***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

منتشر شده در ایثار پرس : گروه : آخرین اخبار / صفحه اول / ویژه / شناسه : 12086 /19 آبان 1401 - 6:29

http://www.isarpress.ir/?p=12086

مغفرت نامه رانندگی با خودرو بدرگاه الهی

در این نوشتار خطاها و یا گناهانی که در هنگام رانندگی از برخی رانندگان سر می زند ، تبیین شده است . مواردی که مصداق ضد اخلاق رانندگی بوده و با اصلاح رفتارمان سبب ارتقای آن خواهد گشت .

در تصمیم در استفاده از خودرو

خدایا مرا ببخش به سبب :

  • اینکه در مسیر کوتاه می توانستم پیاده بروم و نرفتم و باخودروی شخصی ام رفتم .
  • اینکه میتوانستم از خودروی عمومی استفاده کنم و و باخودرو ی شخصی ام رفتم .
  • اینکه بی جهت از خودرو استفاده کردم
  • اینکه برای کار خلاف از خودرو استفاده کردم
  • از سوختهای نابجایی که مصرف کرده و سبب الودگی شده ام که ضرورت استفاده از خودروی شخصی نداشته .
  • واینکه .....

تضیع حقوق دیگران در هنگام رانندگی خودرو

خدایا مرا ببخش به سبب :

  • از اینکه بی جا بارها بوق زدم و تولید آلودگی صوتی کردم
  • صدای نابجای خودرو ام که سبب مشکلات عصبی دیگران شده
  • سرعت نابجایی که سبب خطر شده
  • عدم رعایت به تابلوهای راهنمایی که تخلف کرده ام
  • عبور از چراغ قرمزی که سبب مشکل برای طرف مقابل شده
  • از حادثه های غیر مستقیمی که ناشی از تعدی از مقررات بر دیگران بوجود اورده ام وحتی خود نیز متوجه نشده ام
  • در استفاده نابجا از نور بالا درشب که سبب مشکل برای خودروهای مقابل شده
  • از اینکه در هنگام تصادف با دیگری به کنار نرفته وسبب ترافیک شده ام
  • سبب خط افتادگی به خودروی دیگری شدم و بی توجه رفتم
  • عبور از شانه جاده و ایجاد خاک برای دیگران داشتم
  • بی احتیاط وارد چهارراه شدم و خودروی مقابان ترمز ناگهانی زد و ترسید
  • بیکباره به سمت چپ پیچیدم و سبب شد ، خودروی مجاور با حادثه مواجه شود
  • بیکباره به سمت راست پیچیدم و سبب شد ، موتورسوار مجاور با حادثه مواجه شود
  • عدم مراعات دست اندازها که سبب خسارت به خودروی خود شده ام
  • عدم استفاده همراهانم از کمربند ایمنی و ایجاد حادثه برای انان
  • عدم مراعات خودروی قرضی دیگری بعنوان یک امانت دستم بوده
  • غش در معامله خودرو داشته ام
  • دادن خودرو به افراد فاقد صلاحیت
  • ازاینکه درمیسرم میتوانستم اشخاصی را سوار کنم و نکردم
  • در هنگام اب گرفتگی سرعتم را کاهش نداده و سبب اب پاشیدن به عابر کناری شد.
  • زباله و ته سیگار و... از خودرو بداخل خیابان و بیابان انداختم.
  • در بروز رفتارهای پرخاشگرانه مانند تعقیب و گریز داشته ام
  •  در اقدامات شدید مثل ترمز، شتاب گیری و تغییر جهت سریع داشته ام
  • اخمهایی که برهمسفران نشان داده ام
  • به حیوان در حال عبورازخیابان و جاده اسیب رساندم
  • در نشاندن سگ در خودرویی که برای انسان است و سبب نمایش فرهنگ غربی ( اعوذ بالله ) در جامعه اسلامی و نیزانتقال نجاست شده ام
  • چسباندن چیزی به پلاک  خودرو که دوربین نبیند، برای فرار از اجرای مقررات
  • حادثه ای که سبب فوت و یا جرح شده ولو اینکه دیه ان از بیمه ام پرداخت شده لکن سبب مشکلاتی برای ان فرد و یا خانواده اش بوجود اورده
  • ازاینکه تضییع حقوق دیگران شده ام و خود بدان اگاه نیستم

در هنگام رانندگی خودرو

خدایا مرا ببخش به سبب :

