***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

منتشر شده در ایثار پرس : گروه : آخرین اخبار / صفحه اول / ویژه / شناسه : 12627 /26 آذر 1401 - 15:37

http://www.isarpress.ir/?p=12627

زیباسازی های مسرفانه شهرداری تهران

دراین نوشتار برنامه زیباسازی ایجاد ابنمای شهرداری تهران مورد نقد قرار گرفته است .

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

از سوی شهرداری منطقه 13 چند ماهی است که میدان شهیدان رحیمی ( چایچی سابق ) در حال بازسازی تحت عنوان ایجاد ابنما می باشد .

در خصوص اجرای ابنما توسط شهرداری منطقه 13 نقدهای زیر مطرح می باشد :

درحالیکه محله مشکلات زیادی در بهسازی معابر و مکانهای سلطهای زباله و .... غیره دارد ، این کار در اولویت نبوده است .

هنوز عمر ابنمای قبلی تمام نشده بود ، و این اقدام شهرداری در این شرایط اقتصادی ضرورت نداشته است و بنوعی اتلاف منابع بوده و طرحهای اسراف گونه تلقی میشود .

شهرداری حدود یکی دوسال پیش دور ابنمای قبلی را نرده کشید ولی در طرح فعلی چنین چیزی پیش بینی نشده ، که یکی از این دو اقدام ( قبلی ) غلط بوده و یا ( فعلی ) غلط می باشد .  

ابنمای قبلی ( که اب نما در وسط میدان بود) با مشکلات نگهداری مواجه بود و تکرار ابنما آنهم بصورت پنچ قسمت با مشکلات بیشتری مواجه می باشد .

درحالیکه چند سال است که نام این میدان به شهیدان رحیمی تغییر پیدا کرده ، متاسفانه نماد و اثار از شهدای رحیمی در میدان وجود نداشته و در طرح فعلی پیش بینی نشده است . ظاهرا مدیران شهری فقط بلدند به منزل خانواده شهدا رفته و عکس بگیرند ولی در ترویج یاد و سیره شهدا غافلند .

چند سال گذشته نیز برای سایر میدانهای منطقه  چنین هزینه های مسرفانه ای صورت گرفته و طبق جدول موجود در سامانه منطقه 13 ظاهرا قرار است در تمامی میادین و بوستانهای منطقه چنین اسراف هایی صورت گیرد .

عجیب تر اینکه حدود ده دوازده سال پیش ، همین کارها را در میدان آشتیانی و....کردند و چند ماه بعد کاملا انرا تخریب کردند ، و بزرگراه شهید باقری از ان عبور کرد و یا در تعریض خیابان مقابل تره بار پیروزی نیمی از آن جمع اوری شد .

پیوست : محله تهران ‌نو در شرق تهران و در منطقه ی ۱۳ شهرداری قرارداشته و از غرب به منطقه‌ی نیرو‌هوایی، از شرق به پارک جنگلی سرخه‌حصار، از شمال به تهرانپارس و از جنوب به خیابان پیروزی محدود میشود . محله تهران ‌نو از نظر هندسه ی خیابان کشی بصورت شبکه شطرنجی شکل می باشد و دارای پنج میدان اصلی به نام‌های فلکه لوزی، میدان امامت، میدان شهید رحیمی ( چایچی )، میدان آشتیانی و فلکه اطلاعات می باشد .

دیگر یاددشتهای منتشر شده در رسانه های مختلف    ( روی عنوان بزنید صفحه آن باز شده و می توانید متن انرا مطالعه بفرمایید )

ادامه در : 

 https://javadfesharaki.blog.ir/page/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1%D8%B4%D8%AF%D9%87%202

و ادامه آن در :

https://javadfesharaki.blog.ir/page/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1%D8%B4%D8%AF%D9%87