***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

منتشر شده در فاش نیوز ، دکتر سید جواد هاشمی فشارکی 

منتشر شده در فاش نیوز / شناسه خبر : 102111 / سه شنبه 03 مرداد 1402 , 11:08

http://fashnews.ir/fa/news-details/102111/%D9%85%D8%AD%D8%B1%D9%85-%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D9%85%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%88%D9%81-%D9%88-%D9%86%D9%87%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D9%86%DA%A9%D8%B1/

مُحَرّم،ماه حزن و اندوه، عزا ماتم، شور، نوحه، رستخیزِ جوشش شهادت مظلومانه امام حسین (ع)، خون تازه ای دررگهای جامعه اسلامی وارد می کند و کشورمان رنگ و بوی حسینی گرفته و متبرک و بیمه حوادث در برابر دشمنان خارجی و اخلی می شود. به نحوی که ایمان، با محبت و عشق عمیق به امام وکربلا، در فرهنگ تشیع نهادینه شده است، آنگونه که انسان را به عمل و تحرک در حتی در شرایط اختناق وخطر می کند و توده های عظیم با ادای تکلیف را به حرکت و قیام فرا خوانده و وامی دارد.  
انقلاب اسلامی با الهام از نهضت حسینی، گرایشی نو در تفکر اسلامی در عصر حاضر بوجود آورده است.  امام خمینی بعد از فاجعه 15 خرداد 42، در مرحله آغازین نهضت، آن را در محرم سال 42 به مسأله عاشورا پیوند زد که تریبون حسینیه ها و روضه خوانی و هیئات سینه زنی به مسایل سیاسی روز نیز بپردازند. در مرحله دوم در سال 57 که شعله های انقلاب در حال فروزان شدن بود؛ امام در محرم سال 57 تاکید کردند که گویندگان مذهبی و خطبای ریشه های درخت ستمکاری و خیانت را بیان کنند وعشق به امام حسین به فعل در آمد و طوفان عظیم مردمی بوجود آمد و حکومت ستم شاهی را ساقط کرد. و امام از ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر یادکردند. و اگر شوق حسینی نبود، پیروزی ممکن نمی شد.
فصل سوم تاثیر محرم در دوران دفاع مقدس شکل گرفت و رزمندگان به شوق بازگشایی راه کربلا،شهامت و شوق شهادت بر دشمن تاختند و پیروزی های بی نظیر در تاریخ جهان رخ داد. و فصل چهارم تاثیر محرم حسینی در محور مقاومت در برابر داعش وحشی شکل گرفت و رزمندگان مقاومت بی مهابا مدافع حرم شدند و داعش را منکوب کردند. فصل پنجم تاثیر محرم در صحنه های فتنه های رنگین داخلی شکل گرفت و بسیجیان مدافع وطن در برابر داعشی های وطنی توانستند، کشور را اغتشاشات به ساحل امن برسانند. شهدا که توسط منافقان و کفار به شهادت رسیده، برای نگهداشتن و محکم کردن ستونهای همین نظام و انقلاب، همانند شهدای کربلا عمل کردند.
از اهداف قیام امام حسین (ع) اصلاح امت رسول الله "انما خرجت لطلب الاصلاح فی امة جدی" و عزم ائمه برای تأسیس نظام اسلامی که رژیم های فاسد در جامعه نباشند و اقامه‌ی حق و عدل "لِیقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ" و تاسیس یک نظام اسلامی بوده است و هدف انقلاب اسلامی نیز اقامه حاکمیت اسلام درجامعه می باشد. 
اینکه شهرداری و سایر نهادها شهر را سیه پوش کرده و نوشته های نختلف نصب میکنند، خوبست ولی کافی نیست،شورای شهر و شهرداری رسالت مهمی دارد، اداره درست امورات شهر و اولویت بر نیازهای مردم وهویت بخشی شهر و تعالی بخشی شهروندان  براساس اهداف قیام امام حسین (ع) را نیز بعهده دارند.
