است توصیه دارم که همه همین خط سیر را دنبال کنند آن هم بررسی جامع و منصفانه، احقاق حق همه اطراف، برخورد با متخلف، برخورد بازدارند و تدبیر پیشگیرانه برای جلوگیری از تکرار این حوادث که جمع زیادی همین موارد را دنبال می‌کنند که جای قدردانی دارد اما گاهی حرف، سخن، بیانیه یا توئیت‌هایی مشاهده می‌شود که خلاف این نکات بوده و عامل ایجاد التهاب، بدبینی، نفرت و درگیری می‌شود که به نفع هیچکس نیست و کمکی برای احقاق حق مردم و پیشرفت استان نمی‌کند.
وی گفت: خوشبختانه حرف‌های این افراد چندان تاثیرگذار نیست اما اگر خدایی نکرده تاثیرگذار باشد و بر این نفرت و درگیری بیفزاید و آتش نزاع را ایجاد کند تر و خشک با هم خواهند سوخت و به نفع هیچ یک از آحاد مردم استان نیست.
امام جمعه زاهدان تاکید کرد: همه کسانی که حرف می‌زنند باید هواسشان باشد که آب در آسیاب دشمن نریخته و بر طبل تفرقه نکوبند و آتش بیار معرکه برای ایجاد درگیری بیشتر نباشند.
آیت‌الله محامی از خداوند متعال کسب توفیق جهت حرکت در مسیر حق و حقانیت بر اساس عقل و عقلانیت در پی عدالت و انصاف، احقاق حق و تحکیم وحدت و اتحاد امت اسلامی خصوصا در بین مردم استان را از خداوند متعال مسئلت نمود.

*****پیوست یک *****

  1. مردم سیستان و بلوچستان و به ویژه مناطق روستایی آن قبل از انقلاب از حداقل امکانات زیستی محروم بودند و هنوز خلا محرومیت رفع مرتفع نشده
  2. دانش‌آموزان استان در کپر تحصیل می‌کردند . کلاسهای زیادی ساخته شده و ادامه دارد
  3. سواد از 30 درصد به بالای 76 درصد
  4. بیمارستان از 8 تا به بالای 26 واحد
  5. پزشک از 40 به بالای 580 نفر
  6. روستاهای دارای شبکه آبرسانی از تعداد 119 روستا به سه هزار و 49 روستا رسیده است.
  7. راههای استان  از 5200 ک م به 25 هزار کیلومتر
  8. بزرگراه وجود نداشته و پس از انقلاب 330 کیلومتر بزرگراه ایجاد شده .
  9. برق و مخابرات و تلفن و پوشش تلویزیون از اندک
  10. گاز رسانی به شهر‌ها وجود نداشته ، پس از انقلاب دو شهر گازکشی شده و تعدادی نیز در جال انجام است .
  11. بندر چابهار ازیک بندر کوچک ماهیگیری ، به بندر با ظرفیت پهلوگیری بزرگ‌ترین کشتی‌های تجاری جهان مبدل شده
  12. فضاهای آموزش عالی بسیار اندک بود ولی اینک مراکز دانشگاهی در سراسر استان فعالیت دارند. / هیات علمی و ظرفیت دانشجو بشدت افزایش یافته است
  13.  واحد قرنطینه مرزی و بین استانی وجود نداشته ولی اکنون 74  واحد استقرار یافته است
  14. احداث و تجهیز ۳ آزمایشگاه تشخیص دامپزشکی، نیروی انسانی متخصص، احداث مراکز تکثیر و پرورش ماهیان گرمابی و سردآبی
  15. وضعیت بهداشت و درمان در حوزه دام، طیور، آبزیان و نظارت های بهداشتی
  16. در حوزه‌های علمی، عمرانی رشد زیادی کرده
  17. امنیت در برابر تهدیدات بسیار خوب شده و مبارزه با مواد مخدر و فساد بشدت صورت میگیرد 
  18. انتخابات و تعیین سرنوشت(مردم‌سالاری دینی) نبوده ولی ایجاد شده
  19. استان فاقد اختیار بوده ولی بعد از انقلاب تصمیمات بسیاری از امور در استان صورت میگیرد
  20. ازادی فعالیت مذهبی و سیاسی در استان بوجود امده است  
  21. افزایش مساجد صورت گرفته ؛ نمازجمعه در اغلب شهرها ایجاد شده
  22. معنویت و اخلاق علیرغم شبیخون فرهنگی در جامعه افزایش یافته است
  23. ایجاد نظامی مبتنی بر احکام اسلام بوجود امده است

