***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

منتشر شده در فاش نیوز 

شناسه خبر : 96317 
چهارشنبه 30 آذر 1401 , 10:10

شرحی برجهاد تبیین و پژوهش درگام دوم انقلاب

شرحی برجهاد تبیین و پژوهش درگام دوم انقلاب

فاش نیوز - طی بیش از چهار دهه انواع تهدیدات و تحریم ها علیه ملت و کشور شکل گرفته و اینک در جنگ ترکیبی با استفاده از همه مولفه های قدرت علیه کشور و بصورت جنگ تمام عیار، تمامی باطل در برابر تمامی حق شکل گرفته است. جنگ شناختی توسط لشکر تحریف و انحراف و نفاق جدید علیه کشور در حال وقوع است ولی ملت مسلمان ایران با مقاومت و تلاش در حال گذار از پیچ تاریخی هستند. و در چنین شرایط حساسی در بهمن 1400، رهبر انقلاب فرمان جهاد تبیین را صادر کردند.

جهاد تبیین ایجابی

 امام المسلمین فرمان فریضه جهاد تبیین که بر همه فرض عینی و فوری است؛ را در سال گذشته اعلام نموده اند. لذا ما بایستی جهاد تبیین ایجابی داشته باشیم. یعنی به بیان کارهای درست و ارزشمند انقلاب و نظام بپردازیم. به این مفهوم که دستاوردهای عظیم انقلاب در حوزه های مختلف را بیان کنیم. با هدف ایجاد روحیه و امید به آینده در برابر هدف دشمنان که بدنبال سلب روحیه و امید و می باشند.

جهاد تبیین پدافندی

 دومین روش جهاد تبیین پدافندی و واکنشی با هدف خنثی سازی تحریف دشمنان داشته باشیم. دشمن هماکنون دنبال تطهیر رژیم پهلوی، لزوم زانو زدن در برابر امریکا؛ تحریف جنگ تحمیلی، تحریف امام خمینی و تخریب دولت انقلابی؛ و جنگ شناختی و تاثیر بر باورها در دستور کار دشمنان انقلاب قرار دارد.

جهاد تبیین پیش دستانه

 سوم روش جهاد تبیین پیش دستانه با هدف پیشگیری قبل انتشار ویروس دشمن باشیم.فضا سازی عمومی اقدامات اتی پیش از شروع تخریب دشمنان و قبل ازفعال شدن دشمن داشته باشیم. و صحنه جامعه را اشباع و اقناع سازیم، پیش از مجال یافتن توپخانه دشمن می باشد. مثلا اگر قرار است، مبارزه با مفاسد اجتماعی یا اصلاحات اقتصادی؛ یا مبارزه با سبک زندگی غربی صورت گیرد، پیش از ان، فواید ان تشریح شده و ابهامات رفع شده و زمینه شبهه پراکنی فراهم نشود. همچنین مساله سازی در انتخابات سال آتی در دستور کار دشمنان است؛ که بایستی از هم اکنون تدابیری را فراهم کرد.

پژوهش در نیازهای ضروری جامعه

 تولید علم ودانش نافع بومی لازمه پیشرفت و وسیله‌ی عزّت و قدرت یک کشور است. در احادیث نیز علم نافع توصیه شده، بخصوص که جامعه اسلامی با مشکلاتی مواجه می باشد لازم است هسته های علمی در ادارات و سازمان ها شکل گرفته و پژوهش ها درجهت شناسایی درست و رفع. لذا مشکلات موجود بوده و امور را براساس ان برنامه ریزی و راهبری کنند. همچنین ضرورت دارد پژوهش های دانشگاه ها به سمت نیازهای ضروری کشور و اولویت ها سوق پیدا کند، تا هم کیفیت ارتقا یافته وهم از مشکلات کاسته شود.

علم و پژوهش در گام دوم انقلاب

این رستخیز علمی که پس از انقلاب ایجاد شده، بایستی با جهاد علمی نظام اسلامی بسرعت از مشکلات داخلی رها شده، و رشد شتابان یافته و درتراز جهانی به عنوان قطب برتر جهانی قرار گیرد.

پژوهش حوادث پائیز 1401

ضرورت دارد پژوهش علمی در خصوص ریشه های حوادث اخیر و روش ها و شیوه های دشمنان خارجی و نااهلان داخلی صورت گرفته و برای خنثی اثرات تخریب روانی برخی ازمردمی باور کرده اند، بکارگیری شود، تا شبهات رفع شده و مردم بصورت یکپارچه همگارم با انقلاب باشند.

نمازجمعه پژوهش محور

با توجه رشد علم و دانش آحاد جامعه و لزوم شناخت کالبد شکافانه مسائل ملی و جهانی، ضرورت دارد نمازجمعه هایی که بایستی پذیرای مردم مسلمان باشند، نیز برای حضور پرشورتر مردم و تاثیرگذاری بیشتر بر شهر، تحقیقات علمی در خصوص نمازجمعه و پرشورتر شدن و روش های آن صورت گرفته، و براساس سندراهبردی پیاده سازی شود. نماز جمعه ها به عنوان قلب فرهنگی شهرها بوده، بایستی با پیشتازی در پژوهش محوری، قطب فرهنگی شهر در گام دوم انقلاب بوده و نقش آنان ارتقا خواهند یافت!

زمینه سازی ظهور درگام دوم انقلاب

 امروز ما وارث ثمره حکومت اسلامی صدر اسلام هستیم و این توفیق برای ما هست که هم حکومت اسلامی را صیانت کرده و هم به جهان معرفی کرده و هم برای ظهور تلاش کنیم و جز منتظران عملی باشیم. تکلیف و راهبرد شیعه در عصر غیبت، زمینه سازی برای ظهور و فراهم سازی زمینه پذیرش امام زمان و نیز زیر ساخت های جامعه هم فراهم باشد امروز وظیفه ما درگام دوم انقلاب اسلامی این است که ظهور را نزدیک و زمینه حکومت جهانی حضرت بقیه الله الاعظم (عج) را محقق کنیم.

| سید جواد هاشمی فشارکی

فاش نیوزتبیینجهادپدافندیپژوهش

http://fashnews.ir/fa/news-details/96317/%D8%B4%D8%B1%D8%AD%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%AC%D9%87%D8%A7%D8%AF-%D8%AA%D8%A8%DB%8C%DB%8C%D9%86-%D9%88-%D9%BE%DA%98%D9%88%D9%87%D8%B4-%D8%AF%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D9%88%D9%85-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8/

*************************** 

 

دیگر یاددشتهای منتشر شده در رسانه های مختلف    ( روی عنوان بزنید صفحه آن باز شده و می توانید متن انرا مطالعه بفرمایید )

 https://javadfesharaki.blog.ir/page/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1%D8%B4%D8%AF%D9%87%202

و ادامه آن در :

https://javadfesharaki.blog.ir/page/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1%D8%B4%D8%AF%D9%87

 

موافقین ۰ مخالفین ۰۰۱/۰۹/۳۰