***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

منتشر شده در فاش نیوز ، و پایگاه 598  ،  دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

فاش نیوز ، شناسه خبر : 102937 / شنبه 28 مرداد 1402 , 14:04 

http://fashnews.ir/fa/news-details/102937/%D8%B9%D8%A8%D8%B1%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%DB%8C-%DA%A9%D9%88%D8%AF%D8%AA%D8%A7%DB%8C-%DB%B2%DB%B8-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AF/

پایگاه 598 / کد خبر: ۵۲۸۹۳۴

زمان انتشار: ۱۰:۲۹     ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ /صفحه نخست  صفحه نخست

598.ir/002DbC

مهمترین عبرت تاریخی کودتای 28 مرداد این است که غرب و غربگرایان به لحاظ فریب‌کاری و فتنه‌گری بشدت خطرناک و قابل اعتماد نیستند.

کودتای ننگین 28 مرداد فرصت طلایی ایران را سوزاند و 25 سال خسارت سخت برای ایران به همراه آورد و انقلاب اسلامی در تلاش برای جبران عقب افتادگی ها در سال 1357 به رهبری امام خمینی(ره) طومار حکومت شاهنشاهی را در هم پیچید.

طرح و حمایت مالی کودتا ننگین 28 مرداد توسط سازمان اطلاعات مخفی انگلیس و طراح کودتا یک جاسوس مخفی انگلیسی بود. عامل اجرای کودتا نیز سازمان سیای امریکا و مجری آن یک ژنرال بازنشسته خائن به نام سپهبد زاهدی بود.

شاه پرستان نیز مصدق را به نقض قانون اساسی مشروطه متهم کرده و به دفاع از پهلوی پرداختند، مطبوعات نیز نقش آماده‌ سازی افکار عمومی برای پذیرش کودتا را بر عهده داشتند. شعبان بی‌مخ‌ها و اوباش به عنوان ابزار دشمن از سازمان سیا پول گرفته و در خیابان‌ها علیه دولت قانونی شعار دادند.

 سفیر آمریکا در روز قبل از کودتا با مصدق ملاقات و اصرار بر نماندن وی در مسند نخست وزیری را اعلام و به عبارتی در امور داخلی دخالت و کودتا پیاده‌سازی و به نتیجه رسید.

توقف چرخ‌ صنعت نفت واقتصاد ایران و اهرم فشار غربی‌ها بر اختلافات داخلی، پناه مصدق به آمریکا برای کمک به اقتصاد، اعتماد مصدق به غربگراها، نفوذ و رشد کودتا، بی‌توجهی مصدق به نامه دلسوزانه آیت الله کاشانی در مورد احتمال وقوع کودتا از جمله مسائل مهم در دوران تاریخی وقوع کودتای 28 مرداد است.

از سوی دیگر کنار نهادن روحانیت از نهضت ملی و تشدید اختلافات در سطح عالی نهضت ملی که امام خمینی(ره) از آن تحت عنوان غفلت بزرگ از رجال سیاسی و علما یاد می‌کند از جمله این عوامل بود. همچنین اتهام زنی به آیت الله کاشانی در همدستی با انگلیس برای بی اعتبار کردن جایگاه روحانیت در نزد مردم و... سبب شکست نهضت ملی نفت و موفقیت کودتای ننگین 28 مرداد شد.

کودتای 28 مرداد 32 سبب شد تا یک حکومت مردمی سرنگون و یک دیکتاتور منفور به نام محمد رضا‌شاه دوباره برکشور حاکم و حکومت پهلوی ربع قرن دیگر ادامه پیدا کند. با تاسیس ساواک وضعیت کشور به حبس و تبعید و کشتن مخالفان و اختناق بسیار شدید کشیده شد.

 بر این اساس دوباره دولت‌ شاه دست‌ نشانده برقرار شد و سلطه استعمار انگلیس و آمریکا تداوم یافت و جریان نفت به غرب در قالب کنسرسیوم نفتی به نفع آمریکا و انگلیس در آمد. همچنین ایران به پیمان نظامی بغداد الحاق و کشورمان مبدل به کمربند ضد شوروی در خاورمیانه شد. فرصت طلایی ایران با خیانت و ساده‌لوحی سوخت و کشورمان از پیشرفت های علمی و فناوری دنیا عقب ماند.

امام خمینی بسیار تیز بین بودند و درخصوص مصدق فرمودند" گروهی که از اولش باطل بودند و سر سخت مخالف با اسلام و روحانیت بودند. این‌ها یک سگی را نزدیک مجلس عینک به آن زدند و اسمش را «آیت‌‌اللّه‌» گذاشتند! من عرض کردم که این دیگر مخالفت با شخص نیست؛ این سیلی خواهد خورد. و طولی نکشید که سیلی را خورد و اگر مانده بود سیلی بر اسلام می‌زد."