*****پیوست دو *****

شهر زاهِدانْ مرکز استان سیستان و بلوچستان و یکی از کلان‌شهرهای ایران است. و در محدوده جنوب شرق کشور و در ۵۱۷ کیلومتری شرق شهرکرمان و در فاصله ۱۴۹۴ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده و ۱۳۸۵ متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

آب و هوای شهر زاهدان گرم و خشک به شمار می رود ولی شب‌های تابستان آب و هوای این شهر رو به سردی می‌گراید.

زاهدان به جهت مرزی بودن با پاکستان، از موقعیت راهبردی و تجاری و نظامی و شرایط خاصی برخوردار است؛ به گونه‌ای که از یک‌سو راه‌آهن پاکستان که از مرز میرجاوه وارد ایران می‌شود و از سوی دیگر راه‌آهن سراسری ایران به این شهر منتهی می‌شود؛ و از سوی دیگر در نزدیکی به میل سه جانبه ایران و پاکستان و افغانستان قرار دارد.

درآمد برخی از ساکنان زاهدان از طریق کشاورزی ( جو، ذرت دانه‌ای، ذرت علوفه‌ای، سبزیجات، علوفه، گندم، گیاهان و نیز محصولات باغی و صیفی) تأمین می‌گردد، که البته بعلت خشکسالی کاهش یافته است /

صنایع دستی زاهدان شامل خامه دوزی سیستانی ، قالیچه سنتی سیستان ، سوزن‌دوزی بلوچی ،  سکه و آینه دوزی ، قالی بافی سنتی سیستانی ، حصیربافی ، دودنی بافی و گلیم بافی سنتی سیستانی می باشد .

جمعیت زاهدان برپایه سرشماری سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۵۸۷٬۷۳۰ نفر شامل بلوچ و فارس بوده که دوازدهمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود. و هم اکنون براساس امار غیر رسمی بالغ بر 800.000 نفر می باشد .

شهدای زاهدان در سیستان و بلوچستان، 2 هزار و 588 شهید نیروی انتظامی، ارتش، سپاه، بسیج و مردمی وجود دارد که در حوادث تروریستی و رخ دادهای مختلف به شهادت رسیده‌اند.که 934 شهید متعلق به دفاع مقدس، 206 شهید در مقابله با ضد انقلاب، 752 شهید در درگیری با اشرار، 157 شهید در سایر موارد و 9 شهید مدافع حرم هستند.

ناامنی های زاهدان در سال ۱۳۸۸ و در سال 1389 در زاهدان توسط اشرار بمب‌گذاری انجام شد و همچنین در پی حوادث تروریستی 8 مهر 1401 ‌پس از برگزاری نماز جمعه برادران اهل سنت در مسجد مکی زاهدان ، عناصر اخلالگر و جمعی از اراذل و اوباش ، اقدام به تخریب و آتش زدن اموال عمومی‌، تعدادی از شعب بانک‌ها‌، ساختمان‌های اداری و انتظامی‌، خودروهای امدادی و شخصی کرده و با شکستن شیشه و به آتش کشیدن تعدادی از فروشگاه‌های سطح شهر‌، به غارت اموال مردم و کسبه پرداختند. در روز 29 مهر ماه نیز شیشه تعدادی از مراکز را نیز شکستند .

