***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

منتشر شده در حماسه 27 و ایثار پرس 

 دکتر سید جواد هاشمی فشارکی 

گروه : آخرین اخبار / شهدا / صفحه اول / ویژه

  • شناسه : 13437
  • 13 فروردین 1402 - 11:54

http://www.isarpress.ir/?p=13437

صفحه نخست  ادبیات پایداری / شهید

  • انتشار : 13 - فروردین - 1402 - ۱۱:۰۳
  • کد خبر : 177

https://hamaseh27.ir/%d8%b4%d9%81/

جمهوری اسلامی در وصایای شهدای فشارکی

در این نوشتار برشی از وصیت نامه شهدای والامقام فشارکی که در آن از جمهوری اسلامی و اهداف و ارکان ان مطلبی ذکر شده ، استخراج و بیان گردیده است .

ملتی که کمتر از دوسال از نظام وابسته و ظالم ستم شاهی رهاشده بودودرحال شکل گیری نظام مردم سالاری دینی بود؛ به یکباره با هجوم همه جانبه ارتش بعث عراق به نیابت از غرب وشرق و تمامی دشمنان انسانیت و اسلام واقع میشود.و مردمی ترین و مقدس ترین دفاع جبهه حق علیه باطل در سرتاسرکشور شکل میگیرد و در این راه عزیزترین افراد خون پاکشان را اهدا وکشور وانقلاب را بیمه و تضمین بخشیدند . اصفهان نقش بی بدیلی بخود میگیرد و دراین میان اقوام فشارکی نقش برجسته وممتازی داشتند.

شهدای فشارکی

اقوام فشارکی‌ها ، شامل تمامی اقوام نسبی و سببی وصلت‌های درجه یک صورت گرفته را شامل می‌شود، که از میان جامعه فشارکی‌ها ، تعداد ۶۹ نفر تاکنون به شهادت رسیده اند و تقدیم اسلام وانقلاب شده اند.

شهدای والامقام فشارکی ، به ترتیب الفبا دارای این نام خانوادگی‌ها می‌باشند : اثنی‌عشری  احمدی فشارکی  اشجع  آقاجانی فشارکی  باب الخانی  بورانی  جعفری فشارکی  حاج شریفی  حسینی فشارکی  خوشبخت  سلمانی فشارکی  سوریان  شمس  عظیمی اصفهانی  علیمرادی  غلامی فشارکی  محمدی فشارکی -مطلبی فشارکی-  هاشمی فشارکی

از این تعداد دو نفر خانم که مسن‌ترین و خردسالترین شهید هستند مادر بزرگ (شهیده فاطمه مطلبی فشارکی) و نوه ( طیبه مطلبی فشارکی)  بوده‌اند که بر اثر بمباران هوایی دشمن به اصفهان به‌ شهادت رسیده و مابقی جزء رزمندگان بوده‌اند.

همچنین یک شهید عزیز( حمیدرضا باب الخانی ) نیز از مدافعان حرم می باشد که در سوریه به شهادت رسید .

الف ) بنیانگذار جمهوری اسلامی

شهدای ولامقام فشارکی در وصیت نامه خود راجع به بنیانگذار جمهوری اسلامی چنین نگاشته اند:

  1. و با سلام بر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی، او که دریاها باید خروش و کوه‌ها استقامت را از او یاد بگیرند. او که در آن سوی مرز شب سخن از روز می‌گوید و...... و با سلام بر روان پاک شهدایی که بر گرد شمع یار سوختند، تا روشنی بخش محفل ما گردیدند. آنان که چون پروانه گرد شمع سوختند و با خون خود درخت اسلام را پربارتر کردند. (شهید جواد حاج شریفی فشارکی)
  2. خالصانه‌ترین سلام خود را به امام عزیز رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی تقدیم می‌دارم. سلام بر امام عزیز و امت شهیدپرور و غیور مسلمان، ایران که من یکی از فرزندان این ملت هستم، و پدر و مادر من در میان این ملت. ستایش خداوند بزرگ را که ما بر این مقام راهنمایی کرد، که اگر هدایت و لطف الهی نبود، ما به خود در این مقام راه نمی‌یافتیم. الآن که سعادت نصیب من روسیه گناهکار گردیده، تا در جبهه‌ی حق علیه باطل بجنگم و حضور در جبهه را داشته باشم، تنها حرفی که به عنوان آخرین کلمات برخاسته از فکر این عبد کوچک خدا سرچشمه می‌گیرد، روی کاغذ به عنوان وصیت‌نامه می‌آورم، اگر این حقیر را قابل بدانید، به عنوان خدمتگزار کوچک شما، امت شهیدپرور چند توصیه به شما دارم. (شهید رضا احمدی فشارکی فرزند علی اکبر)
  3. خالصانه‌ترین سلام خود را به امام عزیز رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی تقدیم می‌دارم. سلام بر امام عزیز. (شهید رضا احمدی فشارکی)