  • استفاده از خودروهای لوکسی که سبب خودنمایی و تفاخر شده
  • از عدم رعایت ادب و اخلاق و پوشش اسلامی در هنگام رانندگی خودرو
  • هنگام رانندگی با تلفن همراه صحبت نموده ام
  • هنگام رانندگی با مشغول خوردن بوده ام
  • درحال خواب الودگی رانندگی کرده و احتمال خطر را برای خود ودیگران بوجود آورده ام
  • حتی تخلفاتی که کسی ندیده و من انجام داده ام
  • از اینکه گاهی مغرورم کرد، گاهی با فخر فروختم، گاهی ترا فراموش کردم
  • از اینکه شکر این نعمت داشتن خودرو را بجا نیاوردم
  • از اینکه در هنگام رانندگی خودرو مشکل .... را بوجود آوردم

در هنگام توقف موقت خودرو

خدایا مرا ببخش به سبب :

  • توقفهای نابجایی که سبب اتلاف وقت دیگران شده
  • جلوی خط عابر توقف کردم و مزاحم تردد عابرین شدم
  • جلوی پل پیاده توقف کردم و مانع عبور افراد از روی پل شدم
  • جلوی پل توقف کردم و سبب اتلاف وقت دیگران شدم
  • جلوی خودرو دیگران توقف کرده و سبب اتلاف وقت انان شدم
  • جلوی سطل زباله شهری توقف کردم و مانع تخلیه زباله ها توسط خودروی زباله شدم.
  • در توقف در کنار بزرگراههای که سبب اذیت رانندگان در تردد شده
  • بی احتیاط از پارک بیرون امدم، وخودروی عبور ترمز ناگهانی گرفت و ترسان شد
  • بدون کسب رضایت در توقفگاه اختصاصی دیگری پارک کردم.
  • حق پارکینگ عمومی را پرداخت نکرده
  • از اینکه در هنگام توقف خودرو مشکل .... را بوجود آوردم

در تعمیر و نگهداری خودرو

خدایا مرا ببخش به سبب :

  • در عدم تنظیم موتور خودرو که سبب مشکل الودگی شده ام
  • در عدم تنظیم موتور خودرو که احتمال خطر را افزایش داده بودم
  • روی اسفالت و...  روغن ریخته ام و خسارت واردت کردم
  • و قصور دیگری که سبب .... شد

رانندگان خاص

خدایا مرا ببخش به سبب :

  • اینکه با خودروی دولتی یا شرکت که کار شخصی انجام داده و یا خسارت وارد کرده ام
  • راننده اتوبوس شهری بوده ام ودرست عمل نکرده ام
  • راننده جاده ای بودم و حقوق مسافران را رعایت نکرده وگاه نیز جفا کرده ام
  • راننده کامیون و وانت بوده ام وبه بار دیگران اسیب رسانده ام.
  • زباله در جای غیر مجاز تخلیه کرده ام
  • رانندگی درحال مصرف مواد مخدر، یا مستی ( اعوذ بالله ) ، یا داروهای خواب آور داشته ام .
  • و از اینکه .....

سخن پایانی

بد وبالیست از اینکه در هنگام رانندگی به کسانی که آسیب ( مادی ، جسمی و یا روحی ) رسانده و دین شان برگردنم هست ، و همچنان باقی خواهد ماند . از همه سخت تر اینکه تو غفوری و به رحمانیتت می بخشی ، ان حقوق تضییع شده مردم را که دسترسی ندارم و برگردنم مانده را نمی دانم چکنم .

فرهنگ رانندگی بخشی از فرهنگ عمومی جامعه می باشد ، و ما که متکی به فرهنگ غنی اسلامی هستیم، که اخلاق مدار است فرهنگ رانندگی مان با کمی اصلاح و ارتقا میتواند و باید الگوی جهان قرار گیرد ، لذا همه به یکدیگر کمک کنیم تا فرهنگ رانندگی مان ارتقا یافته و به سطح مطلوب دست یابد .

***********************************************

دیگر یاددشتهای منتشر شده در رسانه های مختلف 

در صورت تمایل به مطالعه ؛ روی آن بزنید ؛ وارد میشوید و می توانید مشاهده کنید : 

**************************

ادامه در : 

 https://javadfesharaki.blog.ir/page/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1%D8%B4%D8%AF%D9%87%202

و ادامه آن در :

https://javadfesharaki.blog.ir/page/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1%D8%B4%D8%AF%D9%87