اماکن دیدنی زاهدان حسینیه یزدی ها ، مسجد جامع مکی ، مسجد فیض‌ الرحمان ،خانه شمس ، خانه ابویی زاهدان ( کار گاه هنر هاى سنتى زاهدان ) ، موزه منطقه ای جنوب شرق ایران ؛ ساختمان قدیمى پست زاهدان (موزه پست و ارتباطات زاهدان ) ،کاروانسرای نصرت آباددرچهار کیلومتری شمال غرب نصرت‌آباد ؛ خانقاه زاهدان ، بازارچه تاریخی سرپوشیده زاهدان ، بازار سلمان زاده زاهدان ، بازار مشترک زاهدان ، پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان ، کتابخانه استاد کامبوزیا و کوه لوچو با ارتفاع ٢٧٨۵ متر، در جنوب شهر زاهدان ، ساختمان دادگسترى ، تلگراف خانه حرمک ، مجموعه امیر توکل کامبوزیا ، کاروان سراى نصرت آباد ،گورستان هفتاد ملا ، قلعه تپه لادیز ، معمارى صخره اى روستا تمین ، روستاى تمین واقع در 65 کیلو مترى جنوب باخترى شهر میر جاوه ؛  چشمه آب معدنى موسى ، غار لادیز در فاصله 100 کیلو مترى شهرستان زاهدان  ، موزه شهدا در گلزار شهدا می باشد .

یکی از مراسم مذهبى هر ساله زاهدان عزادارى مردم در ایام محرم و صفر و شهادت دیگر ائمه اطهار (ع) است . که با حضور پرشور اقوام سیستانى ، یزدى، خراسانى، کرمانى ، ترک و برادران افغان برگزار مى شود.

************************************************************

سخنرانی دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در مصلی های کشور / نماز جمعه

استان البرز       : کرج  (5 نوبت ) -  شهرجدید هشتگرد ؛ مهستان - اشتهارد - ماهدشت -کوهسار - گرمدره

استان اصفهان   :   نائین -کوهپایه  سجزی - تودشک

استان تهران      :  ورامین (2  نوبت ) - شهر جدید پرند (2  نوبت ) – دماوند - رودهن و آبعلی- اسلام شهر - شهر قدس -  چهار دانگه - رباط  کریم - ملارد - باقر شهر- آبسرد دماوند -  حسن آباد فشاپویه - باغستان - 

استان سمنان    : گرمسار  آرادان

استان سیستان و بلوچستان  : زاهدان

استان کرمانشاه : اسلام آباد غرب - کنگاور

استان گرگان     :  علی آباد

استان لرستان   :   ازنا 

استان مازندران :  بابل

استان مرکزی     :  خمین

استان همدان     :  ملایر 

دمشق               : زینبیه

                          و .......

*******************************************************

جمعه های پیش رو - و مکان های پیشنهادی : شیراز / مشهد / بندر عباس / تبریز / اردبیل / کرمان / ....

***********44***********

      نمازجمعه شهر ..... – 27 آبان  1401 - ....

***********43***********

 نمازجمعه شهر ..... – 20 آبان  1401 -  روز جهانی علم درخدمت صلح و توسعه -«  نقش علم نافع در گام دوم انقلاب اسلامی »

***********42***********

 نمازجمعه شهر ..... – 13 آبان  1401 - روز ملی مبارزه با استکبار -  « تهدیدات استکبار و رسالت ما در گام دوم انقلاب در برابر دشمنان »

***********41*********** 

 نمازجمعه شهر .....  – 6  ابان  1401 -  روز نوجوان و بسیج دانش آموزی - « رسالت نوجوانان و دانش آموزان بسیجی در گام دوم انقلاب اسلامی »

 

************** + **************

درصورت تمایل : روی تیتر نمازجمعه های برگزارشده زیر بزنید ؛ مشروح مطالب آن باز شده و میتوانید مطالعه نمایید ....

***********40***********

سیستان و بلوچستان مظهر وحدت ایران اسلامی بوده، و لازمست درگام دوم انقلاب بعنوان الگوی وحدت مذاهب اسلامی در جهان اسلام ایفای نقش نماید!

