***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

منتشر شده در فاش نیوز - دکتر سید جواد هاشمی فشارکی 

 فاش نیوز  / شناسه خبر : 105651 / شنبه 27 آبان 1402 , 09:38

http://fashnews.ir/fa/news-details/105651/%D8%A8%D8%A7-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D8%AF-%D8%AA%D8%A8%DB%8C%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%AD%D9%82%D8%A7%DB%8C%D9%82-%D9%81%D9%84%D8%B3%D8%B7%DB%8C%D9%86-%D9%88-%D8%BA%D8%B2%D9%87-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA/

رژیم نامشروع صهیونیستی با یورش به مردم غزه جنایات تاکنون سختی را علیه زنان و کودکان مظلوم فلسطینی مرتکب شده است .

فاش نیوز- جهاد تبیین، دولت و ملت را در برابر تهدیدات مصون و موتور پیشران کشور را در برابر گستاخی دشمن بیمه می کند.

بر این اساس در طول تاریخ همیشه جریان حق در مقابل باطل ایستادگی و یکدیگر در حال جنگ بودند. چرا که باطل بدنبال روش های تخریبی بوده و جبهه حق با تبیین حقایق قلب ها را تسخیر کرده است و در صدر اسلام نیز شاهد عرصه های ان بوده ایم.

در واقعه عاشورا نیز به همین گونه و دشمن در صدد تخریب چهره امام حسین(ع) و یارانش بود. همچنین در آغاز نیز دشمن به دنبال تحریف حقایق بود و موفق هم شد با خارجی خواندن اهل بیت بدنبال جابجا کردن جایگاه حق و باطل بود. لکن حضرت سجاد(ع) و حضرت زینب(س) با جهاد تبیین در آگاه‌ سازی و تبیین حقیقت برای مردم نقش اساسی داشتند.

بنابر این می توان گفت در جنگ شناختی در مقابل جریان تحریف برای پاسداری از سنگر نهضت حسینی، حضرت زینب(س) علمدار جهاد تبیین و جهادگر شجاع راه نهضت حسینی  بود و از قتلگاه امام(ع) شروع به افشاگری کرد.

در واقعه کربلا در هنگام ورود اسرا به شام، عبیدالله دستور داده بود اسرا و سرهای مبارک شهدا را در میان بازار شام و میدان ها بچرخانند. اما حضرت زینب(س) با جهاد تبیین در روشنگری سبب بیداری افکار عمومی شد،  به نحوی که ناله و تنبه مردم بوجود آمد و وضعیت معکوس و عبیدالله نزد مردم منفورترین  و اباعبدالله محبوب ترین شد.

 یزید در کاخش قصد تحقیر و بهره برداری داشت اما حضرت زینب(س) با خطابه ای مستدل و قرا و با وقار و صلابت تمام حربه‌های دشمن را افشا نمود به نحوی که همسر یزید اولین فردی بود که آگاه شد و برای امام مجلس عزا برپا کرد.

رسالت زینبی ادامه نهضت کربلا و حراست از مقام ولایت و قیام امام بود و الگویی علمی و عملی برای همه در عمل به جهاد تبیین است. چنانچه رهبر انقلاب فرمودند:" اگر زینب کبری و امام سجاد(ع) تبیین نکرده بودند،... واقعه عاشورا تا امروز جوشان و زنده و مشتعل باقى نمی‌ماند."

در این راستا طی بیش از چهار دهه است که انواع تهدیدات و تحریم ها علیه ملت و کشور ما شکل گرفته است و اینک در جنگ ترکیبی با استفاده از همه مولفه های قدرت علیه کشور و به صورت جنگ تمام عیار  باطل در برابر حق شکل گرفته است.

بر این اساس جنگ شناختی توسط لشکر تحریف و انحراف و نفاق جدید علیه کشور در حال وقوع است ولی ملت مسلمان ایران با مقاومت و تلاش در حال گذار از پیچ تاریخی هستند. در چنین شرایط حساسی در بهمن 1400 رهبر انقلاب فرمان جهاد تبیین را صادر کردند.

دشمن با لشکر تحریف و انحراف بدنبال پیاده سازی مدل اسلام وهابی بنام اسلام رحمانی یعنی اسلام بی خاصیت است. همچنین به دنبال سیطره یاس و نامیدی برمردم و به خصوص جوانان می باشد، بر این اساس جهاد تبیین کشور و ملت را در برابر تهدیدات مصون و موتور پیشران میهن اسلامی در برابر امواج دشمنان می باشد و عمل به جهاد تبیین رسالت عمومی همگانی است.

 امام المسلمین فرمان فریضه جهاد تبیین -که بر همه فرض عینی و فوری است- را در سال گذشته اعلام نمودند-  لذا ما بایستی جهاد تبیین ایجابی داشته باشیم و به بیان کارهای درست و ارزشمند انقلاب و نظام بپردازیم. به این مفهوم که دستاوردهای عظیم انقلاب در حوزه های مختلف را با هدف ایجاد روحیه و امید به آینده در برابر هدف دشمنان -که به دنبال سلب روحیه و امید است- تبیین کنیم.

