***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

منتشر شده در ایثار پرس : گروه : آخرین اخبار / صفحه اول / شناسه : 12638 / 27 آذر 1401 - 5:53

http://www.isarpress.ir/?p=12638

اداره مالیات شرق تهران نیاز به تجدید حیات و یا شوک احیا دارد !

در این نوشتار برخی از وظایف اداره مالیات و اشکالت موجود بیان شده ودر انتها پیشنهاد ارایه شده است .

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

سازمان امور مالیاتی کشور یکی از مراکز زیر مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی است.  از جمله وظایف مهم آن  اصلاح و دگرگونی نظام مالیاتی و طراحی، اجرا و بهسازی نظام جامع مالیاتی ایران و ایجاد شبکه اطلاعاتی فراگیر مکانیزه و استفاده از روش‌های نوین و ابزارهای پیشرفته برای تحقق درآمدهای مالیاتی است . و قدمت  آن به دوران مادها وهخامنشان رسیده و با پیروزی انقلاب مشروطه در سال ۱۲۸۵ اولین کابینه قانونی تشکیل و نخستین وزیر مالیه مشغول بکار شده است .

بیش از دو دهه است که در اداره مالیات شرق تهران پرونده مالیاتی دارم، و هرسال اظهار نامه مالیاتی داده و حدودا دو سال یکبار جهت تمدید پروانه نظام مهندسی و پروانه کارشناسی قضایی برای مفاصا حساب بدان مراجعه می کنم.

اشکالات براساس مشاهده عینی : علیرغم سامانه ای شدن باید بازهم حضوری آمده و برای هر مفاصاحساب حدودا حداقل سه چهار بار باید مراجعه حضوری کرد تا کار به نتیجه برسد و انهم با بیان اینکه سرمان شلوغه ولی با شما تماس میگیرم . ولی اغلب تماسی هم گرفته نمیشود و باز باید مراجعه کرد تا بلاخره لطف کرده و پرونده مان را رسیددگی کنند .

هر دو سه سال ممیز جدیدی می اید و با تهیر به درخواستم نگاه کرده و با چندین سوال سرخط میشود که چه باید بکند . گاهی دوپرونده برایم تشکیل میدهند ، گاهی دوتا را ادغام میکنند ، گاهی پرونده نیست و در قسمت دیگری هست و هکذا .

هربار باید از اداره ای درخواست کننده نامه بیاوریم تا رسیدگی کرده و مفاصا بدهند . قبلا نامه را ثبت دبیرخانه میکردند و قابل پیگری بود ، ولی اخیر خود ممیز مالیاتی میگیرد و بدون ثبت کردن به دیوار پیشخوان میزند تا در فرصتی که می یابد ، رسیدگی کند . سال ذکر شده در مفاصاحساب هم معمولا مربوط دوسال قبل ذکر میشود . سال جاری که در آن قرار داریم بکنار ، ولی در ذیل نامه مفاصا سال قبل را می نویسند در حال رسیدگی ! در انتهای ان نیز قید شده فقط برای فلان اداره صادر شده و برای جای دیگر معتبر نیست ! درحالیکه اکثر ادارات نامه هایشان ماشینی و پرینت میشود ، ولی مفاصا در برگه چاپ شده و بصورت دستی پر میشود و در انتها نیز از نسخه دوم رسید میگیرند که تحویل خودتان شده است ، ونه دیگری .....

ایا نمیشود نامه ها،گزارش عملکرد و... سامانه ای وجوابیه مفاصا نیز بصورت سامانه ای به مبدا برود.؟ حتی ایا نمیشود مبلغ مالیات متعلقه از حساب فرد برداشت شود و.....واساسا مراجعات به صفر برسد؟ یا میشود اما تدبیر تحولگرا لازم است ! اداره کل امور مالیاتی شرق تهران نیاز به تجدید حیات و یا شوک احیا دارد !

پیشنهاد : لازم است نمایندگان محترم مجلس از وزیر اقتصاد در زمان رای اعتماد به وی از ایشان برنامه عملی و زمان بندی شده در خصوص این وظیفه مقرره در قانون را طلب نمایند : "اصلاح و دگرگونی نظام مالیاتی و طراحی، اجرا و بهسازی نظام جامع مالیاتی ایران و ایجاد شبکه اطلاعاتی فراگیر مکانیزه و استفاده از روش‌های نوین و ابزارهای پیشرفته برای تحقق درآمدهای مالیاتی است ."

دیگر یاددشتهای منتشر شده در رسانه های مختلف    ( روی عنوان بزنید صفحه آن باز شده و می توانید متن انرا مطالعه بفرمایید )

ادامه در : 

 https://javadfesharaki.blog.ir/page/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1%D8%B4%D8%AF%D9%87%202

و ادامه آن در :

https://javadfesharaki.blog.ir/page/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1%D8%B4%D8%AF%D9%87