***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

منتشر شده در ایثار پرس / گروه : آخرین اخبار / صفحه اول / ویژهپ

  • شناسه : 13605
  • 23 فروردین 1402 - 11:41

http://www.isarpress.ir/?p=13605

منتشر شده در پایگاه 598  /  کد خبر: ۵۲۳۶۲۲

زمان انتشار: ۱۱:۲۲     ۲۴ فروردین ۱۴۰۲

صفحه نخست  سیاسی

598.ir/002CDW

بی هنری هنرمندان بی تعهد

و هنرمندی در رفع غیر قانونی سوءپیشینه جرمشان

در ان نوشتار بطور اجمال به اغتشاشات 1401 و نقش برخی هنرمندان در آن و فرصت طلبی در رفع سو پیشینه شان بیان شده است .

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

یکی از مظلومیت های نظام جمهوری اسلامی در این است ، که خدمات گسترده و دستاوردهای چند برابری نسبت به پیش از انقلاب برای کشور بهمراه آورده است ، لکن در فتنه های 1378 ، 1388 ، 1396 و 1398 ، کسانی که طبق نقشه های دشمنان خارجی رفتار کردند و اشوب و اغتشاشات را برپاکرده و یا دامن زده و یا میدان داری کرده اند ، با گردن کلفتی در جامعه طلبکارانه فعالند و عجیب اینکه از امکانات کشور بیش از بقیه برخودار بوده و خود باعث مشکلات شده اند ولی جای متهم و مدعی را برعکس میکنند . از جمله حوادث تلخ مظلومیت در اغتشاشات 1401 بود ، که هنرمندان و ورزشکارن نقش سنگینی در همسویی با دشمنان و اغتشاش گران داشتند و متاسفانه :

درخبرها امده که : مدیرکل دفتر نظارت بر مراکز، مشاغل و مجامع سازمان سینمایی: پرونده همه هنرمندان درگیر در ماجراهای ۱۴۰۱، بدون درج سوءپیشینه پاک شد . ( خبرگزاری دانشجو ، 15 فروردین 1402 )

برخی از هنرمندان کسانی هستند که بیشترین امکانات و فرصتهای نظام در اختیارشان بوده ، بیشترین بهره مادی را داشته اند ، و در شرایطی که بایستی در راستای تعالی هنر و تعالی فرهنگ جامعه باشند ، در بی تعهدی با گفتارهای نادرست خود ف رفتارهای ناسالم خود ، پوشش های زننده شان و ....  و ایجاد اثار ضعیف و متفاوت با فرهنگ غنی اسلامی ، بیشترین تخریب فرهنگی را بهمراه داشته اند ، همچنین از انجا که بایستی در بحرانها ، مدد رسان مدیریت کشور در رفع بحران باشند ، بیشترین ضربه را در بحرانهای فتنه دشمنان داشته اند .

  1. تعداد زیادی از هنرمندان در اغتشاشات 1401 ، با موضع گیریهای غلط و انتشار دروغ و تحریک مردم ، مرتکب جرم شده اند .
  2. در دادگاه صالحه رسیدگی و محکوم شدند .
  3. رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات متهمان و محکومان را داشتند : در پی پیشنهاد رئیس قوه قضاییه به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مبنی بر موافقت با عفو و تخفیف مجازات جمع قابل توجهی از متهمان و محکومان حوادث اخیر و همچنین محکومان دادگاههای عمومی و انقلاب و سازمان قضایی نیروهای مسلح، رهبر انقلاب اسلامی با این پیشنهاد موافقت کردند. ( سایت رهبر انقلاب ، 16 بهمن 1401 )
  4. براساس حکم عفو عمومی رهبری ، هنرمندان محکوم و متهم صرفا بایستی مشمول عفو ویا تخفیف مجازات می شدند ، ولاغیر و اضافه بر آن غیر قانونی و غیر مجاز می باشد .
  5. در حالیکه حکم رهبری برای عفو ویا تخفیف مجازات بوده است ، لکن برخی مدیران نا اهل که احتمالا تعاملات با هنرمندان مجرم و متهم داشته اند ؛ با سو استفاده از عفو رهبری مبنی بر مجازات ، انرا به  پاک شدن سو سابقه مجرمان تعمیم داده و انان را به نقطه اول برگرداندند.
  6. هنرمندان استحاله شده بی تعهدی که از هنر فاخر و تعالی بخش بی بهره اند ، هنرمندانه در رفع غیر قانونی سوءپیشینه جرمشان اقدام کرده اند ، که دور زدن اجرای مر قانون با تخلف در سو استفاده از عفو مجازات رهبری و رانت قضایی تلقی میشود و هنری بسیار نکوهیده و محکوم می باشد .
  7. با توجه به سابقه منفی آنان در فتنه 88 و نیز در حمایت از مفسدان سیاسی و امنیتی ، جری تر شدن انان و باز شدن فضا دوباره برای جولان انها و  باز این چرخه سو رفتارشان ادامه پیدا کند .
  8. لازم است از طریق دیوان عدالت اداری نسبت به ابطال فوری این مصوبه غیر قانونی توسط دادستانی محترم که توسط اداره کل دفتر نظارت بر مراکز، مشاغل و مجامع سازمان سینمایی پیگیری شده ، صورت پذیرد .

********************************************* 

دیگر یادداشتهای منتشر شده در رسانه های مختلف 

   ( چنانچه روی عنوان بزنید ، صفحه آن باز شده و می توانید متن کامل انرا مطالعه بفرمایید )

 https://javadfesharaki.blog.ir/page/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1%D8%B4%D8%AF%D9%87%202

و ادامه آن در :

https://javadfesharaki.blog.ir/page/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1%D8%B4%D8%AF%D9%87