***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

منتشر شده در فاش نیوز ، پایگاه خبری 598 ، ایکنا ، ایسنا ، دکتر سید جواد هاشمی فشارکی 

در این نوشتار انواع مظلومیت های امام علی (ع) از زمان حیات مطهر وی تا کنون تبیین شده است .

فاش نیوز ، شناسه خبر : 109477
دوشنبه 13 فروردین 1403 , 12:00

http://fashnews.ir/fa/news-details/109477/%DB%B3%DB%B0-%D9%85%D8%B8%D9%84%D9%88%D9%85%DB%8C%D8%AA-%D8%AD%D8%B6%D8%B1%D8%AA-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%B9%D9%84%DB%8C-%D8%B9--/

پایگاه خبری 598 ، کد خبر: ۵۳۵۴۵۲

زمان انتشار: ۱۴:۵۷     ۱۳ فروردین ۱۴۰۳

صفحه نخست  صفحه نخست

598.ir/002FIK

ایکنا /کد خبر: ۴۲۰۸۰۴۴

تاریخ انتشار : ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۲

اجتماعی » جامعه

https://iqna.ir/fa/news/4208044/%D8%B8%D9%84%D9%85%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D8%B1-%D9%85%D9%88%D9%84%D9%88%D8%AF-%DA%A9%D8%B9%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D9%88%D8%A7-%D8%B4%D8%AF

ایسنا /  چهارشنبه / ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۸ /   کد خبر: 1403011506789 / 

امام علی (ع) برترین شخصیت پس از پیامبر الهی(ص) ، اول مسلمان ، اول مجاهد ، اول جانشین نبوی ، تنها مولود کعبه ، اول شهید محراب ، دریای بیکران ؛ مظهر کمال و تجلی انسان کامل و بی عیب و عالم به رموز عالم بود و بجای اینکه بعنوان الگو و اسوه قرار گیرند، با فتنه دشمنان ، این ظلم و ستمها بر وی صورت گرفته است :