  نمازجمعه شهر زاهدان  – 29  مهر 1401 - صلح امام حسن (ع) -«  شرحی بر جهاد تبیین با نگرشی بر صلح امام حسن (ع) تا  گام دوم انقلاب اسلامی »

 

***********39***********

گام دوم انقلاب زمینه ساز ظهور عظمای ولایت و بستر ساز دولت مهدوی (عج) است وحفظ جمهوری اسلامی بعنوان بزرگترین معروف تکلیف اساسی منتظران ظهور میباشد !

نمازجمعه شهر باغستان  –  15  مهر 1401 -   سالروز  آغاز امامت امام مهدی (عج) - «  امامت امام مهدی و گام دوم انقلاب اسلامی»

***********38*********** 

استان البرز الگوی موفق نظام امام و امت استانی بوده و شهر کرج نیز باید به الگوی نظام مدیریت شهر اسلامی در تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب مبدل گردد !

نمازجمعه شهر کرج   –  8  مهر 1401 -   نهمین سالروز حکم رهبر انقلاب مبنی بر انتصاب نماینده ولی فقیه در استان البرز - « نمازجمعه شهر ؛ تجلی نماد رابطه بی بدیل امام و امت با نگرشی بر جهاد تبیین »

***********37***********

شهر نائین با سابقه معماری غنی ، شایسته است پیشگام در ترویج سبک زندگی اسلامی

و مروج ارزشهای دفاع مقدس در گام دوم انقلاب گردد !

نمازجمعه شهر نایین  – ۱ مهر 1401 -  سالروز دفاع مقدس - « فرهنگ دفاع مقدس با نگرشی بر جهادتبیین در گام دوم انقلاب »

**********36***********

اسلام آباد غرب نقش بی بدیلی در دوران دفاع مقدس داشته و شایسته است در ایام اربعین حسینی بعنوان شهر راهیان کربلائی و کانون پشتیبانی این نهضت جهانی درگام دوم انقلاب واقع گردد!

نمازجمعه شهر اسلام آباد غرب – 25 شهریور 1401 – 

روز قبل از اربعین حسینی  -  «  اربعین حسینی و  رسالت عاشقان حسینی مبتنی بر جهاد تبیین در گام دوم انقلاب اسلامی »  

***********35************

اربعین حسینی ، بزرگترین رزمایش جهانی آمادگی لشکریان منتظر امام مهدی (عج) بوده

و والاترین ظرفیت جهادتبینی امت جهانی را داراست ! 

نمازجمعه شهر ماهدشت  – 18 شهریور 1401 – در هنگامه اعزامهای زائران اربعین حسینی  -  « شکوه اربعین و فرصت های جهاد تبیینی »

***********34************

اربعین حسینی ، رود خروشان پاک کنندگی دلهای محبین و سیل بنیان کن فتنه های دشمنان بوده  و زمینه ساز تشکیل امت واحده در گام دوم انقلاب خواهد بود !

نمازجمعه شهر اشتهارد (کرج) – 11 شهریور 1401 – در استانه اربعین حسینی  -  « اربعین حسینی و فتنه‌ های صدر اسلام تا فتنه های صدر عراق »

***********33************

مهمترین میوه شیرین انقلاب ؛ تغییر دولت ستم شاهی به جمهوری اسلامی بوده و در گام دوم انقلاب ؛

بایستی بسرعت آفت زدایی شده و بستر ساز دولت جهانی مهدوی (عج) گردد !

 

نمازجمعه شهر گرمدره (کرج) - 4 شهریور 1401 - هفته دولت : « نگرشی بر بیانیه گام دوم انقلاب و مشخصه های ادارات تراز گام دوم انقلاب اسلامی» 

***********32************

کودتای ننگین 28 مرداد تلخ ترین پیامدهای قرن را برای ملت بهمراه داشت و انقلاب اسلامی نه تنها کشور را از ضلالت نجات داد، بلکه به اوج سعادت و نور رسانده و جهانی شدن را در گام دوم انقلاب رقم خواهد زد !

