***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

فصل نامه سیاسی اجتماعی آرمان شهر ، شماره یکم / شهریور 1402 ، ص 8

پیشگفتار

بنام خدای آرمان شهر

غایت شهر آرمانی ، و یا مدینه فاضله ، رسیدن به سعادت دنیوی و رستگاری و فوض زندگی سعادتمند اخروی است ، چنانچه هدف از خلقت انسان نیز، رسیدن به سعادت بوده و شهر ، بستر شکل گیری فعالیتهای انسان می باشد.

ارمان شهر ، شهر آرمانی وایده ال که براساس آموزه های دین مبین اسلام بوده و بایستی برنامه ریزی های زیرساختهای شهر و مدیریت شهری و فعالیتهای محلات بسوی ارتقا وتعالی میل پیدا کند.

نهضت امام حسین (ع) ، یک جهاد در جهت اصلاح جامعه اسلامی از انحراف بوده و خون شهدای کربلا احیا کننده اسلام ناب در برابر جریانهای انحرافی گشته و همچنان جوشان و بالنده قلوب را بسوی خود جذب میکنند ، چنانچه امام خمینی فرمودند محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است .

با حلول محرم جامعه حال و هوای دیگری پیدا کرده و هیات های عزاداری نقش بسزایی در محرمی شدن کوی و برزن داشته ودارند . و خیمه‌ای به وسعت یک خانواده بزرگ محب اهل بیت گسترده شده و چراغ فروزان آرمان شهر ، مصباح الهدایی حسین ابن علی بوده و طالبان نجات ، راه سعادت را در سوار شدن برکشتی آن امام می یابند .

لکن در این موج طوفان جهانی محرم ، ضعفهایی چون کنسرتی شدن برخی هیئت‌های کم مایه ، در شعر قسم به لاک سیاه در شعر هلالی و یا پلشتی هایی از افراد کنج اندیش در بیان نادرست :"چه کسی گفته امام حسین (ع) برای جمهوری اسلامی است؟ " بگوش میرسد . ویا کمپین براندازان سیه روی مبنی بر اینکه در ماه محرم؛ با شعار" سیاه نپوشید و در صف نذری نایستید!" و یا بروز «مذهبی صورتی» ناشی از فرایندِ اباحی‌گری در برخی از لایه های جامعه بعضا مشاهده میشود ، که لازم است بانگرشی آسیب شناسانه بدان پرداخته و برای یافتن راههایی جهت برون رفت از آنها و ترسیم وضعیت آرمانی برای شناخت وضع مطلوب و تلاش برای دستیابی بدان صورت پذیرد . که در این شماره سعی شده است به موارد فوق پرداخته شود .

همانگونه که در زیارت عاشورا میخوانیم اللهم اجعل محیای محیا محند و آل محمد (ص) ، بایستی تلاش کرد تا زندگانی مان در ابعاد فردی و اجتماعی براساس سیره آن امام باشد ، انگونه که رهبر انقلاب در بند هفتم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بیان نموده اند ، ما مکلف به رعایت سبک زندگی اسلامی ایرانی در همه ابعاد پوشاک و خوراک و محیط تحصیل و کار و ... بوده و نیز مکلف به مبارزه با سبک زندگی منحط غربی می باشیم .

سید جواد هاشمی فشارکی

********************************************* 

دیگر یادداشتهای منتشر شده در رسانه های مختلف 

   ( چنانچه روی عنوان بزنید ، صفحه آن باز شده و می توانید متن کامل انرا مطالعه بفرمایید )

 https://javadfesharaki.blog.ir/page/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1%D8%B4%D8%AF%D9%87%202

و ادامه آن در :

https://javadfesharaki.blog.ir/page/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1%D8%B4%D8%AF%D9%87