  1.  غصب حق الهی حکومت امام علی (ع) : پس از رحلت پیامبر (ع)، علیرغم نص صریح الهی، و اعلام پیامبر ، عده ای انگشت شمار در مکانی به نام «سقیفه بنی ساعده» جلسه ای تشکیل دادند و حق مسلم آن حضرت در خلافت بعد از نبی(ص) را غصب کردند و فرد دیگری بکار گماردند.
  2. خانه نشینی  امام : با غصب خلافت ،  25  سال آن امام (ع) بی نظیر را خانه نشین کردند و مردم از حکمرانی امام المسلمین بر جامعه اسلامی محروم شدند .   
  3. غصب فدک همسر امام : فدک ، مِلک طلق همسر امام بود که پیامبر‌(ص) به امر خداوند به او واگذاشته بود و دستگاه خلافت ، آن را به بهانه‌‏های واهی غصب کرد.
  4. تعدی به خانه امام : یاران خلیفه وقت برای گرفتن بیعت اجباری از امام علی (ع) به خانه امیرالمؤمنین (ع) حمله کرده و هتک حرمت کردند .
  5. جراحت همسر امام(ع) :در جریان حمله به خانه امام (ع) ، حضرت زهرا (س) مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بشدت مجروح شدند .
  6. شهادت طفل امام (ع)  : بدنبال حمله به منزل امام علی (ع) ، حضرت محسن طفل امام ، پیش از تولد به شهادت میرسند .
  7. شهادت همسر امام (ع) : ظلم‏ ، ضرب و جرح ؛ مصیبت‌‏ها و اهانت های فروانی که بر حضرت زهرا(س) وارد شد، همه نشانگر اوج مظلومیت امام علی(ع) است ، امام علی (ع) فرمودند که بزرگ ترین مصیبت حضرت زهرا(ع) این بود که وقتی جسم مبارک او را بر مغتسل قرار دادم: دریافتم که یکی از دنده های سینۀ او شکسته و پهلویش از ضرب تازیانه سیاه شده است.» و همین علت شهادت آن حضرت بوده است .
  8.  نامعلوم بودن مزار همسر امام : براساس شرایط نامناسب ، حضرت زهرا (س) وصیت کرده بودند که شبانه و پنهانی دفن کنند . وتا امروز کسی جز ایمه اطهار (ع) مکان قبر او را نمیداند .
  9. سه جنگ بزرگ علیه امام : سه جنگ بزرگ (جمل، صفیّن و نهروان) توسط ناکثین ،  قاسطین  و مارقین از میان جامعه مسلمان ، مظلومانه بر علیه امام المسلمین صورت گرفت .
  10. مظلومیت تنهایی امام : کوفیان ، امام علی (ع) را تنها گذاشتند و امام (ع) سر در چاه فرو می‌بردند و درد دل‌های خود را بیان می‌فرمودند .  
  11. کشتن امام : امام را منافقین در شب 19 ماه مبارک رمضان در محراب مسجد کوفه با شمشیر زهرآگین بر فرق مبارکشان ، مجروح و سپس به شهادت رساندند .
  12. دفن غریبانه امام : تشییع و دفن پیکر مطهر امام بصورت غریبانه و شبانه ، بدون هیچ همراهی بجز حسنین در نجف اشرف صورت گرفت .
  13.  مخفی بودن قبر امام تا یکصد سال : دشمنی ها و کینه توزی های معاویه باعث شد تا فرزندان امام علی(علیه السلام) از بیم دشمنی های بنی امیه مزار ایشان را بنابر وصیت خود آن حضرت مخفی کنند و طی یکصد سال آن را پوشیده نگه دارند. و قبر امام بدون زائر بود.
  14. لعن و سبّ امام توسط مسلمین : با فتنه معاویه ، لعن بر امام علی(ع) در منابر امویین در سراسر کشور اسلامی یک سنت شده بود که تا 70 سال ادامه یافت .
  15. آزار و قتل شیعیان امام (ع) : تا دهها سال بعد از شهادت امام ، آزار و شکنجه و تبعید و قتل دوست‌داران خاص امام صورت میگرفت.
  16. محرومیت حکومت اولاد امام : بعد از بدعت سقیفه و محرومیت امام علی (ع) از حکمرانی جامعه اسلامی ، برای اولاد معصومین وی نیز چنین شد .
  17. به شهادت رساندن فرزندان امام : دوفرزند معصوم امام و نیز حضرت عباس و نوادگان آن حضرت ( بجز امام زمان ) و علویان و پیروان آنان توسط بنی امیه و بنی عباس همگی را مورد انواع فتنه ها ،سرکوب شدیدی ، صدمات و شهادت قرار دادند .   
  18. محرومیت محبان امام : با بدعت انحراف در مسلمانان ، اکنون صدها ملیون مسلمان از محبت و ولایت امام علی ع محروم هستند .
  19. محو اثار امام در عربستان : اثار اسلامی و علوی درسرزمین مهد اسلام توسط وهابیت از بین رفته است و حجاج و زوار نمیتوانند محل جنگ ها و رشادتهای امام علی ع را مشاهده کنند .
  20. کشتار شیعیان امام توسط صدام : در جریان انتفاضه شعبانیه سال 1361 شمسی در عراق ، توسط صدام کشتار مردم شیعه در اطراف حرم امام علی(ع) و همچنین در حرم امام حسین (ع) مظلومانه بشهادت رسیدند .
  21. جنگ تحمیلی دو کشور شیعه : به راه انداختن یک جنگ هشت ساله توسط صدام حاکم کشور شیعه عراق علیه ملت شیعه و انقلابی ایران با حمایت تمام عیار غرب و شرق و کشتار شیعیان داخل عراق توسط صدام صورت گرفت .
  22.  عدم رشد شهر امام : در زمان صدام ملعون اجازه توسعه شهر نجف اشرف و حرم امام داده نشد و شهر با معضلات زیادی مواجه بود . ولی بعد از سرنگونی وی توسط متبرعان ایرانی و... بازسازی و توسعه یافت .
  23.  مظلومیت امام علی (ع) توسط حسن روحانی : مظلومیت امام در زمان حاضر نیز ادامه داشته بنحویی که حسن روحانی با تفسیر به رأی از کلام امام علی(ع) برخلاف عقاید شیعه در خرداد 96 گفت : «امیر‏المؤمنین (ع) مبنای ولایت و حکومت را نظر و انتخاب مردم می‌داند » . و « اگر مردم فردی غیر از مرا برای رهبری خود انتخاب کنند من اولین کسی هستم که از رأی مردم اطاعت خواهم کرد. »
  24. مظلومیت امام علی (ع) در عصر حاضر : بخاطر حفظ وحدت مسلمین نمی توانیم ، برخی از مظلومیتهای وی را بخوبی بیان کنیم. و همچنان در سینه ها مکتوم مانده است .
  25. مظلومیت فرزند امام علی (ع) :  برخی از شیعیان علوی ، بدلیل جنگ شناختی دشمن ، متاسفانه محب نایب فرزند امام علی نیستند !
  26. مظلومیت امام علی (ع) در میان محبین امام : اغلب محبین امام علی که نسبت به وی ابراز علاقه داریم ، ولی آنحضرت را بخوبی نمی شناسیم . و نسبت به ترویج معارف امام علی اهتمام نداریم .
  27. محجوریت نهج البلاغه امام علی (ع) :  نهج البلاغه امام علی (ع) در تمام عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، خانوادگی، سیاسی و عقیدتی ، راهگشای زندگی ماست . لکن آن را بکار نمی بندیم و تقریبا محجور است .
  28. برزمین ماندن وصایای امام : از وصایای امام این است که :" امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید؛ نتیجه ترک آن این است که بدان و ناپاکان بر شما مسلط خواهند شد و به شما ستم خواهند کرد، آنگاه هر چه نیکان شما دعا کنند، دعای آنها برآورده نخواهد شد. تقوای الهی را هرگز از یاد نبرید، کوشش کنید تا دم مرگ بر دین خدا باقی بمانید. از خدا بترسید که جزا و کیفر خدا شدید است. " ولی ما ... !
  29. غریبی فرزند امام علی : محب امام مهدی (عج) هستیم و برای فرجش نیز دعا میکنیم ولی زمینه ساز ظهورش نیستیم.
  30. علی بزرگ مردی ناشناخته : همه ابعاد سجایای علمی و ایمانی و اخلاقی امام و نیز خدمات امام علی بیان نشده است و بسیاری نمیدانستند و نمیدانند امام کیست و چکار ها کرده اند، والا بدو ایمان می اوردند.