محمد رضا شاه با تحریف تاریخ نام کودتا را «قیام ۲۸ مرداد» و « رستاخیز ملی» گذاشت و در سالگرد بازگشت به قدرت شیطانی و غیرقانونی آن را جشن گرفت. اما حقیقت این است که کودتای ننگین 28 مرداد فرصت طلایی ایران را سوزاند و 25 سال خسارت سخت به همراه آورد و انقلاب اسلامی در تلاش برای جبران عقب افتادگی های دوران پهلوی در سال 57 به رهبری امام خمینی به پیروزی رسید.

غربی ها که از پیروزی انقلاب اسلامی وحشت داشتند با اعلام حکومت نظامی در21 بهمن 57  قصد داشتند کودتای خونین دیگری به راه بیندازند، بر این اساس در تیر سال59  مقدمات کودتای نوژه را  فراهم کردند که با افشای یکی از افراد وطن دوست، خنثی شد.

غربی‌ها و در راس آنها آمریکا، حمایت از گروهک‌ها، جنگ و فتنه‌های نرم علیه کشورمان را در طول چهار دهه در سرلوحه کارخود داشتند داشته‌اند. در سال‌های اخیر نیز جنگ ترکیبی، با تمرکز جنگ شناختی و جنگ روایت‌ها با چاشنی جنگ نرم به این توطئه‌ها افزوده شد.

کودتای 28 مرداد و سایر اقدامات غربی‌ها مبین این هست که طرفداری از دمکراسی درباور آمریکایی‌ها و غرب دروغی بیش نیست و در پرونده آمریکا و انگلیس سابقه کودتا و خیانت بسیار و جنایت گسترده علیه مردم و ملت ایران است. اما مهمترین عبرت این است که غرب و غربگرایان، به لحاظ فریب کاری و فتنه گری بشدت خطرناکند و به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند.

خدا را شاکریم که بعد از 25 سال از شر وقوع کودتا، انقلاب اسلامی به ثمر نشست و از بند رژیم شاهنشاهی نجات یافتیم و از نعمات جمهوری اسلامی بهره‌مند شده‌ایم و لازمه آن قدردانی نعمات و تلاش برای حراست از آن با جهاد تبیین می‌باشیم.

در جهاد تبیین رهبر انقلاب اعلام نمودند تکلیف همگانی است و بایستی پنج گونه اقدام را انجام داد:

اقدام نخست، جهاد تبیین ایجابی؛ بیان حقایق کارهای انجام شده، بیان دستاوردهای عظیم انقلاب، توصیف و تشریح و مقایسه تطبیقی - عمومی، تخصصی در حوزه‌های مختلف و ایجاد امید به آینده درخشان است.

 اقدام دوم، جهاد تبیین دفاعی؛ خنثی‌کردن اثر تهاجمات دشمن بر اذهان و افکار و رفتار مردم است. هدف شناخت اقدامات دشمن، روشنگری، بصیرت، آگاهی، خنثی‌کردن تهدیدات و تحریفات، شبهه‌زدایی، خنثی سازی حرکت دشمنان در برابر تحریف و اغواگری در جنگ روایت‌ها و جنگ ترکیبی است

 اقدام سوم، جهاد تبیین پیش گیرانه؛ آماده بودن برای دفع تهدید دشمن پیش از تاثیر تهاجم دشمن است. به عبارتی قبل از انتشار ویروس، با هدف آمادگی مردم در برابر تهدیدات آینده تلاش جدی‌تریشود 

اقدام چهارم، جهاد تبیین پیش دستانه؛ حمله تبیینی به مبانی منحط غربی‌ها است.

اقدام پنجم؛ جهاد تبیین آینده‌سازی و فراهم‌نمودن زمینه ظهور مهدوی در گام دوم انقلاب با هدف گفتمان سازی، فرهنگ مهدوی و انتظار و زمینه‌ساز ظهور حضرت حجت (عج) .است ...

 بنابر این ما امروز وارث ثمره حکومت اسلامی صدر اسلام هستیم و این توفیق برای ما وجود دارد که حکومت اسلامی را صیانت و  به جهان معرفی کنیم و برای ظهور تلاش نموده و جزو منتظران عملی باشیم.

تکلیف و راهبرد شیعه در عصر غیبت، زمینه‌سازی برای ظهور و فراهم‌سازی زمینه پذیرش امام‌زمان و مهیا‌کردن زیر ساخت‌های جامعه است امروز وظیفه ما در گام دوم انقلاب‌اسلامی این است که ظهور را نزدیک و زمینه حکومت جهانی حضرت بقیه الله الاعظم (عج) را محقق کنیم .

********************************************* 

دیگر یادداشتهای منتشر شده در رسانه های مختلف 

   ( چنانچه روی عنوان بزنید ، صفحه آن باز شده و می توانید متن کامل انرا مطالعه بفرمایید )

 https://javadfesharaki.blog.ir/page/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1%D8%B4%D8%AF%D9%87%202

و ادامه آن در :

https://javadfesharaki.blog.ir/page/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1%D8%B4%D8%AF%D9%87