***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

منتشر شده در حماسه 27 و ایثار پرس 

 دکتر سید جواد هاشمی فشارکی 

گروه : آخرین اخبار / ادبیات پایداری / صفحه اول / ویژه

  • شناسه : 13471
  • 14 فروردین 1402 - 5:48

http://www.isarpress.ir/?p=13471

صفحه نخست  اخبار / ادبیات پایداری / شهید

  • انتشار : 14 - فروردین - 1402 - ۰۴:۴۶
  • کد خبر : 17799

https://hamaseh27.ir/%d8%ad6/

رعایت حجاب در وصایای شهدای فشارکی

در این نوشتار برشی از وصیت نامه شهدای والامقام فشارکی که در آن به رعایت حجاب تاکید شده ، استخراج و بیان گردیده است .

ملتی که کمتر از دوسال از نظام وابسته و ظالم ستم شاهی رهاشده بودودرحال شکل گیری نظام مردم سالاری دینی بود؛ به یکباره با هجوم همه جانبه ارتش بعث عراق به نیابت از غرب وشرق و تمامی دشمنان انسانیت و اسلام واقع میشود.و مردمی ترین و مقدس ترین دفاع جبهه حق علیه باطل در سرتاسرکشور شکل میگیرد و در این راه عزیزترین افراد خون پاکشان را اهدا وکشور وانقلاب را بیمه و تضمین بخشیدند . اصفهان نقش بی بدیلی بخود میگیرد و دراین میان اقوام فشارکی نقش برجسته وممتازی داشتند.

شهدای فشارکی

اقوام فشارکی‌ها ، شامل تمامی اقوام نسبی و سببی وصلت‌های درجه یک صورت گرفته را شامل می‌شود، که از میان جامعه فشارکی‌ها ، تعداد ۶۹ نفر تاکنون به شهادت رسیده اند و تقدیم اسلام وانقلاب شده اند.

شهدای والامقام فشارکی ، به ترتیب الفبا دارای این نام خانوادگی‌ها می‌باشند : اثنی‌عشری ، احمدی فشارکی ، اشجع ، آقاجانی فشارکی ، باب الخانی ، بورانی ، جعفری فشارکی ،حاج شریفی ، حسینی فشارکی ، خوشبخت ، سلمانی فشارکی ، سوریان ، شمس ، عظیمی اصفهانی ، علیمرادی ، غلامی فشارکی ، محمدی فشارکی  ، مطلبی فشارکی ،   هاشمی فشارکی

از این تعداد دو نفر خانم که مسن‌ترین و خردسالترین شهید هستند مادر بزرگ (شهیده فاطمه مطلبی فشارکی) و نوه ( طیبه مطلبی فشارکی)  بوده‌اند که بر اثر بمباران هوایی دشمن به اصفهان به‌ شهادت رسیده و مابقی جزء رزمندگان بوده‌اند.

همچنین یک شهید عزیز( حمیدرضا باب الخانی ) نیز از مدافعان حرم می باشد که در سوریه به شهادت رسید .

حجاب در وصیت شهدای دفاع مقدس

مسئله حفظ حجاب برای شهدای گرانقدر ایران اسلامی به حدی با اهمیت بوده که در بیش از 80 درصد وصیت نامه شهدا، پس از تاکید بر حفظ انقلاب و پشتیبانی از ولایت فقیه به حفظ حجاب اشاره شده است.

از بررسی پنجاه و سه هزار وصیت نامه شهدا، تعداد 8681 شهید وصیت به حجاب داشته اندو مبین آن است که مسأله حجاب برای رزمندگان اسلام حتی آن را سلاحی مهم تر از خون شهدا دانسته و بر این اساس تأکید بسیاری بر آن داشته اند. (کتاب گزیده موضوعی وصیت نامه شهدا با موضوع «حجاب» ، مهدی دادجو ، نشر شاهد ، 1390)

حجاب در وصیت شهدای فشارکی

شهدای گرانقدر فشارکی به خواهران نسبی و خواهران دینی خود چنین وصیت کردهاند:

  1. از خواهرانم می‌خواهم که زینب(س) گونه راه مرا ادامه دهند. و حجابشان را حفظ کنند. (شهید سید حسین حسینی فشارکی)
  2. پدر و مادر عزیزم ! در غم فراغم گریه نکنید. به خواهرانم بگوئید: که با حفظ حجابشان خون شهداء را پایمال نکنند. (شهیدمصطفی نقیان فشارکی)
  3. و تو‌ ای خواهر عزیزم ! باید زینب وار پیام شهدا را به جهانیان برسانی. و با حجاب خود از خون شهدا پاسداری کنی.(شهید مهدی مطلبی فشارکی)
  4. خواهرجانم وصیتی هم برای شما دارم ‌ای خواهر مهربانم اگر من شهید شدم از شما می‌خواهم در سوگ من گریه نکنی و خواهشی که از شما به عنوان خواهر شهید دارم، این است که مانند زینب کبری باشی. و راه برادرت را ادامه دهی. (شهید یحیی احمدی فشارکی)
  5. و شما‌‌ ای خواهران ! حجاب خودتان را رعایت کنید. زیرا با حجاب خودتان مشت محکمی بر دهان امریکا و شوروی می‌زنید. هر کدام شما واقعاً حجاب دارید، از بی حجابی جلوگیری کنید (شهید مجید محمدی فشارکی)
  6. و چند پیامی هم به خواهران دارم و آن این است که: حجاب تو است که می‌تواند پاسداری از این خون هزاران شهید بکند و‌ ای خواهران این شما هستید که باید پاسدار این خون شهدا باشید و اگر از این خون شهدا پاسداری ننمائید روز قیامت مؤاخذه می‌شوید و در پیشگاه خداوند مسئول هستید (شهید نجفعلی مطلبی فشارکی)
  7. و شما خواهران را، به حجاب کامل سفارش میکنم(شهید علی اشجع)
  8. خواهرانم ! بعد از شهادت من چون کوه مقاومت کرده و حجابتان را حفظ کنید. (شهید محسن سوریان)
  9. خواهر عزیز ! این را بدان که سیاهی چادر تو از خون من برندهتر است. (شهید منصور سوریان)
  10.    و مطلبى که به خواهرانم مربوط مىشود، این بود که شما را به حجاب کامل سفارش مى کنم . آن حجابى که در قرآن فرموده است خدا و در سوره نساء. و خواهران و برادران عزیزم، از شما تقاضا مندم که فرزندانتان را به حقایق اسلام روشن کنید و آنها را اسلامى تربیت کنید. (شهید علی اشجع)

 