نمازجمعه شهر بابل (مازندران) - 28 مرداد 1401 - « عبرتهای کودتای 28 مرداد 1332 ، با نگرشی به جهاد تبیین در گام دوم انقلاب »

***********31************

نهضت حسینی و انقلاب اسلامی تاثیرات متقابلی بر یکدیگر داشته و هر دو راستای اسلام ناب محمدی

و زمینه ساز ظهور و قیام امام مهدی اند !

نمازجمعه شهرکوهسار (کرج) - 21 مرداد 1401 - « تاثیر متقابل نهضت حسینی و انقلاب اسلامی ، با نگرشی به جهاد تبیین در گام دوم انقلاب »

***********30************

مراسم عزاداریهای عاشورای حسینی بایستی

همه اهداف نهضت امام حسین (ع) را درگام دوم انقلاب اسلامی تبلور بخشند.

نماز جمعه شهر تودشک ( اصفهان ) - 14 مرداد 1401 

در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی  -  «از نهضت عاشورا ، تا گام دوم انقلاب ؛  بانگرشی به جهاد تبیین و مسایل روز »

***********29************

شهر تاریخی ( پیشینه معبد آناهیتا و...) و مذهبی ( امامزاده ابراهیم و شهدای والامقام ) کنگاور ؛

قابلیت مبدل شدن به قطب گردشگری تعالی بخش درگام دوم انقلاب را داراست !

نماز جمعه شهر کنگاور  ( کرمانشاه ) - 7 مرداد 1401

در استان ورود به محرم : « از نهضت امام حسین ع، تا گام دوم امام خامنه ای ؛ بانگرشی به جهاد تبیین و مسایل روز »

***********28************

غدیر استمرار سلسله نبوت در سلسله امامت بوده

و ولایت فقیه ثمره و تجلی رسالت انبیای الهی و امامت شیعه اثنی عشری در عصر حاضر است .

نماز جمعه شهر جدید هشتگرد ( مهستان )  - 24 تیر 1401 - بمناسبت عید غدیر  : از غدیر علوی تا غدیر انقلاب اسلامی

***********27************

جهاد تبیین موتور پیشران کشور برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب

جهت مصون سازی در برابر همجمه های جنگ شناختی دشمنان است !

نماز جمعه  شهر جدید پرند ( تهران)  - 17 تیر 1401  - چیستی و چرایی جهاد تبیین در گام دوم انقلاب اسلامی

***********26************

برچیده شدن طومار نظام سلطه امریکا برجهان با زوال حقوق بشر امریکایی نزدیک بوده

و حقوق بشر انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب جهانی خواهد شد.

نمازجمعه ورامین  ( تهران) - 10 تیر 1401 -  به مناسبت روز افشای حقوق بشر امریکایی  : زوال حقوق بشر امریکایی در گام دوم انقلاب

***********25************ 

جهاد تبیین ، موتور پیشران کشور برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب

در برابر امواج تهدیدات نرم دشمنان خارجی و داخلی است !

نمازجمعه شهرقدس  (تهران ) - 27 خرداد ۱۴۰۱ - شرحی بر جهاد تبیین در گام دوم انقلاب 

***********24************ 

پرند ، شهر محصول بعد از انقلاب باید حاوی مشخصه های شهردوران انقلاب اسلامی

و بخصوص مسجد محوری درگام دوم انقلاب باشد و زمینه های جلوه گری سبک غربی نباید میسر باشد !

نمازجمعه شهر پرند  (تهران ) - 20 خرداد 1401  - میلاد رضوی و گام دوم انقلاب اسلامی

***********23************ 

سیمای شهر زادگاه امام خمینی باید تجلی گر ابعاد زندگی امام خمینی

و نماد نهضت امام (ره) در گام دوم انقلاب بوده و قطب خمینی شناسی در جهان گردد !

نمازجمعه شهر خمین ( مرکزی) - 13 خرداد 1401 -  سالگرد رحلت امام خمینی  - ازنهضت امام خمینی تا گام دوم امام خامنه ای 

************22*********** 

گام دوم انقلاب اسلامی درامتداد جهاد علمی و فرهنگی امام صادق (ع) می باشد .

 مصلی شهرستان ازنا  ( لرستان )  -در روز جمعه 6 خرداد 1401 - شهادت امام صادق (ع) - از نهضت امام صادق (ع) تا گام دوم انقلاب اسلامی

************21*********** 

سبک زندگی رمضانی مولد و مقوم سبک زندگی گام دومی است !

در نماز جمعه آبسرد دماوند ( تهران ) -  15 اردیبهشت 1401 -  عید فطر - سبک زندگی رمضانی و سبک زندگی گام دومی

************20************ 

حوادث تاریخی دوران امام علی (ع) دارای شدید ترین بی بصیرتی های مسلمین بوده ،

و برای دوران جمهوری اسلامی عبرتها و عرصه وسیعی برای جهاد تبیین در گام دوم انقلاب دارد .

در نمازجمعه حسن اباد فشاپویه  (تهران ) - 2 اردیبهشت 1401  - شهادت امام علی (ع) - از جکومت علوی تا گام دوم  خامنه ای

************19************ 

گام دوم انقلاب اسلامی ، درتکاپوی جبران سیزده قرن حکمرانی ناصالحان

و ترسیم افق درخشان آینده انقلاب اسلامی است !

نمازجمعه باقرشهر ( تهران ) - 26 فروردین 1401 - میلاد امام حسن (ع) - از صلح امام حسن (ع) تا گام دوم انقلاب 

************18************ 

ماه رمضان فرصت بی نظیر در اصلاح سبک زندگی و زمینه ساز تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب است !

سخنرانی در نماز جمعه شهر دماوند ( تهران ) - 19 فروردین 1401 - اغاز ماه رمضان  - سبک زندگی اسلامی درگام دوم انقلاب 

************17************ 

روز ولادت جمهوری اسلامی والاترین عید ملی ، میلاد نخستین حکومت الهی ثمره انقلاب اسلامی

و سرآغاز حکومت جهانی مستضعفین درگام دوم انقلاب است !

دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی در نمازجمعه شهر ملارد ( تهران ) -  12 فروردین 1401  - به مناسبت روز جمهوری اسلامی : کارگزاران جمهوری اسلامی در گام دوم انقلاب 

************16************ 

بهار گام دوم انقلاب اسلامی ؛ زمینه ساز بهار مهدوی (عج)  

 پیش از خطبه های نماز جمعه علی اباد گرگان در سال 1401 - 5 قروردین 1401 - بهار طبیعت و بهار انقلاب اسلامی

************15************ 

گام دوم انقلاب در امتداد نهضت مهدویت و تسهیل گر و زمینه ساز ظهور مهدویست!

 پیش از خطبه های نمازجمعه  رودهن و آبعلی ( تهران )  - روز نیمه شعبان  - 27 اسقند 1400 - از میلاد امام مهدی تا زمینه سازی حکومت مهدوی در گام دوم انقلاب

************14************ 

جهاد تبیین مقوم فراگیری راهبردهای 7 گانه گام دوم انقلاب با راهبری فرمانده قرارگاه فرهنگی نمازجمعه می باشد .

نمازجمعه شهر رباط کریم  ( تهران)  - 20 اسفند 1400 = نقش جهاد تبیین در گام دوم انقلاب اسلامی

https://javadfesharaki.blog.ir/1400/12/21/%D8

-************13************ 

»اسلام شهر» اسما و عملا قابلیت الگوی شهر اسلامی در گام دوم انقلاب را

براساس »تـوصیه هفتم رهبر انقلاب مبنی سبک زندگی اسلامی« دارا ست!

