***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

|| دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی

منتشر شده در  فاش نیوز  / شناسه خبر : 104470 / سه شنبه 25 مهر 1402 , 10:55

http://fashnews.ir/fa/news-details/104470/%D8%AE%D8%B7-%D9%85%D9%82%D8%AF%D9%85-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D8%AF-%D9%88-%D9%82%D9%84%D8%A8-%D8%AF%D9%88%D9%85-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85-/

بارش غافلگیرانه چند هزار موشک در زمان کوتاه و فرود آمدن رزمندگان مقاومت فلسطین از آسمان بر سر دشمن و پیشروی و کشته ها و اسرای زیاد اسرائیلی در ده های اخیر بی‌سابقه و ذلت بار بود...

فاش نیوز -  عملیات شجاعانه رزمندگان گردان های القسام در ۱۵ مهر در تاریخ 75 ساله فلسطین اشغالی بی سابقه بود و معادله جدیدی را در موازنه قدرت در منطقه بوجود آورد.

خدای را شاکریم از این پیروزی بزرگ که برای ملت مسلمان مظلوم فلسطین حاصل شد و ذلت دشمن بزرگ مسلمین را در جهان بوجود آورد. حمایت همه‌جانبه خویش را از مبارزه مجاهدان فلسطینی تا پیروزی نهایی اعلام داشته و جنایات صهیونیست‌ها در بمباران و کشتار وحشیانه مردم غزه را محکوم می‌کنیم.

همچنین در قرن بیستم کشورهای ظالم پیروز جنگ جهانی دوم، سرمستانه نظامات سلطه جهانی را با ایجاد سازمان ملل، سازمان تجارت جهانی، نظام مالی و سلطه دلار نظام سیطره برجهان را چیدند.

بر این اساس در منطقه خاور میانه و در قلب کشورهای اسلامی نیز با تشکیل غده سرطانی، تلاش برای سیطره بر منطقه با اجرای  طرح ایچاد رژیم جعلی اسرائیل آغاز شد.

سه دهه ابتدای عمر نحس اسرائیل غاصب، صهیونیست ها سرمستانه در اوج قدرت بودند و ایران شاهنشاهی نیز کمک‌های گوناگون به آنها می‌کرد. لکن با پیروزی انقلاب اسلامی، وضعیت تغییر کرد. موضع رسمی ایران تعطیلی سفارت اسراییل و افتتاح سفارت فلسیطن و حمایت همه جانبه از فلسطینی بود. این موضوع سبب ارتقاء روحیه و توان فلسطینی‌ها شد و تغییر بازی و موازنه قدرت را بوجود آورده است.

اما در طول این ده ها انتفاضه سنگ‌پرانی به انتفاضه موشک‌پرانی تبدیل شد. همچنین با شکل‌گیری مقاومت، مذاکراه، سازش و ذلت تحقیر شد گذشت زمان نیز چهره نفاق بسیاری از اشخاص و دولت‌های مرتجع در حمایت ظاهری از فلسطین مشخص کرد که چه کسانی دوست و دشمن فلسطین‌ هستند و اینکه تنها  به آنها دل خوش کرد و حق را باید ستاند.

اتفاق نادری که در ۱۵ مهر در مرز فلسطین و رژیم غاصب صهیونیستی رخ داد، درخشان‌ترین حادثه تاریخی در طول تاریخ 75 ساله فلسطین است. ایمان و شجاعت و قدرت برتر فلسطینیان بروز یافت و معادله جدیدی را در موازنه قدرت بوجود آورد. بارش غافلگیرانه چند هزار موشک در زمان کوتاه و فرود آمدن رزمندگان مقاومت فلسطین از آسمان بر سر دشمن و پیشروی و کشته ها و اسرای زیاد اسرائیلی در ده های اخیر بی‌سابقه و ذلت بار بود. 

عملیات طوفان الاقصی در 6 بعد اجتماعی، سیاسی، بین‌المللی، نظامی و امنیتی و اطلاعاتی برای صهیونیست‌های غاصب شکست های وحشتناکی به همراه داشت و توان و قدرت برتر رزمندگان فلسطین را ثابت کرد.

این عملیات شاخ گنبد پولادین را شکست. به عبارتی دیگر  افسانه شکست‌پذیری اسرائل  را برای جهانیان باورپذیر و شکست نهایی  رژیم سفاک و نامشروع را نزدیک‌ترکرد.

رژیم منحوس اسرائیل از وسعت عملیات رزمندگان فلسطینی غافلگیر شده است و دیگر توان مقابله ندارد، این رژیم با موشکباران ساختمان‌های مسکونی غزه و تخریب ۲۰۰۰ واحد مسکونی، و به شهادت رساندن و زخمی کردن  ۸۰۰۰ نفر -که عمدتا زن و کودک و سال‌خورده هستند- اوج وحششی گری خود را نشان داده است،

صهیونیست ها با قطع آب و برق و جلوگیری از کمک‌رسانی، در حال نسل‌کشی می‌باشند، متاسفانه نه تنها سازمان های به اصلاح حقوق بشری کور و ساکت هستند، بلکه آمریکا و غربی‌ها با ارسال بمب‌های نامتعارف ۱۰۰۰ پوندی و فسفری سوزاننده، بدنبال نجات رژیم رو به زوال صهیونیستی می‌باشند.

صهیونیست‌ها در روزهای اخیر ده‌ها دروغ در مورد عملیات جماس برای تحریک افکار عمومی دنیا و مظلوم‌‌نمایی بکار برده‌اند، تا فلسطین مظلوم را زیر فشار قرار دهند و گرگ‌ها فرصت نفس و تجدید قوا برای ادامه جنایت بیابند.