وصیت شهدای فشارکی به خواهران گرامی

  1. و سخنی هم با خواهران و برادران دارم و آن اینکه: عزیزان مبادا روحانیت عزیز و آگاهمان را تنها بگذارید. چون این روحانیت عزیز بودند، که ما را از منجلاب فساد و بدبختی نجات دادند. چرا اینکه روحانیت بودند،که مثل شمع چون سوختند و نور به اطراف پخش نمودند. و راه به ما نشان دادند. و اما امام عزیز را این پیر جماران را این نائب بر حق امام زمان (عج) را این اسطوره مقاومت را این رهبر تمام مستضعفان جهان را دعا کنید. دعا کنید. دعا کنید. و به سخنان او گوش فرا دهید.و او را تنها نگذارید. آنها را دعا کنید. در مقابل، روبروی ضد انقلاب بایستید و این چیره خواران شرق و غرب را برای همیشه به زباله دان تاریخ بیاندازید. چون اگر ضد انقلاب را آزاد گذارید، آنها هر روز برعلیه دین و آئین و انقلاب و مملکت توطئه می‌کنند. و اگر شما در مقابل آنها نایستید، به خون تمام شهدا خیانت کردهاید. (شهیدجعفر جعفری فشارکی)
  2. برادران و خواهران عزیزم تقوا را نصبالعین خود قرار دهید و من زیادتر از همه چیز شما را به تقوا سفارش مى کنم و در تمام امور زندگى خود افراط و تفریط نکنید و اگر مىخواهید مداوم راه من و پاسدار خون من باشید به نکاتى که گفته شده و میشود عمل کنید. (شهید علی اشجع)
  3. و‌ ای خواهرانم ! بیشتر از هر چیز اسلام، دنبال معنویات آن باشید و همیشه به یاد زینب کبری شیرزن دشت کربلای حسین باشید. راه زینب راه شماست. بیاد آرید صحرای کربلا را، زینب را، کودکان را، خیمه‌های سوخته شده را، سر بریده ابا عبدالله (ع) را، دست و پای از پیکر جدای عباس را و رقیه دختر سه ساله حسین(ع) را. به یاد سر بریده ابا عبدالله الحسین(ع) سرور آزادگان، شهید کربلا ناله سردهید، نه برای من، برای پهلوی شکسته فاطمه ناله سردهید. (شهید امیر حسین نقیان فشارکی )
  4. و اما خواهرهای عزیز ! مرا حلال کنید آن وقتی را که حسین (ع) شهید شد، حضرت زینب (س) دربار یزید را ویران کرد. و او را خوار نمود شما هم باید هنگام شهادت برادر خود این گونه باشید. و هنگام شهادت برادر افتخار کنید. و لباس عروسی مرا بپوشید و شادی کنید و با همدیگر گفتگو کنید. (شهید ابوالفضل نقیان فشارکی)
  5. و‌ ای خواهرانم  ! بیشتر از هر چیز اسلام، دنبال معنویات آن باشید و همیشه به یاد زینب کبری(س) شیرزن دشت کربلای حسین(ع) باشید. راه زینب(س) راه شماست. بیاد آرید صحرای کربلا را، زینب(س) را، کودکان را، خیمه‌های سوخته شده را، سربریده ابا عبدالله(ع) را، دست و پای از پیکر جدای عباس(ع) را و رقیه دختر سه ساله حسین را. به یاد سربریده اباعبدالله الحسین (ع) سرور آزادگان، شهید کربلا ناله سردهید، نه برای من، برای پهلوی شکسته فاطمه(س) ناله سر دهید. (شهید امیر حسین نقیان فشارکی )
  6. و حالا از خواهرانم که همچون امام حسین (ع) که در آخر که خواست برود به میدان، زینب (س) و ارث و وصی او بود حلالیت طلبید، ‌ای خواهران عزیز من به عنوان یک شهید در راه خدا می‌خواهم که همچون زینب (س) پشتیبان امام باشید که این دعای تمام رزمندگان و امت قهرمان است (که " تا خون در رگ ماست خمینی رهبر ماست ") و به شما وصیت میکنم که صدای خود را به گوش منافقین نرسانید که آنها خوشحال شوند. (شهید مهدی عظیمی)
  7. خواهر مهربانم ! گرچه من برادری شایسته برای شما نبودم. اما شما به بزرگواری خود مرا عفو کرده و مرا حلال کنید. و همانطور که زینب کبری(س) از خون برادرش حسین(ع) حمایت کرد و انقلاب حسین(ع) را گسترش داد، شما هم راهی را ادامه دهید. که از خون من برنده تر و سلاحی برگیرید،که کوبنده تر باشد. ( شهید جواد حاج شریفی )

سخن پایانی

عمل به وصیت شهدا نه تنها بهترین شیوه گرامی‌داشت مقام و راه آن‌ها است ، بلکه دینی است که بر گردان نسل حاضر و نسلهای اینده که امنیت و سرافرازی کشور را مدیون خون آنان بوده ، میباشد . عمل به وصایای شهدا ؛ تکلیف همه مخاطبان شهدا می باشد و براساس حقی که برگردن ما دارند ، بخصوص در مورد حجاب اسلامی بایستی عمل کنیم ، والا در سرای دیگر شرمنده خواهیم بود .

**پایان**

********************************************* 

دیگر یادداشتهای منتشر شده در رسانه های مختلف 

   ( چنانچه روی عنوان بزنید ، صفحه آن باز شده و می توانید متن کامل انرا مطالعه بفرمایید )

 https://javadfesharaki.blog.ir/page/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1%D8%B4%D8%AF%D9%87%202

و ادامه آن در :

https://javadfesharaki.blog.ir/page/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1%D8%B4%D8%AF%D9%87