نمازجمعه اسلام شهر ( تهران ) - 6 اسفند 1400 - سبک  زندگی اسلامی درگام دوم انقلاب 

http://www.isarpress.ir/?p=9371

************12************

ستاد نمازجمعه بایستی بعنوان ستادمردمی ؛ مطالبه گرتحقق گام دوم انقلاب باشد!

 نمازجمعه شهر چهار دانگه  (تهران ) -   29 بهمن 1400 - ابعاد گام دوم انقلاب اسلامی

http://www.isarpress.ir/?p=9259

************11************

شهر تعالی بخش درگام دوم انقلاب با محوریت امام جمعه بعنوان فرمانده قرارگاه فرهنگی شهر است .

 در نماز جمعه 15 بهمن 1400  شهر ملایر  ( همدان ) - نماز جمعه قرارگاه و قلب فرهنگی شهر

http://www.isarpress.ir/?p=9042

************10************

بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب در سال سوم چراغ فروزان آینده

 در نمازجمعه کرج -  8 بهمن 1400  - گام دوم انقلاب در سومین سال صدور بیانیه گام دوم

گنجینه فشارکی ها :  https://javadfesharaki.blog.ir/1400/11/09/%D8%

************9************

تحلیل انتخابات خرداد1400 و انتظارات از دولت منتخب در گام دوم انقلاب

سخنرانی  در نمازجمعه ورامین  - 11 تیر 1400 - تحلیل انتحابات 1400 در شرایط کرونا

  http://javadfesharaki.blog.ir/1400/04/11/

************8************

 .از : " بهار طبیعت"، تا : "بهار انتخابات 1400 " 

سخنرانی  در مصلی شهر کوهپایه اصفهان در 13 فروردین 1400  - روز جمهوری اسلامی : دستاوردهای جمهوری اسلامی 

https://javadfesharaki.blog.ir/1400/01/17/%D8%A7%D8

************7************

ضرورت “پشتیبانی” و “مانع زدایی” مسئولان از کوچکترین کارگاه خانگی تولیدی تا بزرگترین کارخانه “تولیدی”

سخنرانی  در نخستین  نماز جمعه شهر سجزی  ( اصفهان ) در شروع سال 1400 - درسهای بهار طبیعت در زندگی  

https://javadfesharaki.blog.ir/1400/01/11/%D8%B6%D8%B1%D

************6************

دستاوردهای چله اول انقلاب و راهبردهای رهبر انقلاب براساس بیانیه گام دوم انقلاب

چهارشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۹، ۰۹:۵۰ ب.ظ

درمصلی ارادان ( سمنان ) - مسجد جامع شهر 

 با حضور حجت الاسلام 'جلیل شریفی نیا' ؛ امام جمعه  شهر آرادان و مردم شریف آرادن  - دستاوردهای انقلاب اسلامی

https://javadfesharaki.blog.ir/1399/11/15/%D8%AF%D8%B3%D8%

************5************

چالشهای چله اول انقلاب وراهبردهای  گام دوم انقلاب براساس بیانیه گام دوم انقلاب

 در مصلی گرمسار  ( سمنان ) مسجد جامع گرمسار- به امامت حجت الاسلام سیدعلیرضا آرامی امام جمعه گرمسار- ۱۳بهمن ۱۳۹۹ - گام  دوم انقلاب  اسلامی

https://javadfesharaki.blog.ir/1399/11/15/%DA%86%D8%A7%D

************4************

تببین مولفه های قدرت ملی ؛ و ضرورتها و الزامات مجلس شایسته همگام با انقلاب در گام دوم انقلاب

 

نماز جمعه شهر کرج - بهمن 1398 

با موضوع  تببین مولفه های قدرت ملی ؛ و ضرورتها و الزامات مجلس شایسته همگام با انقلاب در گام دوم انقلاب

https://paydarymelli.ir/fa/news/56649/%D8

************3************

دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی 

در حوزه منطقه ای ؛ با تاکید بر تاثیر بر روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه و افق های پیش رو