جمع بندی

مظلومیت‌های امام علی (ع) ، در زمان حیات ، شهادت ، پس از حیات مادی وی بوده و تداوم دارد . و اغلب این ظلم ها توسط مسلمانان و حتی شیعیان نااهل صورت گرفته است. و علت آن ، دشمنی دشمنان ، بی بصیرتی برخی از مسلمانان بوده است . و حکایت مظلومیت امیرالمومنین(ع) مظلومیت اسلام ناب محمدی است .

سخن پایانی

اول مظلوم عالم ، مظلومیتش هنوز جاری و ساری است. چنانچه حضرت علی(ع) در پایان کلامش این جمله را می فرمود: «ما زِلتُ مظلوما مُنذُ قَبضَ اللّه  رسولَهُ حتّی یوم الناسِ هذا؛  از روزی که پیغمبر خدا(ص) از دنیا رفت تا به امروز، پیوسته مظلوم بوده ام.» (الأمالی، محمد بن الحسن طوسی، مصحح: مؤسسة البعثة و دار الثقافة، قم، 1414 ق، ص ۷۲۶، ح ۱۵۲۶.)

نتیجه گیری

گرچه امروزه حکومت اسلامی ایران در اوج اقتدار بوده ولی امکان تکرار تاریخ با دشمنی‌های آمریکا و غربی‌های و صهیونیست‌ها میسر است و مسلمانان ضرورت دارد با شناخت معارف زندگانی امام و درس‌آموزی آموزه‌های آن؛ با بصیرت  خود را بیمه و با هوشیاری لازم؛ فتنه‌های دشمنان را خنثی سازند.

********************************************* 

دیگر یادداشتهای منتشر شده در رسانه های مختلف 

   ( چنانچه روی عنوان بزنید ، صفحه آن باز شده و می توانید متن کامل انرا مطالعه بفرمایید )

 https://javadfesharaki.blog.ir/page/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1%D8%B4%D8%AF%D9%87%202

و ادامه آن در :

https://javadfesharaki.blog.ir/page/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1%D8%B4%D8%AF%D9%87

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی