***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی - 26 اذر 1401

منتشر شده در ایثار پرس : گروه : آخرین اخبار / صفحه اول / ویژه /پ/شناسه : 12223/26 آبان 1401 - 19:10

http://www.isarpress.ir/?p=12223

جام جهانی ، فرصتها و تهدیدها

در این نوشتار چکیده ای از جام جهانی فوتبال و فرصتها و تهدیدات آن بیان شده و سپس هشدارها و تدابیرلازم پیشنهاد شده است .

*

یک دهه بعد از پایان جنگ جهانی ، جام جهانی فوتبال ، با اهدافی خاص شکل گرفت و هر چهار سال یکبار برگزار گردیده است . بیست و دومین دوره آن در  سال 1401 ( ۲۰۲۲ م) با حضور 32 تیم‌ ملی از کشورهای عضو فیفا در تاریخ ۲۹ آبان الی ۲۷ آذر ۱۴۰۱درکشور قطر برگزار خواهد شد .

اجتماع مردمی از سراسر کره زمین ، و پوشش انبوه رسانه ای آنرا به یک رویداد بزرگ جهانی مبدل کرده است و اوقات زیادی از مردم دنیا را به خود مصروف کرده و بسیاری را نیز به شادی خیابانی و .... می کشاند .

عوارض جام جهانی

وقوع حوادث تلخ جنگ و کشتار دردنیا که عمدتا توسط کشورهای غربی و یا دیکتاتورهای مورد حمایت آنان و بخصوص رژیم صهیونیستی وجود دارد و با ایجاد هیجان و نشاط کاذب برای پرت کردن حواس مردم از توجه مظلومیت مردم دنیا را بهمراه می آورد .

این رویداد منافع اقتصادی فراوانی با درآمدهای هنگفت با فروش بلیط مسابقات ، هتل ها ،کالاها و وسایل و غیره برای برخی کشورها فراهم می سازد .

شاید برخی تصور کنند که جام جهانی، رقابت هویت و فرهنگ‌ها است ، لکن رقابت معمولا در شرایط یکسان برای همه ذی نفعان بایستی باشد ولی عملا در سیطره برخی کشورها است .

فضای کلی این مسابقات جهانی در سیطره کشورهای سلطه گر بوده و بعنوان ابزار فرهنگ سازی کشورهای جهان توسط سلطه گران عمل کرده و منشا ترویج مد و فرهنگ غربی برجهان صورت میگیرد .

ورزشکاران کشورهای دیگر توسط غربیها جذب شده و برای نفوذ بیشتر فرهنگی بر کشورهای هدف صورت می گیرد .

درحالیکه ورزش عمومی مورد نیاز احاد مردم است ، لکن تمرکز بسیاری ازکشورها  بر ورزش قهرمانی قرار گرفته و هزینه های بسیار زیادی را نسبت به ورزش همگانی برکشورها تحمیل میکند و بعبارتی آنرا به حاشیه برده است .

جام جهانی را دوری از جنگ و دوستی بزرگ جهانی ، و جشن جهانی باهم بودن مردم جهان را القا میکند، در حالیکه عمدتا مبنای جام جهانی براساس منافع سلطه گران در سیاستهای جهانی سازی می باشد .     

جام جهانی و المپیک بدنبال استیلای فرهنگ غربی و تخریب فرهنگ های بومی و ایجاد جریان واحد فرهنگی توسط مدعیان دهکده جهانی برای سلطه برکشورهای جهان هستند

در حالیکه ادعا میشود ، ورزش بدور از سیاست میشود ، فیفا با حمایت از اوکراین ، تیم ملی فوتبال روسیه را به خاطر حمله روسیه به اوکراین از پلی آف جام جهانی 1401 کنار گذاشت . دبیر شورای امنیت روسیه نیز  در اظهار نظری جنجالی گفت: امسال جام جهانی وجود نخواهد داشت. روس‌ها تهدید کردند که به خاطر حضور نداشتن تیم ملی فوتبال این کشور در جام جهانی اجازه برگزاری این رقابت را نخواهند داد و به نظر می رسد که اتفاقات تلخی قرار است رخ دهد.

مسابقات ایران

مسابقات کشورمان در جام جهانی در تاریخهای زیر برگزار خواهد شد :

۳۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۰/ انگلیس - ایران، ورزشگاه بین‌المللی خلیفه الریان

۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۰/ ولز - ایران، ورزشگاه احمد بن علی

۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰/ ایران - آمریکا، ورزشگاه الثمامه طرح: محمود عارفی قوچانی

هشدار

سابقه بازیهای فوتبال و .... در کشورمان در گذشته مبین آن است که بسیاری از مردم ابراز شادی کرده ، ولی برخی با رفتارهای دون شان جامعه اسلامی ، ناهنجاری های ضد فرهنگی را رقم می زدند و در این جام جهانی احتمال برنامه ریزی دشمنان و تلاشهای آشوب گران در برخی شهرها را خواهیم بود و لازم است تدابیر لازم برای حرکتهای فرصت طلبان در اغتشاشات داخل شهرها صورت گیرد . 

تدابیر

اینکه وزیر ارشاد اعلام کردند قرارگاهی فرهنگی در محل رایزنی جمهوری اسلامی در کشور قطر دایر خواهد شد (ایلنا ، ۱۴۰۱/۰۸/۱۶) و اینکه بررسی پیوست فرهنگی جام جهانی در دستور کار کمیسیون‌های تخصصی مجلس صورت گرفته است ( ایسنا ، ۱۴ آبان ۱۴۰۱ ) خبرهای خوبی است ، لکن نحوه عملکرد نهادهای مسول در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی برای حضور در جام جهانی مشخص و اعلام نشده است .

ثانیا بایستی تدابیر لازم درابعاد دیگر این رویداد از قبیل مسایل امنیتی ، اقتصادی ، انتقال الودگی  و بیماری های جدید و .... نیز مورد توجه نهادهای مربوطه قرار گیرد .

سخن پایانی

تبلیغات تلویزیونی و بنری در سطح شهر و دامن زدن بیش از حد به جام جهانی فوتبال ، ضرورت نداشته و بعکس سبب التهاب بیش از حد میشود ، در حالیکه فقط اطلاع رسانی معمولی کفایت میکند .

جام جهانی، تقابل هویت و فرهنگ‌ها است ، ضمن توجه ملاحظات فرهنگی ، یک فرصتی است برای تعاملات تمدنی و معرفی تمدن نوین اسلامی به جهان که بایستی از آن بهره مند شد.

با توجه به احتمال پیامدهای ضد امنیت ملی در مکان برگزاری مسابقات قطر و همچنین احتمال آشوبهای خیابانی توسط اغتشاشگران در بعد برگزاری مسابقات در داخل کشور ، لازم است تدابیر لازم از هماکنون صورت گیرد .

***********************************************

***********************************************

دیگر یاددشتهای منتشر شده در رسانه های مختلف 

 

   

ادامه در : 

 https://javadfesharaki.blog.ir/page/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1%D8%B4%D8%AF%D9%87%202

و ادامه آن در :

https://javadfesharaki.blog.ir/page/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1%D8%B4%D8%AF%D9%87