ابر گرگ‌های جهانی نیز برای جانیان صهیونیست به درک واصل شده، اشک تمساح برایش ریختند. خناسان داخلی هم با روزنامه و فضای مجازی، غیرمستقیم با اتهام‌ سازی به آغاز کننده جنگ، در حال تغییر ظالم و مظلوم هستند؛ در حالی‌که توجه ندارند که فلسطینیان صاحب خانه‌ و اسرائیلی ها غاصب هستند و این‌ عملیات در نتیجه فشار جنایات 70 ساله صهیونیست‌ رخ داده است.

متاسفانه پرچمداران شیعه انگلیسی، اسلام وهابی (اسلام آمریکایی)، اسلام رحمانی (شیعه آمریکایی) و... در برابر این جنایت عظیم صهیونیست‌ها یا ساکنند و یا حمایت تلویحی از دشمنان اسلام دارند. همچنین به دلیل انحرافی که از اسلام دارند، تکلیف دینی خویش را تشخیص نمی‌دهند و مکونات قلبی آنان دل در گرو شیاطین انسی دارد.

در شرایط حاضر که مردم غزه در مظلومیت مضاعف قرار دارند، سکوت مسلمانان قابل قبول نیست و مواضع دو پهلو و مبهم معنا ندارد؛ بلکه معیار شناخت سلامت فکری، سیاسی و دینی افراد و گروه‌های سیاسی می‌باشد.

در برابر حوادث فلسطین می‌توان مانند برخی‌ها بی‌تفاوت بود؛ یعنی چشم‌ها را بر حقایق بست؛ که این صفت بی‌وجدانان است و مانند ویرویس آفتش در آینده به سمت‌ ما خواهد آمد. یا اینکه می‌توان حمایت لفظی و ظاهری مانند برخی کشورهای جهان داشت؛ که این صفت منافاقان است و عیان خواهد شد و بی‌آبرویی به همراه خواهد داشت.

یا این که حمایت عملی داشته باشیم که این تکلیف دینی و عملی انسانی است و اقتدار ایران و اسلام و رضایت‌ الهی را به همراه دارد.

براساس آیه 39 سوره حج خداوند متعال می فرماید؛ "الَّذِینَ أُخْرِجُوا مِنْ دِیَارِهِمْ بِغَیْرِ حَقٍّ"  آن مؤمنانی که به ناحق از خانه‌هاشان آواره شده (و جرمی نداشتند)، جرم شان این بوده که: "إِلَّا أَنْ یَقُولُوا رَبُّنَا اللَّهُ " جز آن که می‌گفتند: پروردگار ما خدای یکتاست، به این گروه از مردم خداوند چنین چیزی را اجازه و تکلیف کرده است که "أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا"  یعنی خدا به کسانی که به آنها حمله و تعدّی می‌شود اجازه دفاع از خود داده است.

امام علی(ع) می‌فرمایند: «کونوا لظالم خصما و للمظلوم عونا» دشمن ظالم و یاور مظلوم باشید. (نهج‌البلاغه، نامه47) و پیامبر(ص) نیز می فرمایند: «مَنْ أَصْبَحَ و لا یَهْتَمُّ بِأُمورِ الْمُسْلمینَ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ» یعنی آنکه صبح کند و دغدغه مسلمانان را نداشته باشد، مسلمان نیست.

لذا هر شیعه و بلکه هر مسلمانی براساس تکلیف دینی خود موظف به حمایت عملی از ملت مسلمان و مظلوم فلسطین است.

سرنوشت قبله اشغال شده قدس شریف، سرنوشت حیات جهان اسلام است. غزه خط مقدم جهاد با دشمنان و قلب دوم جهان اسلام و محور وحدت مسلمین است و تا نبرد آزادی قدس، ما از آن حمایت می‌کنیم.

این راه بی‌بازگشت به پیروزی نهایی آزادی قدس منتهی خواهد شد؛ چرا که رهبر انقلاب نیز وعده الهی تحقق پذیر آن را بشارت داده‌اند و برای آن لحظه شماری می‌کنیم.

فلسطین خط مقدم جهاد امت اسلامی در مقابل دشمنان اسلام و بشریت و قلب دوم مجروح جهان اسلام، و محور وحدت مسلمین است و بزودی نبرد نهایی آزادی قدس شریف، زمینه‌ساز ظهور مهدی(عج) را فراهم خواهد ساخت.

رسالت ما در این شرایط حساس، حمایت‌های کلامی، قلمی، تبیینی است و راهپیمایی، کمک مالی، دعا و نذر و عنداللزوم رزمی و جان‌فشانی به امر ولی فقیه است و ان‌شالله راه حضور در پشت مرزهای لبنان برای جمعیت مشتاق فراهم شود.

خبرهای آمادگی‌ نظامی یمن، فلسطین و جبهه مقاومت با محوریت ایران وعده الهی "نصر من الله و فتح قریب و بشرالمومنین" را بشارت داده و بسیار امیدبخش است و انتظار خورشید را نوید می‌دهد. به بیان بسیاری از علما، اینها خبر از نزدیکی ظهور می‌دهد و بایستی ضمن دعا، تلاش کنیم که جزو منتظران زمینه‌ساز ظهور(عج) بوده و سپس در انتظار شنیدن نوای «أَنَا بَقِیَّةُ اللَّهِ» باشیم.

||  سیدجواد هاشمی فشارکی

********************************************* 

دیگر یادداشتهای منتشر شده در رسانه های مختلف 

   ( چنانچه روی عنوان بزنید ، صفحه آن باز شده و می توانید متن کامل انرا مطالعه بفرمایید )

 https://javadfesharaki.blog.ir/page/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1%D8%B4%D8%AF%D9%87%202

و ادامه آن در :

https://javadfesharaki.blog.ir/page/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1%D8%B4%D8%AF%D9%87