ایران کشور امام حسین است و جای جولان مفسدان نیست. و اینکه برخی مسئولین تخلف می کنند بسیار تاسف دارد ولی از سلامت نظام اسلامی است که چرک ها را دفع کرده و برخورد می کند و باید خوشنود و سپاسگزار باشیم و البته مردم نیز در انتخابات افراد دقت بیشتری کرده، همچنین نظارت ها نیز باید قوی تر شود تا امکان بروز مفسده پیش نیاید.
نهضت عاشورا پشتوانه انقلاب اسلامی و از دستاورد انقلاب نیز، احیای محرم و تاثیر آن در زندگی حسینی و احیای مظاهر و نشانه‌های اسلام اصیل و ناب محمدی  بوده است. و عزادار واقعی،به اهداف قیام امام حسین داشته و وظیفه همه ذاکران علاوه بر ترویج سنت عزاداری ولزوم پرهیز از تحریفات مسائل عاشورا، بایستی معارف حسینی را تبیین کرده و درتطبیق با شرایط عصر حاضر بیان کنند.
دو هدفی که امام حسین در طلب اصلاح در امور امت پیامبر (ص) ذکرکردند: "ارید ان امر بالمعروف و انهی عن المنکر" و جامعه اسلامی امروز به سیره امام حسین (ع) بیش از هرزمان به امر به معروف نیاز دارد امر افراد به کارهای نیک، و مهمترین امر به معروف نظام اسلامی است که بایستی امر به صیانت از معروفها داشته باشیم و نیز امر به بزرگترین معروف یعنی رهبر انقلاب اسلامی است که بزرگ پرچمدار نهضت امام حسین (ع) در جهان بوده و نیز در باربر انحراف و تحریفات نهضت حسینی در تلاش می باشند.
هدف دیگری که امام حسین در طلب اصلاح در امور امت پیامبر (ص) ذکرکردند "نهی از منکر" می باشد، که جامعه اسلامی امروز به شدت در معرض منکرات منتشر شده از سوی شیاطین و دشمنان انسی چون امریکا و صهیونیستها می باشد و امت در رنج بی حجابی و مدهای بی حیایی و سگ بارگی، مفاسد اجتماعی و.... قرار دارد. که بایستی هم ماهیت این دشمنان بیان شود و هم با تذکر لسانی از انتشار این ویروس ها در جامعه جلوگیری کنیم.
بهشت زوری، اتهامی بیش نیست. لکن براساس سیره امام، موظف به سالم‌سازی محیط و بستر جامعه هستیم و و ظیفه سازمان های مسئول، ممانعت از میدان‌داری کانون های جهنمی است.
امام حسین (ع) فرموده است فَإنی لا أَرَی المَوتَ إلَّا السَّعادَةَ وَ الحَیاة مَعَ الظّالِمینَ إلّا بَرماً، یعنی عدم پذیرش زندگی ذلت‌بار و انتخاب زندگی با سعادت آخرت در مبارزه با ستمگران رسالت همه حسینیان می باشد. چرا که امام و مقتدایشان فرموده است که به درستی که من مرگ را جز سعادت نمی بینم و زندگی با ستمکاران را جز محنت نمی دانم. راهبرد سبک زندگی پیروران واقعی امام حسین (ع) در زیارت عاشورا آمده است که خدایا زندگیم را زندگى محمد و آل محمد قرار بده و مرگم را مرگ محمد و آل محمد. امت اسلامی نیز بارها با تمسک بدان در صحنه های مختلف جامعه راه را از بی راهه یافته است.
محرم حسینی که پیروزی انقلاب را میسر کرد، در گام دوم انقلاب با زمینه سازی ظهور فرزندش، منتقم خون شهدا، ایجاد حکومت عدالت گستر را فراهم خواهد ساخت.

http://fashnews.ir/fa/news-details/102111/%D9%85%D8%AD%D8%B1%D9%85-%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D9%85%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%88%D9%81-%D9%88-%D9%86%D9%87%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D9%86%DA%A9%D8%B1/

سایر یادداشتها :
چنانچه روی عنوان موضوع آن بزنید،کل متن بازخواهد شد ومی توانید مطالعه کنید :               

Dr. Seyed Javad Hashemi Fesharaki / Dr Hashemi Fesharaki / Dr Fesharaki / Architect