***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

در این نوشتار گوشه ای از مشاهدات میدانی از دانشکده معماری دانشگاه شهید بهشتی تشریح شده است .

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

امروز بمناسبت روز شهید مراسمی داشتیم و موضوع بیان شده بنده با توجه به نه دانشجوی معماری  شهید دانشگاه شهید بهشتی و دو دانشگاه دیگر « رسالت معماران در تداوم راه شهدای معماری » بود .

https://javadfesharaki.blog.ir/1401/12/23/%D9%85%20%D8%B4

بعد از آن ،  جلسه دیگری در دفتر د. ص یکی از اساتید با سابقه دانشکده معماری دانشگاه شهید بهشتی داشته و بعد از سی سال فارغ التحصیلی از دانشکده با انبوه خاطرات شیرین همکلاسی های ورودی 1365 معماری و خاطرات تلخ مدیریت دانشکده و برخی از اساتید آن ، در عصر روز 22 اسفند 1401 بدانجا مراجعه کردم . در ابتدای ورودی در سرسرای ان با صحنه ای از دانشجویان دختر بی حجاب که با پسران در حال گپ و خنده مستانه بودند ، مواجه شدم که فکر کردم در یک دانشکده غربی وارد شده ام، اما در و دیوار آن اشنا بود . وهنوز تابلوی تالار شهید دلبری بر سردر آن ، دلبری میکرد . داخل راهروی اصلی دانشکده که خلوت بود ، شدم ، نمازخانه به انجمن اسلامی تبدیل شده بود ، دربش باز بود یک دختر دانشجوی بی حجاب در داخل انجمن اسلامی! نشسته و مشغول ارایش صورت خود بود . و یک پسر گیسو بلند هم که از پنجره شیشه ای آن دیده میشد در سمت چپ مشغول گپ و گفت با آن دختر در همان وضع بود . یک لحظه میکوب شدم که لابد اینجا انجمن اقلیتهای دینی است ولی نه تابلوی بسیار زیبای آن گویای واقعیت تلخی بود ، انجمن اسلامی دانشکده معماری  دانشگاه شهید بهشتی ! ، البته اقلیت های از این تشکلهای وابسته به گروهکهای به اصطلاح مسلمان خیلی بهتر و خیلی مقید به اداب و قوانین هستند و بسیار محترم ومورد اکرام . یک تصویر گرفتم و جلوتر رفتم ، دیدم دونفرشان امده و داشتند به یکدیگر میگفتند که به حراست زنگ بزنند . نمیدانستند که اگر حراست بیاید ابتدا باید حراست را اخراج کرده و بعد سراغ تنبیه انضباطی خودشان رفت . به سمت دفتر دانشکده رفتم که محل جلسه را سوال کنم ، دیدم دیگر دانشجویان را خبر کرده و 15 نفری طلبکارانه به دفتر امده بودند و ....

خدمت دکتر ص جلسه داشتیم داخل رفتم و بعد از گپ و گفت  ، وقتی موضوع مشاهدات خویش را عرض کردم ، ایشان با لبخند همیشگی شان گفتند این نتیجه زن زندگی ازادی است ولی وقتی گلایه کردم ، گفتند بعد از ابتدای سال نو برنامه ای برای اصلا امور هست ، عرض کردم اولا تخلف اشکار هست و ثانیا وقتی بیماری به موضوع درمان نشود ، مذمن شده و با جراحی هم به سختی بهبود پیدا میکند . و البته از دیدگاه جانبدارانه تلویحی وی در قبل جلسات در هنگام اغتشاشات پاییز 1401 اشنا بودم . کمی بعد هیات علمی دیگر دانشکده ، اقای دکترشریف زادگان که رد می شدند ، امدند و گپ وگفتی با افراد حاضر صورت گرفت ، وی ابتدا توهین به سواد رییس جمهور کرد و از وزرا بد گفت و بعد از برجام پرخسارات بعنوان یک افتخاردولت سابق تعریف کرد ، وقتی عرض کردم چه دستاوردی بجز خسارت و وعده های پوچ داشته ، دستاوردی را بیان نکردند و رفتند و دانستم که با چنین هیات علمی هایی ، بایستی وضع دانشجویان چنین باشد .

براساس ماده 5 اساسنامه انجمن اسلامی چنین است : «اصول حاکم بر تشکیلات: 1- رعایت کلیه قوانین و احکام اسلامی 2- اعتقاد و پیروی از راه درخشان امامت و ولایت فقیه در راستای اعتلای اسلام ناب محمدی (ص) و خط حضرت امام خمینی (ره) 3- التزام به رعایت اخلاق و روابط اسلامی 4- رعایت امر به معروف و نهی از منکر با توجه به مراتب آن 5- توجه به اصل مشورت و شورا در تصمیم‌گیری‌ها منطبق با حدود و موازین شرعی و اجتناب از خود محوری و تصمیم‌گیری‌های فردی 6- حفظ یکپارچگی و وحدت درونی 7- رعایت نظم و انضباط در امور 8- التزام به اجرای تصمیمات و برنامه‌های انجمن. تبصره : اتخاذ تصمیمات در انجمن، باید در راستای اسلام و همسو با خط ولایت فقیه،‌ که خط اصیل اسلام ناب محمدی (ص) است، باشد .

دانشکده ای که 9 دانشجوی ان به شهادت رسیده اند و چند تصویر از شهدا در ان نصب است و دگر هیچ ، بسیار تاسف بار است . دانشکده های معماری که در سه دهه اخیر بوجود آمده اند ، از برکت چنین شهدایی برخوردار نبوده و وضعیت فرهنگی ای نگران کننده ای دارند .

9 نفر از دانشجویان دانشکده معماری دانشگاه شهید بهشتی ، بجهت دفاع از کشور و برقراری امنیت ، درس و دانشگاه را رها کرده و عازم جبهه ها شدند و به شهادت رسیدند ، شهید حسن اثنی‌عشری نایینی ، شهید غلامرضا  امین ، شهید حسین دلبری ، شهید مهدی علی بیگلو ، شهید محمد حسین قره داغی ، شهید فرهاد محرابیان ، شهید حمود محسنی تکلو ، شهید سید احمدرضا محسنیان وشهید کوروش هلیسایی بوده اند که بالاترین درجه تحصیلی را گرفته و با مدال شهادت فارغ التحصیل شدند .

لازم است ضمن تذکر جدی به رییس دانشگاهها و دانشکده ها در خصوص رعایت ضوابط دانشجویی ، لااقل این کانون های محفلی و مفسده انگیز تعطیل شود و از تاثیرات مخرب ان جلوگیری شود .

***********   پایان   ************

********************************************** 

*************************** 

دیگر یاددشتهای منتشر شده در رسانه های مختلف    ( روی عنوان بزنید صفحه آن باز شده و می توانید متن انرا مطالعه بفرمایید )

 https://javadfesharaki.blog.ir/page/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1%D8%B4%D8%AF%D9%87%202

و ادامه آن در :

https://javadfesharaki.blog.ir/page/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1%D8%B4%D8%AF%D9%87

 

موافقین ۱ مخالفین ۰۰۱/۱۲/۱۸