***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

منتشر شده در ایثار پرس : گروه : صفحه اول / ویژه / شناسه : 11907 / 12 آبان 1401 - 5:59

http://www.isarpress.ir/?p=11907

موج فزاینده ضد امریکایی درآمریکای لاتین

در این نوشتار آمریکای لاتین تعریف شده وکشورهای آمریکای لاتین  معرفی شده و اقدامات تجاوزکارانه ایالات متحده آمریکا در این کشور بیان شده ، رشد فزاینده موج ضد امریکایی درآمریکای لاتین ذکر شده ورسالت کشور ما در این شرای تبیین شده است .

آمریکای لاتین به مناطقی از قاره آمریکا گفته می‌شود که در آن‌ها به زبان‌های رومی مانند اسپانیایی، پرتغالی و فرانسوی صحبت می‌شود و اکثر نیم‌کره غربی به‌جز ایالات متحده آمریکا و کانادا و کشورهای غیر اسپانیایی، زبان حوزه دریای کارائیب زیر عنوان آمریکای لاتین دسته‌بندی شده‌اند.  جمعیت آن حدود ۶۳۹٬۰۴۸٬۶۳۹ نفر در سال ۲۰۱۶ بوده است .

کشورهای آمریکای لاتین شامل ۲۰ کشور ( آرژانتین ، بولیوی ،  برزیل ، شیلی ،  کلمبیا ،  کاستاریکا ، کوبا ، جمهوری دومینیکن ، اکوادور ، السالوادور ، گواتمالا ، هندوراس ، مکزیک ، گوادلوپ ،  نیکاراگوئه ، پاناما ، پاراگوئه ، پرو ، اروگوئه ، ونزوئلا ، پورتوریکو ) میشود . برزیل از نظر مساحت و جمعیت بزرگ‌ترین کشور آمریکای لاتین است، برزیل بیش از ۴۰ درصد خاک این منطقه را پوشانده و مسکن قریب به یک سوم جمعیت آن را تأمین کرده‌است و زبان رسمی این کشور پرتغالی است.

ایالات متحده آمریکا پس از جنگ جهانی دوم تقریبا تمام کشورهای آمریکای لاتین را مورد حمله قرار داده است. به کشورهایی نظیر ونزوئلا، هایتی، آرژانتین، اروگوئه، نیاراگوئه، پاناما، پرو، بولیوی، شیلی، هندوراس، السالوادور، گواتمالا، هایتی، جمهوری دومینیکن، پاراگوئه، شیلی، پاناما، کاستاریکا، گرنادا، برزیل و کوبا حمله کرده است. ( خبرگزاری مهر ، 15 تیر 1401)

موج ضد امریکایی درآمریکای لاتین به دلیل ظلمهای وارده از امریکا ، غرق در فساد وجنایت بوده و چندین سال هست که مردم را به تظاهرات خیابانی کشانده و این موج ضد امریکایی سبب روی کار آمدن شخصیت های منتقد آمریکا و علاقه‌مند به ارتقای روابط با ایران شده است . کشوهای مکزیک ، ونزوئلا در سال ۲۰۱۸ ، آرژانتین ۲۰۱۹، بولیوی ۲۰۲۰ ، نیکاراگوئه، پرو، هندوراس، شیلی ۲۰۲۱ ، کلمبیا ۲۰۲۲ و اخیرا  برزیل ، دهمین کشوری است که به جبهه ضد استکبار ملحق شده اند .

سخن پایانی

شکل گیری و اقتدار محور مقاومت و نیز تحولات در شرق ، بهمراه تحولات در امریکای لاتین ، نوید آینده فروپاشی نظام سلطه و درخشش انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب را می دهد . چنانچه رهبر انقلاب اسلامی در 11 ابان فرمودند علائم زیادی وجود دارد که نظم کنونی جهان دارد تغییر پیدا میکند، نظم جدیدی بر جهان حاکم خواهد شد. و دولت و ملت ایران بایستی هدف گذاری و تلاشهای خویش را برای ارتقا جایگاه ایران در نظم جدید برای کسب قله های سیاسی و علمی و ....جهان و زمینه سازی ظهور عظمی ولایت (عج) معطوف نمایند .