***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

منتشر شده در ایثار پرس  ، دکتر سید جواد هاشمی فشارکی 

گروه : آخرین اخبار / فرهنگی / ویژه

  • شناسه : 13362
  • 06 فروردین 1402 - 10:02

http://www.isarpress.ir/?p=13362

تهیج به شرکت در جشن آب تایلند در ماه مبارک رمضان

در این نوشتار به صورت اجمالی جشن اب تایلند و پیامدهای تورهای تفریحی اعزامی به آن بیان شده است .

تبلیغ جشن آب تایلند

 

پیامک رسیده : این پیامکی است که در ابتدای ماه مبارک رمضان سال 1402  با شماره09999171045 برای بنده آمده و بصورت گسترده منتشر شده است :

تور5* / استانبول5900 / دبی6990 / تایلندجشن آب / آنتالیا / عمان /0218847686 /لغو11

نکته : برخی شرکت های سیاحتی با ازادی کامل و جسارت تمام نسبت به تبلیغ و جذب مسافر حتی در ایام ماه مبارک رمضان برای مراکز ضد فرهنگی بوده و سربازان تاجر مسلک خط مقدم شبیخون فرهنگی علیه ملت مسلمان ایران هستند !

جشن آب تایلند

زمان : در روزهای ۱۳ ام تا ۱۵ ام ماه آوریل (۲۵ تا ۲۷ فروردین) برگزار میشود .

قدمت : جشن آب در تایلند، قدمت چندانی ندارد و یک اقدام من در آوردی بوده که از سال 1319 ( ۱۹۴۰ یعنی حدود 82 سال  قبل) بدعتگذاری و دراین کشورگسترش یافته است.

ظاهر جشن آب :  در این آب‌بازیِ ملی که در سرتاسر کشور برگزار می‌شود، همه‌ی مردم از پیر و جوان و کوچک و بزرگ با هر وسیله‌ای که دست‌شان برسد به همدیگر آب و بعضی هم خمیر رنگی می‌پاشند و همه‌چیز رنگ شادی و خنده به خود می‌گیرد. افرادی را در این جشن می‌بینید که بشکه‌های آب را پشت وانت می‌گذارند و با سطل روی عابران آب می‌پاشند، بعضی‌ها از جلوی در خانه‌هایشان با شیلنگ به مردم آب می‌پاشند و عده‌ی زیادی هم با تفنگ‌های آب‌پاش رنگارنگ کف خیابان مشغول آب‌بازی‌اند.

آدابی در میان مشاهده میشود : مردم معابد را تمیز می‌کنند. / مردم به بت‌کده‌ها می‌روند / بر روی کاهنان بودایی آب می‌ریزند. / آب‌های معطری را بر روی تصویر بودا در معبد می‌ریزند /

ناهنجاریهای عادی در این جشن اب : اختلاط شدید زن و مرد / شوخی های اب پاشی زن و مرد بایکدیگر / سپس توصیه به رفتن به سواحل معروف و پرمعضل تایلند / غیره

ظاهر جذاب دیگر : فستیوال آب تایلند به نام سونگکران ( Water Festival SongKran ) در واقع فستیوال بودایی سال جدید به شمار می رود . تا به قول خودشان بدشانسی‌ های 12 ماه قبل را بشوید !

تهیج به شرکت در جشن آب تایلند : تورهایی که به ظاهر برای کسب درامد ، انرا ترویج و برخی را بدانجا گسیل میدارند و در تخریب فرهنگ غنی مردم مسلمان ایران سهم غیر قابل بخششی دارند ، به راحتی با ارسال پیام و .... بکار ناپسند خویش انهم در ماه مبارک همچنان مشغول هستند .

راهکار : دفترهای مسافرتی و سیاحتی و نیز مراکز انتشار سامانه های پیامکی بایستی دارای ضوابطی در این خصوص بوده و نسبت به رعایت برخی مسایل و حرمت ها نظارت لازم صورت گیرد .

اینگونه ترددها ، در شرایط مشکلات معیشتی و اقتصادی ، که ارز بری داشته و تورم زا بوده ، سبب پیامدهای ضد فرهنگی و نیز انتقال انواع الودگیها بخصوص در شرایط کرونا برای کشور بهمراه دارد .

 

جشن آب تایلند

What's Happening for Songkran in Bangkok? | Bangkok Nightlife

 

Songkran Festival in Chiang Mai - akyra Manor Chiang Mai Hotel

 

Thailand's 'Songkran' water festival admired as 1 of top 3 festivals in  Asia - Pattaya Mail

No plan to leave for Bangkok? Here’s where to celebrate Songkran in Malaysia

**************پایان************* 

********************************************* 

دیگر یاددشتهای منتشر شده در رسانه های مختلف 

   ( چنانچه روی عنوان بزنید ، صفحه آن باز شده و می توانید متن کامل انرا مطالعه بفرمایید )

 https://javadfesharaki.blog.ir/page/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1%D8%B4%D8%AF%D9%87%202

و ادامه آن در :

https://javadfesharaki.blog.ir/page/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1%D8%B4%D8%AF%D9%87