   سخنرانی در مصلی زینبیه سوریه - بهمن 1397

https://javadfesharaki.blog.ir/1397/11/25/%D8%B3%D8%AE%D

************2************

دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی  و رسالت سازمانها و نهادها

 نمازجمعه کرج در مصلی کرج  جمعه, ۱۴ دی ۱۳۹۷ 

https://javadfesharaki.blog.ir/1397/10/14/%D8%B3%D8%

************1************

ابعاد فاجعه منای  سال 1394 

Related image

 نماز جمعه کرج - بمناسبت سالگرد واقعه غمبار منا در حج  - 19 شهریور 1395

https://javadfesharaki.blog.ir/1397/02/31/%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%B1%D8%A%D8%

*********** - *************

************************

سخنرانی دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در مساجد کشور

 

https://javadfesharaki.blog.ir/1400/09/08/%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-

************************

سخنرانی در همایشها و مراکز دیگر :

https://javadfesharaki.blog.ir/category/%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B3%DB%8C%D8%AF%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C/

************************

************************************

بیش از 620 یادداشت  منتشر شده  :

https://javadfesharaki.blog.ir/page/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1%D8%B4%D8%AF%D9%87%202

********************************************

220 مطلب با موضوع «سخنرانی-سیدجوادهاشمی فشارکی» ثبت شده :

https://javadfesharaki.blog.ir/category/%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B3%DB%8C%D8%AF%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C/

*****************

فعالیتهای دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در خصوص گام دوم انقلاب اسلامی

https://javadfesharaki.blog.ir/1400/09/12/%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5-%DA%AF%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D9%88%D9%85-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C

*****************

فعالیتهای علمی دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در خصوص معماری و شهرسازی اسلامی

https://javadfesharaki.blog.ir/1400/09/10/%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D9%84%D9%85%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5-%D9%85%D8%B9%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%88%D8%B4%D9%87%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C

*****************

فعالیتهای دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در خصوص دفاع مقدس و مقاومت

https://javadfesharaki.blog.ir/1400/09/13/%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5-%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%B9-%D9%85%D9%82%D8%AF%D8%B3-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%88%D9%85%D8%AA

*****************

670 عنوان یادداشت منتشر شده در سایتهای خبری و جراید :

https://javadfesharaki.blog.ir/page/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1%D8%B4%D8%AF%D9%87%202

*****************

•     سوابق : 
http://javadfesharaki.blog.ir/page/Resumes

*****************

•    فعالیتها در زیر ارائه شده :
http://javadfesharaki.blog.ir/page/2S

*****************

•    فهرست کتب منتشر شده :


http://javadfesharaki.blog.ir/page/کتب-هاشمی-فشارکی

*****************

•    چکیده اطلاعات کتب :
http://javadfesharaki.blog.ir/category/کتب-سید-جواد-هاشمی-فشارکی/

*****************

•    پایان نامه های دفاع شده : 
http://javadfesharaki.blog.ir/category/%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C

*****************

•    مقالات پذیرفته شده در نشریات و ارایه شده در همایشها  :
•    http://javadfesharaki.blog.ir/category/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C/

*****************

•     یادداشت های انتشاریافته در نشریات و خبرگزاریها :                               
http://javadfesharaki.blog.ir/page/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1%D8%B4%D8%AF%D9%87

*****************

•    ادامه یادداشتهای منتشر شده در رسانه ها:  
http://javadfesharaki.blog.ir/page/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1%D8%B4%D8%AF%D9%87%202

*****************

•     اختراعات ثبت شده :     
   http://javadfesharaki.blog.ir/category/%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%DB%8C%D8%AF%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C/
  *****************       

    •      سخنرانی ها 


http://javadfesharaki.blog.ir/category/%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B3%DB%8C%D8%AF%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C

*****************

•    مصاحبه ها :
http://javadfesharaki.blog.ir/category/%D9%85%D8%B5%D8%A7%D8%AD%D8%A8%D9%87-%D8%B3%DB%8C%D8%AF%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C

*****************

 

 

موافقین ۱ مخالفین ۰۰۰/۰۹/۰۸