***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

منتشر شده در فاش نیوز  و  پایگاه 598 ،  دکتر سید جواد هاشمی فشارکی 

پایگاه 598 / کد خبر: ۵۲۹۹۷۳ / زمان انتشار: ۰۹:۱۴     ۰۵ مهر ۱۴۰۲ / صفحه نخست  صفحه نخست

598.ir/002Drx

فاش نیوز / شناسه خبر : 103956 /چهارشنبه 05 مهر 1402 , 16:45

http://fashnews.ir/fa/news-details/103956/%D8%A7%D9%81%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%A2%D9%85%DB%8C%D8%B2%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86--%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86/

پایگاه خبری 598: جنگی که با حمایت همه جانبه نظام سلطه غرب و شرق، توسط صدام، بر ملت تازه رها شده از بند رژیم ستم شاهی تحمیل شد، چهار سال بیش‌تر ازجنگ جهانی اول و دو سال بیش از جنگ جهانی دوم بود، و در هشت سال دفاع جانانه در برابر بلوک غرب و شرق و کشور‌های مرتجع منطقه با دستان خالی حماسه‌های بی نظیر و بی بدیل خلق شد.

جنگ وارده بر ملت ایران دارای پیامد‌های تلخی، چون تلفات جانی شهدا و جانبازان و از دست دادن بهترین جوانان کشور، اسارت آزادگان، بی سرپرست شدن تعداد زیادی از همسران و فرزندان شهدا و اسرا، خسارات مادی سنگین به زیر ساخت‌های کشور، توقف رشد و توسعه کشور، پیامد‌های روحی روانی، طمع ورزی دشمنان و... بود.

جنگ علیرغم تلخی هایش که اجتناب ناپذیر بود، دستاورد‌های زیادی نیز همراه آورد، ازجمله مشخص شدن ضعف‌های درونی کشور، هویدا شدن دشمنان داخلی انقلاب، درعرصه اقتصادی توزیع عادلانه کالا بین مردم، در عرصه فرهنگی اجتماعی نیز روحیه قناعت و صرفه جویی را بهمراه آورد، ابتکار عمل دربسیاری از حوزه‌ها به وجود آمد، تفکر بسیجی به عنوان یک عقیده جامعه سازی متولد شد، فضایل اخلاقی و معنوی در جامعه برجای مانده از دوران طاغوت را ارتقا بخشید، اتحاد وهمبستگی میان امت بوجود آورد و سبب ابدیدگی ملت در برابر طوفان‌ها شد.

علیرغم هزینه‌های هنگفت صرف ارتش شده با الگوی نظامی غربی و ایجاد ژاندارمی منطقه، نشان از ناکارمدی آن ارتش و تجدید ساختار و تجدید روش نظامی در ارتش گردید. هچنین سبب رشد نهال سپاه و بسیج مردمی گردید و ظرفیت دفاعی مردم در شرایط بحران بکار گرفته شد و نقش محوری مساجد که در دوران انقلاب اسلامی فعال شده بود را ارتقا بخشید، سبب ایجاد مصونیت برای کشور در برابر دشمن گردید، شیوه‌های نوین دفاعی در جنگ‌های دنیا متولد شد، همچنین با ابتکارات بکار رفته، سبب تحول در صنایع دفاعی کشور گردید و مشخص‌ترین جلوه بارز دفاع، به عقب راندن دشمن از تمامی خاک اشغالی گردید.

کار‌های انجام شده نظامی و دفاعی در دوره جنگ، در بعد از جنگ تداوم یافت و سبب خودکفایی دفاعی و بالندگی صنایع نظامی کشور شد، بنحویی که هم اینک مشتری جهانی خرید دارد. بخشی از توان سپاه و بسیج در خدمت بازسازی کشور قرار گرفت و شعار ما می‌توانیم را باور در عرصه‌های مختلف کشاند و سبب طراحی و ساخت در عرصه‌های سدسازی و نیروگاه سازی و. شد.

دفاع مقدس در عرصه بین المللی درمقطع زمانی ۸ سال جنگ دستاورد‌های مهمی داشت از جمله سبب شناخته شدن ایران بعنوان یک کشور مبارز و مقاوم، مشخص شدن دشمنان خارجی و داخلی، مشخص شدن ماهیت سازمان‌های بین‌المللی در عدم حمایت از مظلوم، صدور انقلاب اسلامی با الگو گیری از بسیج و ملت و تقویت روحیه مبارزین جهان و. را بهمراه داشته است.

دفاع مقدس درمقطع بعد از جنگ دارای دستاورد‌های بی نظیری شده است، تثبیت اقتدار نظام، شکست ابهت ابرقدرتها؛ اثبات کارآمدی نظام جمهوری اسلامی در سخت‌ترین آزمون، اقتدارایران درجهان بعنوان یک ابرقدرت نوظهور، انتقال تجارب دفاعی به ملت‌های دوست، تشکیل بسیج جهانی مستضعفین، حشدالشعبی، دفاع طنی، انصاریمن، حزب الله لبنان، مهیا سازی فتح قدس شریف و زمینه وفراهم شدن تحقق پذیری سپاه امام زمان (عج) و... می‌باشد.

همه ملت ایران در عصر حاضر و آینده، که به برکت دفاع مقدس و خون شهدا، از نعمت امنیت برخودار بوده و به راحتی به زندگی خویش مشغولند، براساس واجب عینی جهاد تبیین، بایستی نسبت حفظ و حراست و نیز ترویج دستاورد‌های دفاع مقدس و ترویج دستاورد‌های آن برای پس از جنگ اهتمام داشته و تلاش نمایند.

شهدای والامقامی که خون خویش را فدای انقلاب و کشور اسلامی کرده اند، برگردن همه حق دارند و برای ادای این دین، لازم هست که نسبت به ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای عمومی و همچنین نسبت به ترویج فرهنگ دفاع مقدس درحوزه‌های مختلف علمی و تخصصی نیز اهتمام صورت گیرد، تا هم آلودگی‌های اجتماعی دفع شود و هم کشور در برابر تهدیدات دشمن مصون گردد.

به برکت ایثارگری‌ها و خون‌های شهدا، امروز ما وارث ثمره حکومت اسلامی صدر اسلام هستیم و این توفیق برای ما هست که هم حکومت اسلامی را صیانت کرده و هم به جهان معرفی کرده و هم برای ظهور تلاش کنیم و جزو منتظران عملی باشیم. تکلیف و راهبرد شیعه در عصر غیبت، زمینه سازی برای ظهور و فراهم سازی زمینه پذیرش امام زمان و نیز زیر ساخت‌های جامعه هم فراهم باشد.

  امروز وظیفه ما درگام دوم انقلاب اسلامی این است که ظهور را نزدیک و زمینه حکومت جهانی حضرت بقیه الله الاعظم (عج) را محقق کنیم.

********************************************* 

دیگر یادداشتهای منتشر شده در رسانه های مختلف 

   ( چنانچه روی عنوان بزنید ، صفحه آن باز شده و می توانید متن کامل انرا مطالعه بفرمایید )

 https://javadfesharaki.blog.ir/page/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1%D8%B4%D8%AF%D9%87%202

و ادامه آن در :

https://javadfesharaki.blog.ir/page/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1%D8%B4%D8%AF%D9%87