 دومین روش جهاد، تبیین پدافندی و واکنشی با هدف خنثی سازی تحریف دشمنان داشته باشیم. دشمن هم اکنون دنبال تطهیر رژیم پهلوی و لزوم زانو زدن در برابر امریکا، تحریف جنگ تحمیلی، تحریف امام خمینی و تخریب دولت انقلابی و باورها را در دستور کار خود قرار دارد.

 سوم روش جهاد تبیین پیش دستانه با هدف پیشگیری قبل از انتشار ویروس دشمن باشیم. همچنین فضاسازی عمومی اقدامات آتی پیش از شروع تخریب دشمنان و قبل ازفعال شدن دشمن داشته باشیم و صحنه جامعه را اشباع و اقناع سازیم. مثلا اگر قرار است مبارزه با مفاسد اجتماعی یا اصلاحات اقتصادی؛ یا مبارزه با سبک زندگی غربی صورت گیرد، پیش از آن فوایدش تشریح و ابهامات را رفع کنیم تا زمینه شبهه پراکنی فراهم نشود. همچنین مساله سازی در انتخابات در دستور کار دشمنان است که بایستی از هم اکنون تدابیری را فراهم کرد.

 قدس یکی از جبهه های نبرد حق و مسئله اول جهان اسلام است که به برکت توفان الاقصی به خبرروز دنیا مبدل شده است. امروز نیز جنگ شناختی و جنگ روایت های غبار آلود وجود دارد و این که معدودی نغمه سر می دهند که فلسطین به خودشان مربوط است و برخی هم می گویند چرا ایران کمک مستقیم نمی کند. نیاز به جهاد تبیین در بیان حق دفاع مشروع فلسطینی ها و لزوم حمایت همه آزادگان و نیزنشر بیان ظلم های اسراییل با روش های رسانه ای و هنری و علمی و.... به زبان های مختلف را می طلبد تا عالم گیر شود.

 متاسفانه تاکنون جنگ های اعراب و اسراییل دستاوردی برای مردم مظلوم فلسطین نداشته است و همگی به صلح ذلت بار مبدل شده است. پنج دهه مذاکرات سازش یاسرعرفات و محمود عباس همانند برجام، هیچ دستاوردی به جز خیانت به آرمان فلسطین نداشت. لکن به برکت محور مقاومت رزمندگان غزه مسلح و مقاوم شده و با عملیات بنیان کن طوفان الاقصی ضربات اطلاعاتی، نظامی، اقتصادی و سیاسی بر پیکر رژیم اسراییل غاصب وارد کرده اند که بی سابقه بوده است. در مقابل رژیم نامشروع صهیونیستی نیز جنایات سختی را علیه زنان و کودکان مظلوم فلسطینی مرتکب شده است.

در مقابل  مردم دنیا پیش از این، هیچگاه به این میزان بیدار نشده و به صحنه نیامده و فریاد نزده اند. در اکثر شهرهای غرب و شرق جهان مردم به خیابانها آمده و تظاهرات می کنند. اینک که توجه شان به کلام سید حسن نصرالله و رهبر انقلاب است می تواند زمینه را برای شنیدن مهدویت و منجی بشریت فراهم سازد و ان شاالله توجه مردم را به سوی حضرت مهدی جلب خواهد کرد.

سخن آخر اینکه امروز به برکت جمهوری اسلامی شرایطی فراهم شده است که هم برای ظهور تلاش کنیم و هم جزو منتظران عملی باشیم. بر این اساس تکلیف و راهبرد شیعه در عصر غیبت می تواند زمینه سازی برای ظهور و فراهم سازی زمینه پذیرش امام زمان و زیر ساخت های جامعه باشد. امروز وظیفه ما درگام دوم انقلاب اسلامی این است که ظهور را نزدیک و زمینه حکومت جهانی حضرت بقیه الله الاعظم(عج) را محقق کنیم.

 پایان سخن این است که در جنگ شناختی و جنگ ترکیبی دشمن در مقابل جریان تحریف، بایستی زینب گونه و با جهاد تبیین برای پاسداری از انقلاب اسلامی  و نیز تبیین حقایق فلسطین اقدام کرد!

دکتر سیدجواد فشارکی

http://fashnews.ir/fa/news-details/105651/%D8%A8%D8%A7-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D8%AF-%D8%AA%D8%A8%DB%8C%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%AD%D9%82%D8%A7%DB%8C%D9%82-%D9%81%D9%84%D8%B3%D8%B7%DB%8C%D9%86-%D9%88-%D8%BA%D8%B2%D9%87-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA/

********************************************* 

دیگر یادداشتهای منتشر شده در رسانه های مختلف 

   ( چنانچه روی عنوان بزنید ، صفحه آن باز شده و می توانید متن کامل انرا مطالعه بفرمایید )

 https://javadfesharaki.blog.ir/page/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1%D8%B4%D8%AF%D9%87%202

و ادامه آن در :

https://javadfesharaki.blog.ir/page/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1%D8%B4%D8%AF%D9%87