 

ب) فتنه دشمنان علیه جمهوری اسلامی

ازشهدای گرانقدر فشارکی در وصیت نامه خود راجع به فتنه دشمنان علیه جمهوری اسلامی چنین نگاشته است :

  1. بسم الله الرحمن الرحیم من چون یکی از فرزندان این آب و خاک و در ایران انقلابی اسلامی به رهبری امام خمینی، کرده­ایم و چون انقلابمان اسلامی است و اسلام مخالف ظلم و استبداد می‌باشد مسلمان بودن ما، ما را بر علیه امپریالیزم امریکا وادار کرد و پیروز شدیم و پایه‌های ظلم و استبداد را در ایران فرو ریختیم و منافق و پایگاه‌های ابرقدرت‌ها را از دست آن‌ها گرفتیم هنوز چند روزی از پیروزی انقلاب نگذشته بود که امریکا دست نشاندگانش را در کردستان بر علیه جمهوری اسلامی شوراند توطئه طبس را و ترور شخصیت‌ها را به کار برد و شکست خورد چه شایعه پراکنی هائی که نکردند و چه توطئه‌هایی که بر علیه این انقلاب نکردند (شهید محمد مطلبی فشارکی فرزندعلی)
  2. وصیتی به حزب جمهوری( اسلامی) دارم ! که تا حال که با منافقین در ستیزه بوده، از حال به بعد هم خیلی مواظب باشید.که منافقین طرح‌های دیگری دارند (شهید اکبر مطلبی فشارکی)

 

 

ج ) تداوم راه جمهوری اسلامی

شهدای عزیز فشارکی راجع به ضرورت تداوم راه جمهوری اسلامی چنین وصیت کرده اند :

 

  1. دست از خط امام برندارید و با شعار « لا شرقیه و لا غربیه، جمهوری اسلامی به راه خود ادامه دهند....روح منی خمینی - بت شکنی خمینی (شهید علی محمد مطلبی فشارکی)
  2. هان ‌ای ملت شهید پرور ایران بپاخیزید و از شرف و انسانیت انسان‌ها دفاع کنید و مردم ستم دیده دنیا را از زیر چکمه‌های شرق و غرب نجات دهید... تا برقراری پرچم خونین جمهوری اسلامی در سراسر جهان به مبارزه خود ادامه دهید (شهید علی محمد مطلبی فشارکی)
  3. نصیحت می‌کنم به جوان‌ها که گول این منافقین و گروهک‌های چپ و راست را نخورید و به دامن اسلام برگردند.که اسلام سعادت دنیوی و اخروی انسان را بیمه می‌کند. امت حزب‌الله ایران تا برقراری پرچم خونین جمهوری اسلامی در سراسر جهان به مبارزه خود ادامه دهید. (شهید علی محمد مطلبی فشارکی)

 

 

د ) شایستگی آیت الله خامنه ای

ازشهدای گرانمایه فشارکی درخصوص انتخابات ریاست جمهوری که پیش رو بوده است و راجع به شایستگی ایت الله خامنه ای پنین بیان شده است:

  1. اگر زنده ماندم به حجت الاسلام خامنه‌ای که کاندید ریاست جمهوری می‌باشند رای میدهم و اگر شهید شدم با خون سرخم از رئیس جمهوری ایشان پشتیبانی می‌کنم. (شهید عباس مطلبی فشارکی)

 

سخن پایانی

عمل به وصیت شهدا بهترین شیوه گرامی‌داشت مقام و راه آن‌ها است . عمل به وصایای شهدا ؛ تکلیف همه مخاطبان شهدا می باشد و براساس حقی که برگردن ما دارند بایستی بدان عمل نماییم والا در سرای دیگر شرمنده خواهیم بود .

همچنین با توجه به تهدیدات دشمنان حفظ و ترویج فرهنگ ایثار یک ضرورت اساسی و تاثیر گذار در خنثی کردن فتنه دشمنان می باشد . لذا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ؛ وظیفه عمومی بوده و بایستی فرهنگ ایثار و مقاومت بایستی درجامعه فراگیر گردد ، تا آینده درخشان کشور را بیمه نماید !

**پایان**

********************************************* 

دیگر یاددشتهای منتشر شده در رسانه های مختلف 

   ( چنانچه روی عنوان بزنید ، صفحه آن باز شده و می توانید متن کامل انرا مطالعه بفرمایید )

 https://javadfesharaki.blog.ir/page/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1%D8%B4%D8%AF%D9%87%202

و ادامه آن در :

https://javadfesharaki.blog.ir/page/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1%D8%B4%D8%AF%D9%87